СТРУКТУРНІ ОСОБЛИВОСТІ ЦІННІСНО-СМИСЛОВИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТУДЕНТІВ КОЛЕДЖІВ ТЕХНІЧНОГО ПРОФІЛЮ
Анотація
У статті описані особливості структури ціннісно-смислових орієнтацій студентів коледжів технічного профілю. Проаналізоване співвідношення граничних та вузлових категорії, індексу їх зв’язаності, продуктивності та змістовних характеристик ціннісно-смислової сфери студентів коледжів з різним рівнем осмисленості життя. Визначені фактори, що структурують ціннісно-смислові орієнтації досліджуваних. Описані особливості зв’язку осмислення життя та навчально-професійної мотивації студентів коледжів технічного профілю.
Ключові слова: ціннісно-смислові орієнтації, осмисленість життя, граничні та вузлові смисли, фактори осмислення життя, продуктивність та зв’язаність смисло-вої сфери.
В статье описаны особенности структуры ценностно-смысловых ориентаций студентов колледжей технического профиля. Проанализировано соотношение предельных и узловых категорий, индекса связанности, продуктивности и содержательных характеристик ценностно-смысловой сферы студентов колледжей с разным уровнем осмысленности жизни. Определены факторы, которые структурируют ценностно-смысловые ориентации испытуемых. Описаны особенности связи осмысления жизни и учебно-профессиональной мотивации студентов колледжей технического профиля.
Ключевые слова: ценностно-смысловые ориентации, осмысленность жизни, предельные и узловые смыслы, факторы осмысления жизни, продуктивность и связанность смысловой сферы.
The article is aimed to reveal the specificity of colleges technical profile student’s value-meaning orientations structure. The interrelation of limit and nodal meanings, connection index, productivity and content characteristics of colleges technical profile student’s with different life meaningfulness level are analyzed. The factors of structur-ng the respondent’s value-meaning orientations are identified. The specificities of colleges technical profile student’s life meaningfulness and study-professional motivation connection are described.
Keywords: value-meaning orientations, life meaningfulness, limit and nodal meaning, life meaningfulness factors, connection and productivity of meaning sphere.
Повний текст:
PDFПосилання
Коваленко О.О. Роль і місце ціннісних орієнтацій у формуванні самостійності студентів медичних коледжів / О.О. Коваленко // Science and Education a New Dimension. — Pedagogy and Psychology. — 2013. — 10. — Р. 85-88.
Кононова В.К. Развитие ценностных ориентаций студентов колледжа как фактор повышения качества образования: автореф. дис... канд.пед. наук: 13.00.01. «Общая педагогика, история педагогики и образования» / В.К.Кононова. — Оренбург, 2006. — 22 с.
Недайвозов В.Н. Профессиональное самоопределение в моделях жизненного проектирования студентов технических колледжей: автореф. дис... канд. социол. наук: 22.00.04. «Социальная структура, социальные институты и процессы» / В.Н. Недайвозов. — Новочеркасск, 2005. — 23 с.
Перевезенцева Н.Л. Развитие профессиональных ценностных ориентаций студентов вуза потребительской кооперации в процессе обучения: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.13. «Психология развития, акмеология» / Н.Л. Перевезенцева. — Хабаровск, 2007. — 23 с.
Радчук Г.К. Психологічні засади професійного аксіогенезу особистості / Г.К. Радчук // Психологія особистості. — 2012. — №1. — С. 138-150.
Седих К.В. Психологія взаємодії систем: «сім'я та освітні інституції» / К.В. Седих. — Полтава: Довкілля-К, 2008. — 228 с.
Поденко А. В. Соціально-психологічна характеристика організаторських здібностей у студентів / А.В. Поденко // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Випуск 31. Серія: психологічні науки: Збірник наукових праць у 3-х т. — Чернігів: ЧДПУ, 2005. — №31. — Т. 3. — С. 5-8.
Хомуленко Т.Б. Губристическая мотивация личности студентов / Т.Б. Хомуленко, К.И. Фоменко // Харьковская школа психологии: наследие и современная наука / Отв. ред. Т.Б. Хомуленко, М.А. Кузнецов. — Х.: ХНПУ им. Г.С. Сковороды, 2012. — С. 222-237.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60157
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.