ШЛЯХИ ТА ЗАСОБИ РОЗВИТКУ РОЛЬОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ
Анотація
У статті розглянуто поняття рольової компетентності, виділено основні компоненти даного феномену. Запропоновано програму та методи розвитку рольової компетентності майбутнього практичного психолога. Програма включає в себе етапи, які передбачають розвиток виділених компонентів рольової компетентності та професійно важливих якостей, що відповідають рольовій структурі особистості психолога.
Ключові слова: рольова структура особистості психолога, рольова компетентність, рольова рефлексія, рольова глибина, широта рольового репертуару, здатність вирішувати рольові конфлікти.
В статье рассмотрено понятие ролевой компетентности, выделено основные компоненты данного феномена. Предложено программу и методы развития ролевой компетентности будущего практического психолога. Программа состоит из этапов, которые предполагают развитие выделенных компонентов ролевой компетентности и профессионально важных качеств, соответствующих ролевой структуре личности психолога.
Ключевые слова: ролевая структура личности психолога, ролевая компетентность, ролевая рефлексия, ролевая глубина, широта ролевого репертуара, способность решать ролевые конфликты.
The article discusses the concept of role-play competence and the basic components of this phenomenon are distinguished. Presented the program and methods of development of role-play competence of a future psychologist. The program consists of phases aimed promoting components of role-play competence and professionally important qualities responsible role structure of personality psychologist.
Keywords: role structure of personality of psychologist, role-play competence, role-play reflection, role-play depth, role-play repertoire, ability to decide the role-play conflicts.
Повний текст:
PDFПосилання
Горностай П.П. Личность и роль: Ролевой подход в социальной психологии личности / П.П. Горностай. — К.: Интерпресс ЛТД, 2007. — 312 с.
Концептуальні засади і методика глибинної психокорекції: підготовка психолога-практика / Т.С. Яценко, Б.Б. Іваненко, С.М. Аврамченко та ін. — К.: Вища школа, 2008. — 342 с.
Мирошник З.М. Развивающая программа по формированию ролевой структуры личности будущего учителя // Развивающие программы в работе психолога системы образования: деятельностный подход / Отв. ред. проф. Хомуленко Т.Б. — Х.: ФО-П Шейіна О.В., ХНПУ, 2012. — С. 109-143.
Панок В.Г. Практична психологія. Теоретико-методологічні засади розвитку. Монографія / В.Г. Панок. — Чернівці: Технодрук, 2010. — 486 с.
Хомуленко Т.Б. Розвиток організаторських здібностей як компетентності майбутнього спеціаліста: діяльнісний підхід / Т.Б. Хомуленко, А.В. Поденко // Психологія професійної безпеки: технології конструктивного самозбереження особистості: колективна монографія / За ред. проф. Ж. Вірної. — Луцьк: ВежаДрук, 2015. — С. 421-440.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60184
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.