ПСИХОДІАГНОСТИКА МОТИВАЦІЙНОЇ СФЕРИ ОСОБИСТОСТІ МОЛОДШОГО ШКОЛЯРА
Анотація
У статті представлено комплекс методів діагностики мотиваційної сфери особистості молодшого школяра. Охарактеризовано три психодіагностичні методики: перша спрямована на діагностику губристичної мотивації особистості, друга спрямована на діагностику екстеріоризації-інтеріоризації успіху у молодшому шкільному віці, третя спрямована на вивчення мотивів академічної саморегуляції учнів початкової школи. У статті подано психометричні характеристики розроблених методик та стимульний матеріал.
Ключові слова: психодіагностика мотивації особистості молодшого школяра, губристична мотивація, мотивація досягнення успіху, академічна саморегуляція, проективні методики.
В статье представлен комплекс методов диагностики мотивационной сферы личности младшего школьника. Охарактеризованы три психодиагностические методики: первая направлена на диагностику губристической мотивации личности, вторая направлена на диагностику экстериоризации-интериоризации успеха в младшем школьном возрасте, третья направлена на изучение мотивов академической саморегуляции учащихся начальной школы. В статье представлены психо-метрические характеристики разработанных методик и стимульный материал.
Ключевые слова: психодиагностика мотивации личности младшего школьника, губристическая мотивация, мотивация достижения успеха, академическая саморегуляция, проективные методики.
The article presents a set of diagnostic methods of motivational sphere of personality of grades’ pupil. Three psychodiagnostic methods are characterized: the first of them is aimed at the diagnosis of hubristic motivation, the second is aimed at the diagnosis of externalization and internalization of success, and the third is aimed at the diagnosis of the motives of academic self-regulation. The psychometric properties of the methods and their material are set.
Keywords: motivation psychodiagnostics in the age of primary school pupils, hubristic motivation, success motivation, academic self-regulation, projective techniques
Повний текст:
PDFПосилання
Баранова Э.А. Диагностика познавательного интереса у младших школьников и дошкольников / Э.А. Баранова. — СПб.: Речь, 2005. — 128 с.
Вопросы детской и педагогической психологии на ХIII международном кон-грессе психологов / Под. ред. А. А. Смирнова. — М.: Просвещение, 1969. — 256 с.
Горбачова О.Ю. Ціннісно-смисловий компонент готовності до навчання / О.Ю. Горбачова // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. — № 45. —Ч. 2. — Х.: ХНПУ, 2013. — С. 29-37.
Гордеева Т.О. Мотивация учебной деятельности школьников и студентов: структура, механизмы, условия развития: дисс. …д. психол. н.: 19.00.07 / Т.О. Гордеева. — М., 2013. — 441 с.
Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе / Н.И. Гуткина. — М.: Академический Проект, 2000. — 184 с. — (Руководство практического психолога).
Колакоглоу К. Проективный сказочный тест: Руководство к применению / Колакоглоу К.; пер. и адаптация Е.А. Савиной. — М.: Когито-Центр, 2003.
Кормишев М.В. Методичне забезпечення дослідження мотивації учіння молодших школярів / М.В. Кормишев // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. — №42. — Ч. 1. — Х.: ХНПУ, 2012. — С. 97-107.
Пакулина С. А. Психологическая диагностика мотивации достижения успеха студентов в ВУЗе / С.А. Пакулина // Известия Российского государственного педагогического университета им. А. И. Герцена. — № 88. — 2008. — С. 23-32.
Скворчевська Є.Л. Когнітивні механізми мотивації досягнення / Є.Л. Сквор-чевська // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. — Психологія. — № 46. — Ч. 1. —Х.: ХНПУ, 2013. — С. 187-195.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность / Хекхаузен X.; пер. с англ. — 2-е изд. — СПб.: Питер; М.: Смысл, 2003. — 860 с. — (Серия «Мастера психологии»).
Чернышев А.В. Архетипы древности в русской народной традиции / А.В. Чернышев // Вестник Нижегородского университета им. Н.И. Лобачевского // Социология. Психология. Философия. — № 1. — 2010. — С. 349-356.
Шукалова О.С. Розвиток пізнавального інтересу у структурі пізнавальної мотивації молодшого школяра /О.С. Шукалова // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. — №46. — Т.2. — Х.: ХНПУ, 2013. — 277-284.
Deci E.L. Autonomy and competence as motivational factors in students with learning disabilities and emotional handicaps // E.L. Deci, R. Hodges, L. Pierson, J. Tomassone // Journal of Learning Disabilities. — 1992. — 25. — P. 457-471.
Ryan R.M. A Motivational Analysis of Self-determination and Self-regulation in Education / R.M. Ryan, J.P. Connell, E.L. Deci // Research on Motivation in Education. V. 2: The Classroom Milieu / C. Ames, R. Ames (Eds.). — New York: Academic Press, 1985. — P. 13-51.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.400691
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.