ПСИХОЛОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРИНЦИПІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ УКРАЇНСЬКИХ Й ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ

С. О. Омельченко, О. В. Ябурова

Анотація


 Дане дослідження присвячене психологічній деталізації та науковому обґрунтуванню основних соціально-педагогічних принципів забезпечення міжкультурної комунікації українських та іноземних студентів. Розглядаються соціально-психологічні умови побудови методичного вивіреного забезпечення даного процесу та визначення його ефективності у ході навчально-виховної роботи. Наголошується, що теоретико-методичне обґрунтування наукового потенціалу міжкультурної комунікації та його ефективне соціально-педагогічне забезпечення є запорукою розвитку й примноження інтелектуального потенціалу суспільства.

Ключові слова: особистість, студент, суспільство, культура, комунікація, умова, структура, обґрунтування, забезпечення, принцип.

 

Данное исследование посвящено психологической детализации и научному обоснованию основных социально-педагогических принципов обеспечения межкультурной коммуникации украинских и иностранных студентов. Рассматривается социально-психологические условия построения методически выверенного обеспечения данного процесса и определения его эффектинвости в ходе учебно-воспитательной работы. Отмечается, что теоретико-методическое обоснование научного потенциала межкультурной коммуникации и его эффективное социально-педагогическое обеспечение является залогом развития и приумножения духовного потенциала человечества.

Ключевые слова: личность, студент, общество, культура, коммуникация, условие, структура, обоснование, обеспечение, принцип.

 

This research is devoted to psychological disaggregation and scientific reasons for the basic social and pedagogical principles of ensuring cross-cultural communication of the Ukrainian and foreign students. Is considered social and psychological conditions of creation of methodically verified providing given process and definition of its effectivity during teaching and educational work. It is noted that theoretical and methodical reasons for scientific potential of cross-cultural communication and its effective social and pedagogical providing are guarantee of development and augmenting of spiritual potential of humanity .

Keywords: personality, student, society, culture, communication, condition, structure, justification, providing, principle.


Повний текст:

PDF

Посилання


Бахов І.С. Готовність до міжкультурної комунікації як критерій сформованої міжкультурної компетентності студента університету / І.С. Бахов // Вісник Націо-нальної академії Державної прикордонної служби України. «Педагогічні науки». — № 3. —2012.— С. 23-30.

Квасова О.Г. Сучасні підходи до контролю та оцінювання іншомовної між-культурної компетентності / О.Г. Квасова // Іноземні мови. — №3. — 2012. — С. 50-57.

Козак А.В. Формування готовності майбутніх фахівців у сфері міжнародних відносин до міжкультурної комунікації: дисертація на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / А.В. Козак. — Луцьк, 2011. —243 с.

Мельничук М.Г. Тренінг-програма психосоціальної адаптації іноземних студентів у процесі навчання / М.Г. Мельничук // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. — Психологія. — №49. —Х.: ХНПУ, 2014. —С. 80-86.

Осадча Л.В. Комунікативні характеристики соціокультурного простору: [мо-нографія] / Л.В. Осадча. — К.: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2011. — 224 с.

Переклад англомовної психологічної літератури: навч. посіб. для студ. вищих заклад. освіти / Л.М. Черноватий, В.І. Карабан, Т.Б. Хомуленко, О.О. Волкова; за ред.: Л.М. Черноватий, В.І, Карабан, Т.Б. Хомуленко. — Вінниця: Нова Книга, 2012. —512 с.

Петрова І.В. Дозвілля в зарубіжних країнах: підручник для вузів / І.В. Петрова. —К.: Кондор, 2005. —408 с.

Роман С.В. Професійно-орієнтована іншомовна комунікативна компетентність майбутніх учителів іноземної мови як предмет формування в курсу практики усного та писемного мовлення / С.В. Роман // Іноземні мови. — № 2. — 2012. — С. 39-45.

Триняк М.В. Інтеркультурна комунікація: освітній вимір [монографія] / М.В. Триняк. —Х.: ХНПУ, 2010. —245 с.

Фуко М. Археологія знання / М. Фуко. — К.: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2003. —326 с.

Хомуленко Т.Б. Психологія іншомовної текстової діяльності / Т.Б. Хомуленко, О.О.Євдокимова. — Х.: Нове слово, 2004.

Porter R., eds. Intercultural communication: A 5-th edition / R. Porter. — Belmont: Wadsworth Publishing Company, 1988. —340 p.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.400679

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.