ОРГАНІЗАТОРСЬКІ ЗДІБНОСТІ ЯК РЕСУРС КОПІНГ-ПОВЕДІНКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ
Анотація
В роботі здійснена характеристика копінг-поведінки, як ресурсу особистості. Копінг-стратегії розглядаються як складові здібностей до самоорганізації та організації. Аналізується структура організаторських здібностей як така, що включає формально-програмні та соціально-інтелектуальні характеристики, стилі саморегуляції та комунікації. Описано структуру та процедуру реалізації розвивальної програми, яка сприяє становленню організаторських здібностей у майбутніх педагогів та обумовлює зростання продуктивних копінг-стратегій і показників соціальної активності.
Ключові слова: організаторські здібності, копінг-поведінка, майбутні вчителі, копінг-стратегія, розвивальна програма.
В работе осуществлена характеристика копинг-поведения, как ресурса личности. Копинг-стратегии рассматриваются как составляющие способностей к самоорганизации и организации. Анализируется структура организаторских способностей, которая включает формально-программные и социально-интеллектуальные характеристики, стили саморегуляции и коммуникации. Описана структура и процедура реализации развивающей программы, которая способствует становлению организаторских способностей у будущих педагогов и обусловливает рост продуктивных копинг-стратегий и показателей социальной активности.
Ключевые слова: организаторские способности, копинг-поведение, будущие учителя, копинг-стратегия, развивающая программа.
This research gives characteristics of coping-behavior as a resource of personality. Coping-strategies are considered as ability constituents for self-organization and organization. The structure of managerial abilities is analyzed as including formal-program and social-intellectual characteristics, the styles of self-regulation and communication. This research includes the description and procedure of realization of development program promoting establishment of managerial capabilities for future educators and stipulating the development of efficient coping-strategies and factors of social activity.
Keywords: managerial abilities, coping-behavior, future teachers, сoping-strategies, development program
Повний текст:
PDFПосилання
Доцевич Т.І. Компетентність суб’єкта педагогічної діяльності у вищій школі: метакогнітивний аспект: монографія / Т. І. Доцевич. — Х.: Вид-во «Діса плюс», 2015. —346 с.
Исаева Е.Р. Копинг-поведение и психологическая защита личности в условиях здоровья и болезни / Е.Р. Исаева. — СПб.: Изд-во СПбГМУ, 2009. —136 c.
Колчигіна А.В. Копінг-поведінка студентів з різним ступенем мотивації досягнення в ситуаціях оцінювання (на прикладі іспиту) // Автореф. дис. канд. пси-хол. наук: 19.00.07 / Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди —Х., 2016. —22 с.
Кузнєцов М.А. Вольова регуляція діяльності: основні закономірності, етапи і механізми / М.А. Кузнєцов // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. — № 43. —Ч.1. —Х.: ХНПУ, 2012.— С. 110-128.
Кузнєцов М.А. Емоційно-вольові та особистісні особливості впевненої поведінки / М.А. Кузнєцов, Я.А. Особливець // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Психологія. — № 46. — Ч. І. — Х.: ХНПУ, 2013. — С. 96-109.
Поденко А.В. Теоретична модель структури організаторських здібностей / А.В.Поденко // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. — №28. — Х.: ХНПУ, 2008. —С. 136-143.
Сирота Н.А. Копинг-поведение и психопрофилактика психосоциальных расстройств у подростков / Н.А. Сирота, В.М. Ялтонский // Обозр. психиат. и мед. психол. — 1994. —№ 1. — С.63-74.
Совладающее поведение: Современное состояние и перспективы / Под ред. А.Л. Журавлева, Т.Л. Крюковой, Е.А. Сергиенко. — М.: Изд-во «Институт психологии РАН», 2008. — 474 с.
Хомуленко Т.Б. Діяльнісний підхід до розвитку організаторських здібностей як компетентності / Т.Б. Хомуленко, А.В. Поденко // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. —№ 50. —Х.: ХНПУ, 2015.— С. 306-322.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.400682
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.