ПОРІВНЯЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ КРЕАТИВНОСТІ СТУДЕНТІВ-МЕНЕДЖЕРІВ ТА СТУДЕНТІВ-ПЕДАГОГІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ

А. А. Московченко

Анотація


Стаття присвячена аналізу результатів порівняльного дослідження креативності як професійно вагомої якості студентів-менеджерів та студентів-педагогів. Проаналізовані результати дослідження загального рівня креативності і показників дивергентного мислення – оригінальності, продуктивності, розробленості та гнучкості – серед студентів, які навчаються на різних спеціальностях. Порівняні результати дослідження оригінальності, продуктивності та унікальності як показників вербальної креативності студентів-менеджерів та студентів-педагогів.

Ключові слова: креативність, студенти-менеджери, дивергентне мислення, вербальна креативність, продуктивність творчої діяльності менеджерів.

 

Статья посвящена анализу результатов сравнительного исследования креативности как профессионально важного качества студентов-менеджеров и студентов-педагогов. Проанализированы результаты исследования общего уровня креативности и показателей дивергентного мышления – оригинальности, продуктивности, разработанности и гибкости – среди студентов, которые обучаются на разных специальностях. Сопоставлены результаты исследования оригинальности, продуктивности и уникальности как показателей креативности студентов-менеджеров и студентов-педагогов.

Ключевые слова: креативность, студенты-менеджеры, дивергентное мышление, вербальная креативность, продуктивность творческой деятельности менеджеров.

 

The article is aimed to reveal the results of comparative research of students-manager’s and students-teacher’s creativity as a professional necessary quality. The specificity of general creativity level and different divergent thinking components manifestation – as a originality, productivity, elaboration and flexibility – of students who study in different specialties are analyzed in the article. Also, the results of the of future manager’s and teacher’s verbal creativity, its originality, productivity and uniqueness is compared by the author.

Keywords: creativity, students-managers, divergent thinking, verbal creativity, manager’s creative activity productivity.


Повний текст:

PDF

Посилання


Анацкая А.Г. Развитие креативности в сфере применения информационных технологий при обучении информатике студентов-будущих менеджеров: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02. «Теория и методика обучения и воспитания» / А.Г. Анацкая. — Омск, 2013. — 24 с.

Банюхова А.Е. Психологические аспекты развития социальной креативности студентов / А.Е. Банюхова // Вестник ТГПУ. — 2011. — Вып. 6. — С. 199-203.

Батоврина Е.В. Развитие креативности управленцев в процессе профессиональной подготовки: автореф. дис... канд. социол. наук: 22.00.08. «Социология управления» / Е.В. Батоврина. — М., 2007. — 26 с.

Волков И.В. Развитие личных потенциалов менеджеров в образовательном пространстве высшей школы: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07. «Педагогическая психология» / И.В.Волков. — Нижний Новгород, 2012. — 25 с.

Кузнєцов М.А. Професійне становлення особистості як суб’єкта діяльності: результати теоретичного дослідження / М.А. Кузнєцов, Н.В. Підбуцька // Наукові записки. Серія «Психологія і педагогіка». — Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2013. — Вип. 25. — С. 75-80.

Поденко А. В. Соціально-психологічна характеристика організаторських здібностей у студентів / А.В. Поденко // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. Вип. 31. Сер. Психологічні науки: Збірник наукових праць у 3-х т. — Чернігів: ЧДПУ, 2005. — №31. — Т. 3. — С. 5-8.

Седих К.В. Психологія взаємодії систем: «сім'я та освітні інституції» / К.В. Седих. — Полтава: Довкілля-К, 2008. — 228 с.

Харцій О.М. Розвиток креативного потенціалу у майбутніх менеджерів організацій: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.10. «Організаційна психологія, економічна психологія» / О.М. Харцій. — К., 2008. — 22 с.

Хомуленко Т.Б. К проблеме компонентного состава игротехнической компетентности субъекта активности / Т.Б. Хомуленко, І.В. Гордиенко-Митрофанова // Проблеми сучасної педагогічної освіти: Зб. статей. / Кримський гуманітарний університет. – Ялта, 2014. – Вип. 45. Ч.III: Педагогіка і психологія. – С. 298-306.

Хомуленко Т.Б. Психологія праці та організаційна психологія / Навчально-методичний посібник / Т.Б. Хомуленко, А.В. Поденко, Н.С. Моргунова. — Х.: ХНАДУ, 2009. — 280 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60185

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.