ЗНАЧЕННЯ «Я-КОНЦЕПЦІЇ» В РОБОТІ МОЛОДОГО ВЧИТЕЛЯ
Анотація
В роботі аналізуються поняття “Я-концепції”, характеризуються її складові частини. Як і більшість психологів, автори, ототожнюють поняття суб'єктивного відношення до себе з поняттям “самооцінка” і характеризують позитивну Я-концепцію як необхідне особистісне утворення початкуючого вчителя, необхідне для формування “Я-концепції” учнів.
Ключові слова: занижена самооцінка, відношення, установка, позитивна Я-концепція, негативна Я-концепція, складові в Я-концепції, Я-реальне, Я-ідеальне, впевненість у собі, емоційний настрій учнів і вчителя.
В работе анализируется понятие «Я-концепции», описываются её составные части. Как и большинство психологов, авторы отождествляют понятие субъективного отношения к себе с понятием «самооценка» и характеризуют положительную «Я-концепцию» как необходимое образование начинающего учителя, необходимое для формирования «Я-концепции» учащихся.
Ключевые слова: заниженная самооценка, отношение установка, позитивная «Я-концепция», негативная «Я-концепция», составляющие «Я-концепции», «Я-реальное», «Я-идеальное», уверенность в себе, эмоциональное настроение учеников и учителя.
The paper analyzes the concept of "I-concept", characterized by its components. Like most psychologists, authors equate the notion of subjective attitude toward themselves with the "self-esteem" notion and characterizes the positive I-concept as a necessary personal formation of novice teacher, required for the formation of the students "I-concept".
Keywords: low self-esteem, attitude, installing, positive I-concept, negative I-concept, the components in the I-concept, I-real, I-ideal, I-confidence, emotional disposition of students and teacher.
Повний текст:
PDFПосилання
Балл Г.О. Засвоєння соціальних норм і творча активність особистості / Г.О. Балл // Психологія. Вип.29. — К.: Радянська школа, 1987.— С. 13-20.
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Бернс Р.; пер. с англ. — М.: Прогресс, 1986. — 420 с.
Бех І.Д. Психологічний аналіз довільної поведінки особистості /І.Д. Бех // Психологія. Вип. 41. — К.: Освіта, 1993. — С. 3-10.
Кузнєцов М.А. Емоційно-вольові та особистісні особливості впевненої поведінки / М.А. Кузнєцов, Я.А. Особливець // Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Психологія. — № 46. — Ч. І. — Х.: ХНПУ, 2013. — С. 96-109.
Роджерс К. Клиенто-центрированная терапия / Роджерс К.; пер. с англ. — М.: Рефл-бук; К.: Ваклер, 1997. — 317 с.
Ронгинская Т.И. Изменение системы личностных характеристик в процессе адаптации студентов / Т.И. Ронгинская. Дисс. канд психол. наук. — Л.,1987. — 141 с.
Слободянюк К.І. Якісний аспект формування Я-концепції особистості / К.І. Слободянюк // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. — №45. — Ч. 1. —Х.: ХНПУ, 2013.— С. 218-226.
Солодухова О.Г. Становлення особистості вчителя у процесі професійної адаптації / О.Г. Солодухова. — Донецьк: ТОВ “Лебідь”, 1996. — 176 с.
Титаренко Т.М. Жизненный мир личности: структурно-генетический подход /Т.М. Титаренко. Дисс. докт. психол. наук. — К., 1994. —497 с.
Хомуленко Т.Б. Семантичний простір рольових позицій вчителя / Т.Б. Хомуленко, З.М. Мірошник // Вісник Одес. нац. ун-ту. Психологія. — Т. 16. — О.: ОНУ, 2011. —С. 170-178.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.400685
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.