ДОСЛІДЖЕННЯ СЕНСОЖИТТЄВИХ ОРІЄНТАЦІЙ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Н. В. Даниленко

Анотація


Розглянуто основні уявлення філософів та психологів про смисл життя. Проведено теоретичне дослідження особливостей формування особистості у молодшому юнацькому віці, а також експериментально вивчено стан життєвих цінностей і орієнтацій у групі старшокласників.

Ключові слова: сенс життя, життєві цінності і орієнтації, старшокласники, формування особистості, самосвідомість.

 

Рассмотрены основные представления философов и психологов о смысле жизни. Проведено теоретическое исследование особенностей формирования личности в младшем юношеском возрасте, а также экспериментально изучено состояние жизненных ценностей и ориентаций в группе старшеклассников.

Ключевые слова: смысл жизни, жизненные ценности и ориентации, старшеклассники, формирование личности, самосознание.

 

In this research, the main views on the reason for being by the philosophers and psychologists have been studied. There has been conducted a theoretical research on the personality formation specificities at the junior adolescent age; as well, the state of life values and orientations in a group of high school students has been experimentally studied.

Key words: the reason for being, life values and orientations, high school students, personality formation, self-awareness.


Повний текст:

PDF

Посилання


Антология мировой философии. В 4-х томах. Т. 1, ч. 1 и 2. Философия древности и средневековья / Ред. коллегия: В.В. Соколов и др. — М.: Мысль, 1969. — 936 с.

Боришевський М.Й. Духовні цінності в становленні особистості громадянина / М.Й. Боришевський // Педагогіка і психологія. Науково-теоретичний та інформаційний журнал АПН України. — № 1 (14). — 1997. — С. 144-150.

Кузнєцов М.А. Емоційна пам'ять як функціональний механізм самооцінки особистості / М.А. Кузнєцов // Проблеми сучасної психології // Збірник наукових праць. — № 1 (3). — Запоріжжя, 2013 — С. 21-29.

Лэнгле А. Жизнь, наполненная смыслом. Прикладная логотерапия / А.Лэнгле. — М.: Генезис, 2009. — 128 с.

Леонтьев А.Н. Лекции по общей психологии / А.Н. Леонтьев. — М.: Смысл, 2000. — 511 с.

Мухина В.С. Возрастная психология: феноменология развития, детство, отрочество: Учебник для студ. вузов / В.С. Мухина. — М.: Издательский центр "Академия", 2000. — 456 с.

Поденко А.В. Взаємозв'язок організаторських здібностей з особистісними характеристиками в юнацькому віці / А.В.Поденко // Вісник ХНПУ імені Г.С. Сковороди. Психологія. — Х.: ХНПУ, 2010. — Вип. 37. — С. 223-232.

Хомуленко Т.Б. Особливості виникнення внутрішньоособистісного конфлікту в юнацькому віці / Т.Б. Хомуленко, М.В. Балушок // Проблеми сучасної психології. — №27. — 2015. — С. 594-610.

Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / Эриксон Э.: пер. с англ. — М.: Флинта, 2006. — 342 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60159

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.