МІСЦЕ ТА РОЛЬ ЧИННИКУ СТАТІ У СТРУКТУРІ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗМІСТУ КРЕАТИВНОСТІ СТУДЕНТА ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

М. В. Саврасов

Анотація


Дане дослідження присвячене вивченню особливостей впливу статі студента вищого навчального закладу на зміст його креативності у процесі навчальної діяльності. Аналізуються сучасний науковий стан проблеми креативності студента та опрацьовуються основні методологічні передумови подальших психологічних досліджень у даному напрямку. Встановлено, що основні відмінності у структурі психологічного змісту креативності студентів чоловічої та жіночої статі полягають у дещо більшій багатогранності та різноманітності психологічного змісту креативності дівчат.

Ключові слова: особистість, креативність, студент, стать, професійна підготовка, структура, показник, зміст, відмінність.

 

 

Данное исследование посвящено изучению особенностей влияния пола студента высшего учебного заведения на содержание его креативности в процессе учебной деятельности. Анализируется современное научное состояние проблемы креативности студента и отрабатываются основные методологические предпосылки дальнейших психологических исследований в данном направлении. Установлено, что основные отличия в структуре психологического содержания креативности студентов мужского и женского пола заключаются в несколько большей многогранности и разнообразии психологического содержания креативности девушек.

Ключевые слова: личность, креативность, студент, пол, профессиональная подготовка, структура, показатель, содержание, различие.

 

This research is devoted to studying of features of influence of a sex of the student of a higher educational establishment on the content of his creativity in the course of educational activity. The current scientific state of a problem of creativity of the student is analyzed and the main methodological prerequisites of further psychological researches in this direction are fulfilled. It is established that the main differences in structure of psychological maintenance of creativity of students of man's and female consist in a little bigger complexity and a variety of psychological maintenance of creativity of girls.

Keywords: personality, creativity, student, sex, vocational training, structure, indicator, contents, distinction.


Повний текст:

PDF

Посилання


Агулов М.В. Психологічні чинники динаміки суб’єктності майбутнього вчителя: дис. … кандидата психол. наук: спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Агулов Максим В’ячеславович. — Х., 2010. — 214 с.

Белоусова Р.В. Індивідуально-типові особливості комунікативної креативності: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Белоусова Руслана Вікторівна. — Одеса, 2004. — 19 с.

Додонов Б. И. О так называемой «информационной теории эмоций» / Б.И. Додонов // Психологический журнал. — 1983. — № 2. — С. 104-116.

Дусавицкий А.К. Структура личности как предмет психологического исследования / А.К. Дусавицкий // Вестник Харьковского государственного университета. — 1992. — № 366. — С. 3-7.

Саврасов М.В. Емоційно-мотиваційні складові креативності особистості: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Саврасов Микола Володимирович. — Х., 2010. — 18 с.

Харченко С.В. Интеллектуальные и творческие способности мужчин и женщин / С.В. Харченко // // Практична психологія та соціальна робота. — 2006. — №8. — С. 75-80.

Хомуленко Т.Б. Аналіз змісту поняття креативність / Т.Б.Хомуленко // Вісник ХНУ імені В.Н. Каразіна. — № 539. Серія психологія. — 2002. — С. 211-216.

Хомуленко Т.Б. Сучасні проблеми гендерної соціалізації в онтогенезі особистості / Т.Б.Хомуленко // Проблеми загальної та педагогічної психології. Збірник наукових праць Інституту психології ім. Г.С. Сковороди АПН України. — 2004. — С. 189-194.

Kellera C., Lavisha L., Browna C. Creative Styles and Gender Roles in Undergraduates Students / C. Kellera, L. Lavisha, C. Browna // Creativity Research Journal. — 2007. — V. 19. — Iss. 2 & 3. — P. 273-280.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.60188

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.