ПРОБЛЕМА СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДУМЦІ КИТАЙСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ

А. В. Боярська-Хоменко, Ван Юйхун

Анотація


Соціальному вихованню дітей у КНР приділяється велика увага, враховуючи пріоритети державної політики з формування особистості, для якої виконання соціальних функцій постає як нагальне завдання, що простежується в державній системі освіти на всіх її рівнях. Питання соціального виховання дітей і молоді є предметом сучасних педагогічних розвідок як українських (Ю. Поліщук, Т. Алєксєєнко, Ю. Жданович, Т. Куниця, Р. Малиношевський, Н. Сергєєв, М. Соляник) так і китайських (Ма Сяохун, Ван Цзюань, Чжан Цзінвень, Сонг Джінгюнь) науковців. Мета статті – розкрити деякі аспекти розуміння поняття соціального виховання школярів у педагогічній думці Китайської Народної Республіки. Проведений аналіз дає підстави стверджувати, що під поняттями «освіта» і «виховання» у КНР розуміють загальну середню освіту, яка реалізується через комплексний підхід до виховання і навчання дітей як у школах, так і в вдома. Соціальне виховання, сімейне виховання та шкільне виховання відіграють важливу роль у розвитку дитячої особистості. Соціальне виховання розглядається у вузькому (соціальні і культурні інституції, відмінні від школи і сім'ї та пов’язані з ними соціальні групи, організації, товариства) та широкому (різноманітна соціальна діяльність, спрямована на свідомий фізичний і розумовий розвиток людини) розумінні. Поняття «соціалізована освіта» – це нова освітня концепція, спрямована на традиційну систему шкільної освіти. У КНР особливого значення у процесі соціалізації та соціального виховання набувають засоби масової інформації, інформаційні засоби, такі як телебачення, радіо, газети та журнали, соціальні мережі. Соціальне спілкування та дружба стали загальною духовною потребою сучасних учнів. Одним із першочергових завдань, які сьогодні вирішують освітяни Китаю є залучення учнів шкіл до участі у суспільно-громадській діяльності, що є свідомим і добровільним виразом патріотичного піднесення, самовідданості та соціалістичного ентузіазму дітей. Соціальне середовище, яке формується у школах КНР є найбільш ефективним середовищем виховання, під впливом якого відбувається соціальне становлення дитини. Основними компонентами соціальної організації школи є зміст освіти, процес оцінювання та розподілу учнів за статусами, групами і соціальним середовищем.

Ключові слова


виховання, соціальне виховання, школярі, соціалізація, діти, Китайська Народна Республіка.

Повний текст:

PDF

Посилання


Alieksieienko, T. F., Zhdanovych, Yu. M., Malynoshevskyi, R. V. (2017). Sotsialno-pedahohichna pidtrymka ditei ta uchnivskoi molodi [Social and pedagogical support for children and school youth]. Kyiv : TOV "Zadruha".

Boiarska-Khomenko, A. V., Zolotukhina, S. T., Shtefan, L. A. (2021). Vykhovnyi potentsial kafedry osvitolohii ta innovatsiinoi pedahohiky [Educational potential of the Department of Education and Innovative Pedagogy]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia [Theory and methods of teaching and education], 51, 34–43. https://doi.org/10.34142/23128046.2021.51.04

Polishchuk, Yu. I. (2016). Sotsialne vykhovannia uchnivskoi molodi yak vazhlyva pedahohichna problema [Social education of schoolchildren as an important pedagogical problem]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia: "Pedahohika. Sotsialna robota" [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: "Pedagogy. Social work"], 2(39), 186–188.

Solianyk, M. H. (2022). Sotsialne vykhovannia osobystosti v suchasnykh umovakh [Social education of personality in modern conditions]. Suchasni realii ta perspektyvy sotsialnoho vykhovannia osobystosti v riznykh sotsialnykh instytutsiiakh [Modern realities and prospects of social education of personality in various social institutions]. Kharkiv: KhNPU imeni H.S. Skovorody.

冯建军 [Feng Jianjun]. (2018). 论青少年社会教育的重要性、复杂性和核心 [On the Importance, Complexity and Core of Youth Social Education]. 读《青少年社会教育学》有感 [Thoughts on Reading "Social Pedagogy of Adolescents"], 34, 18–26.

夏侯炳 [Xia Houbing]. (1996). 社会教育机制论:图书馆社会教育学四探 [Theory of Social Educational Mechanism: Four Explorations of Library Social Education].

夏侯炳,& 王淑瑛 [Xia Houbing, & Wang Shuying]. (1989). 图书馆社会教育学初探.[A Preliminary Study on Library Social Pedagogy].

学生实践技能缺失 «社会化教育» 短板有待补平 [The lack of students' practical skills and the shortcomings of "socialized education" need to be filled]. (2009). URL : https://bit.ly/3YLPVZ0

宋京芸 [Song Jingyun]. (2016). 关于开展学前儿童社会教育活动的实施建议 [Suggestions on carrying out social education activities for preschool children]. 现代交际 [Modern communication], 9, 3–34 .

张威 [Zhang Wei]. (2015). 社会教育学视角下的儿童青少年和家庭专业工作新探索—以"华仁模式"为例 [New Exploration of Children and Adolescents and Family Professional Work from the Perspective of Social Pedagogy—Taking «Huaren Model» as an Example]. 社会工作 [Social work], 18, 36–48

张威 [Zhang Wei]. (2016) 德语世界社会教育学与社会工作概念发展脉络与相互关系—兼论社会工作的教育学取向 [The Developmental Context and Interrelationship of Social Pedagogy and Social Work Concepts in the German-speaking World——Also on the Pedagogical Orientation of Social Work]. 社会工作 [Social work], 20, 52–69

张怡雷 [Zhang Yilei]. (2016). 能力导向的“学前儿童社会教育”课程模式重构 [Ability-Oriented "Social Education for Preschool Children" Curriculum Model Reconstruction]. 晋中学院 [Jinzhong College], 8, 80–82.

张敬稳 [Zhang Jingwen]. (2014). 谈幼儿社会教育在幼儿园的开展 [On the Development of Children's Social Education in Kindergartens]. 学周刊 [Science Weekly], 8, 233.

李志民 [Li Zhimin]. (2014). 说说社会教育和单位教育 [Talk about social education and unit education]. http://bit.ly/3liRMGO

杨晓晓 [Yang Xiaoxiao]. (2016). 南市学前教育现状分析及发展对策 [Analysis of the Present Situation of Preschool Education in Nanshi City and Development Countermeasures]. 甘肃高师学报 [Gansu Normal University Journal], 4, 60–62.

马晓红, & 王娟 [Ma Xiaohong, & Wang Juan]. (2010). 从复杂性视野看幼儿社会教育 [Looking at Children's Social Education from the Perspective of Complexity]. 学前教育研究 [Preschool Education Research], 1,54–56.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.02

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.