ДИСТАНЦІЙНИЙ ФОРМАТ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОГО СУПРОВІДУ ПЕДАГОГІВ НУШ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

І. В. Кожем’якіна

Анотація


У статті актуалізується питання реалізації науково-методичного супроводу педагогів у процесі підвищення кваліфікації та його можливий ефективний формат у сьогоднішніх кризових умовах. Порушено проблему необхідності створення освітнього онлайн середовища та пошуку можливого формату, технологій та інструментів науково-методичного супроводу у розвитку професійної компетентності вчителів у системі післядипломної освіти. Здійснений аналіз наукових досліджень щодо практики інноваційної діяльності у післядипломній педагогічній освіті, технологій навчання дорослих й науково-методичного супроводу вчителів як технологічного підходу, а також досліджень щодо специфіки та можливостей дистанційного навчання вказав на необхідність вирішення проблеми реалізації освітньої діяльності та науково-методичного супроводу вчителів у дистанційному форматі в кризових умовах, яка є недостатньо дослідженою. Аргументується важливість ефективного науково-методичного супроводу вчителів у системі післядипломної освіти у процесі підвищення їх кваліфікації. Розкрито переваги дистанційного формату здійснення науково-методичного супроводу вчителів як можливого у сьогоднішніх кризових умовах. Представлено дієве освітнє онлайн середовище закладу післядипломної педагогічної освіти (СОІППО). Схарактеризовано інноваційні онлайн технології для ефективної реалізації науково-методичного супроводу вчителів у дистанційному форматі, які практично застосовуються викладачами та методистами закладу (СОІППО). Зазначається практичний інструментарій науково-методичного супроводу вчителів щодо розвитку ключових професійних компетентностей вчителя й м’яких навичок та сприянні його самоосвіти та саморозвитку у сьогоднішньому дистанційному форматі. Результатом створеного освітнього онлайн середовища у закладі післядипломної освіти (СОІППО) стала можливість безпосередньо сприяти науково-методичному супроводу вчителів у процесі надання їм освітніх послуг під час курсів за вибором (курсовий період) та професійної взаємодії у міжкурсовий період підвищення кваліфікації. Подальші дослідження будуть спрямовані на можливе удосконалення та розширення форм, технологій й інструментів організації й здійснення науково-методичного супроводу вчителів у дистанційному та змішаному форматах освітньої взаємодії, які вважаємо перспективними в існуючих умовах

Ключові слова


професійна компетентність, науково-методичний супровід, дистанційне навчання, онлайн технології, освітнє середовище, підвищення кваліфікації, післядипломна освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


Anishchenko, O. V. (2014). Technologies of professional development of adults as a scientific interdisciplinary problem. In Lukyanova, L. B., Anishchenko, O. V (Ed.), Education throughout life: requirements of the time: materials of the VI All-Ukrainian pedagogical readings for the 95th anniversary of the birth of the outstanding scientist-pedagogue Olena Stepanivna Dubynchuk (с. 46–48). Kyiv; Nizhin: PP Lysenko, M. M. [in Ukrainian].

Vorotnikova, I. P. (Ed.). (2020). Distance and mixed learning at school. Guide. Kyiv: Kyiv. University named after B. Hrinchenko. [in Ukrainian].

Hryshchenko, M. (Ed.) (2016). «New school» – a space of educational opportunities. Draft for discussion. https://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/Anonces/2016/nova_shkola_proekt.pdf [in Ukrainian].

Gurevich, R., Kobysya, V., Kobysya, A., Kizim, S., Kutsak, L. & Opushko, N. (2022). Use of digital services and tools in professional training of future teachers. Modern information technologies and innovative teaching methods in training specialists: methodology, theory, experience, problems: collection. of science works, 64, 5–22. [in Ukrainian].

Zhukovska, E. (2020). TOP-3 systems for online learning. https://osvita.ua/news/71748/ [in Ukrainian].

Ivanyuk, I. V. & Ovcharuk, O. V. (2020). Online tools for organizing distance learning in quarantine conditions. Information bulletin, 2, 6. [in Ukrainian].

Mala, I. B. (2022). Distance learning as an effective tool of management education. Scientific notes of the "Krok" University, 2(66), 132–151. https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-132-151 [in Ukrainian].

Pokroeva, L. D. (2015). The developmental environment as a condition for the continuity of pedagogical education. Bulletin of postgraduate education: coll. of science works, 13(26). http://umo.edu.ua/vipusk-13-26/pokrojeva-l-d-rozvivaljne-seredovishhe-jak-umova-bezperervnosti-pedaghoghichnoji-osviti- [in Ukrainian].

Sydorenko, V. V. (2016). Innovative directions of scientific and methodical support of professional development of teaching staff in the postgraduate education system. An information collection for school principals and kindergarten managers. Kyiv : RA «Education of Ukraine», 7-8(48), 22-29. [in Ukrainian].

Frytsyuk, V. A. (2017). Theoretical and methodological principles of training future teachers for continuous professional self-development. (Diss. ... doctor of pedagogic sciences). Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotsyubynskyi. [in Ukrainian].

Bobinska, E., Shiyan, R., & Tovkalo, M. (Eds). (2014). Lessons with an entrepreneurial background: educational materials. Warsaw: Sova. [in Ukrainian].

The European Parliament and the Council of The European Union. (30.12.2006). Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning. Official Journal of the European Union, 962. https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:394:0010:0018:en:PDF




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.04

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.