ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ СТАНОВЛЕННЯ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА В ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
Анотація
Дане дослідження присвячене психологічному аналізу основних феноменологічних, теоретико-методологічних та методичних аспектів становлення креативності особистості майбутнього педагога у процесі навчальної діяльності. Розглядається ступінь розробленості проблеми креативності майбутнього педагога та опрацьовуються основні напрями подальших психолого-педагогічних досліджень її становлення та цілеспрямованого розвитку. Вивчаються основні психологічні компоненти, особливості та механізми творчої активності студента-педагога як у навчально-професійному, так і у особистісному вимірі на різних етапах професійної підготовки.
Ключові слова: майбутній педагог, особистість, творча активність, професійна підготовка, креативність, студент, навчальна діяльність, структура, умови, особливості.
Данное исследование посвящено психологическому анализу основных феноменологических, теоретико-методологических и методических аспектов становления креативности личности будущего педагога в процессе учебной деятельнос-ти. Рассматривается степень разработанности проблемы креативности будущего педагога и обрабатываются основные направления дальнейших психолого-педагогических исследований ее становления и целенаправленного развития. Изучаются основные психологические компоненты, особенности и механизмы творческой активности студента педагога как в учебно-профессиональном, так и в личностном измерении на разных этапах профессиональной подготовки.
Ключевые слова: будущий педагог, личность, творческая активность, профессиональная подготовка, креативность, студент, учебная деятельность, структура, условия, особенности.
This research is devoted to the psychological analysis of the main phenomenological, theoretical and methodological, and methodical aspects of formation of creativity of the identity of future teacher in the course of educational activity. Degree of a readiness of a problem of creativity of future teacher is considered and the main directions of further psychology and pedagogical researches of her formation and purposeful development are processed. The main psychological components, features and mechanisms of creative activity of the student of the teacher both in educational and professional, and in personal measurement at different stages of professional training are studied.
Keywords: future teacher, personality, creative activity, professional training, creativity, student, educational activity, structure, conditions, features.
Повний текст:
PDFПосилання
Акімова О.В. Теоретико-методологічні засади формування творчого мислення майбутнього вчителя в умовах університетської освіти: автореф. дис. ... докт. пед. наук: 13.00.04 / Акімова Ольга Вікторівна. — Тернопіль, 2010. —44 c.
Антонова О.Є. Теоретико-методологічні засади навчання обдарованих студентів у педагогічних університетах: автореф. дис. ... докт. пед. наук: 13.00.01 / Антонова Олена Євгенїівна. — К., 2008. —43 c.
Горкуненко П.П. Підготовка студентів педагогічного коледжу до науково-дослідної роботи: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Горкуненко Петро Петрович. — Вінниця, 2007. —22 c.
Корнієнко С.В. Розв’язування психологічних задач як засіб становлення творчої активності майбутнього учителя: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Корнієнко Святослав Володимирович. — К., 2008. —22 c.
Костенко М.А. Педагогічні умови професійно-творчого саморозвитку майбутнього вчителя: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Костенко Маріанна Артурівна. — Х., 2004. — 17 c.
Кривильова О.А. Формування у майбутніх учителів готовності до самостійної творчої діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Кривильова Олена Анатоліївна. — Кировоград, 2006. —22 с.
Кулешова О.В. Психологічні особливості особистісної самореалізації викладача вищого навчального закладу: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кулешова Олена Віталіївна. — Хмельницький, 2007. —20 c.
Лісниченко А.П. Підготовка майбутнього вчителя до творчої самореалізації в професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Лісниченко Алла Павлівна. — Вінниця, 2011. —22 с.
Манчуленко Л.В. Формування творчого стилю діяльності майбутніх педагогів у процесі педагогічної практики: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Манчуленко Лілія Василівна. — Тернопіль, 2006. —22 с.
Мільто Л.О. Формування творчої індивідуальності майбутнього вчителя в процесі професійної педагогічної підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Мільто Людмила Олександрівна. — Тернопіль, 2006. — 22 с.
Психологічна енциклопедія / [авт.-упоряд. О.М. Степанов]. — К.: «Акаде-мвидав», 2006. — 424 с. (Енциклопедія ерудита).
Саврасов М.В. Емоційно-мотиваційні складові креативності особистості: дис. ... канд. психол. наук: спец. 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології» / Саврасов Микола Володимирович. —Х., 2012. —224 с.
Саврасов М.В. Психологічні особливості динаміки професійної самосвідомості майбутніх вчителів на завершальному етапі професійної підготовки / М.В. Саврасов / Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. — Х.: ХНПУ, 2015. —№50. — С. 189-196.
Саврасов М.В. Психологічні особливості динаміки креативності особистості протягом студентського віку / М.В. Саврасов / Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. —Х.: ХНПУ, 2015. —№50. — С. 197-205.
Cвенцицкий А.Л. Краткий психологический словарь / А.Л. Свенцицкий. — М.: ТК Велби, Изд-во Проспект, 2008. —512 с.
Слоневська І.Б. Формування фундаментальних цінностей майбутнього педагога засобами зарубіжної літератури: автореф. дис. ... канд. філос. наук: 09.00.03 / Слоневська Ірина Борисівна. — К., 2002. —19 c.
Хомуленко Т.Б. Семантичний простір рольових позицій вчителя / Т.Б. Хомуленко, З.М. Мірошник // Вісник Одес. нац. ун-ту. Психологія. — Т. 16. — О.: ОНУ, 2011. —С. 170-178.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.400684
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.