РОЗРОБКА WEB-СЕРВІСУ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ТРЕНУВАЛЬНИХ ВПРАВ

А. Р. Курганський, Н. В. Олефіренко

Анотація


Цифрові засоби навчання посідають значне місце в освітньому процесі, вони змінюються й набувають нових ролей у поточній ситуації. Наразі особливо затребуваними є такі електронні ресурси, що здатні забезпечити реальну варіативність завдань, їх неповторюваність, терпеливо перевіряти правильність кожного завдання і надавати різнорівневу допомогу кожному користувачеві. Здійснено аналіз функціональних можливостей наявних онлайн сервісів, зорієнтованих для проєктування й реалізацію електронних тренажерів, який свідчить про необхідність їх розвитку й суттєвого розширення з тим, щоб учитель зміг обрати саме той тренажер, який відповідав би потребам і вимогам конкретного уроку й поставлених методичних завдань. У наукових публікаціях висвітлюються різні аспекти проблем проєктування й ефективного використання дидактичних електронних ресурсів в освітньому процесі, проте залишаються актуальними питання створення таких конструкторів, які будуть зручні для конкретної ситуації на уроці або конкретному учителю. У статті розглянуто технологію проєктування й реалізації вебсервісу, конструктора тренувальних вправ, в яких учневі потрібно вказати фрагмент зображення в якості відповіді на запитання. Розкрито зміст етапів проєктування: цілепокладального, аналітичного, створення моделі тренажера, методичного, вибору інструментальних засобів, апробаційного та рефлексивно-корекційного. Розроблений вебсервіс має дві складові – конструктор тренажерів та тренажер. Всі розробки учителя зберігаються у хмарі, можуть бути доступними у будь-який момент. Перевагами вебсервісу є: підтримка особливого типу вправ, зорієнтованих на пошук фрагмента у загальному зображенні; наявність адаптивного інтерфейсу, зручний і легкий інтерфейс додатка; можливість використовувати векторні й растрові векторні зображення для побудови вправи; доступність додатка користувачам через розміщення даних у хмарі; можливість використання при вивченні різних предметів; доступність банку готових тренажерів, розроблених раніше учительською спільнотою. Сервіс розроблений мовою програмування Visual C# з використанням технології Blazor і може бути застосований у навчанні школярів будь-яких дисциплін.

Ключові слова


тренувальні вправи; конструктори тренувальних вправ; електронний тренажер, дидактичні електронні ресурси, зображення

Повний текст:

PDF

Посилання


Bilousova, L. I., & Hryzun, L. E. (2003). Funktsionalnyi pidkhid do stvorennia kompiuternoho pidruchnyka [Functional approach to creating a computer textbook] Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Dragomanova. Seriia 02: Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia. [Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 02: Computer-oriented learning systems], 7. https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/28352/Bilousova_Hryzun.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu., & Lapinskyi, V. V. (2012). Metodolohichni ta metodychni osnovy stvorennia i vykorystovuvannia elektronnykh zasobiv navchalnoho pryznachennia [Methodological and methodical bases of creation and use of electronic means of educational purpose]. Kompiuter u shkoli ta simi [Computer in school and family], 2, 3–6 [in Ukrainian].

Bykov, V. Yu., Lytvynova, S. H., & Melnyk, O. M. (2017). Efektyvnist navchannia z vykorystanniam elektronnykh osvitnikh ihrovykh resursiv u pochatkovii shkoli [Effectiveness of learning using electronic educational game resources in primary school]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information Technologies and Learning Tools], 62(6), 34–46. https://doi.org/10.33407/itlt.v62i6.1937 [in Ukrainian].

Vember, V. P. (2006). Navchalno-metodychni vymohy do elektronnoho pidruchnyka [Educational and methodological requirements for the electronic textbook]. Naukovyi chasopys NPU imeni M.P Dragomanova. Seriia 2. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia, [Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 02: Computer-oriented learning systems], 4(11), 50–56 [in Ukrainian].

Hryzun, L. E. (2012). Dydaktychnyi potentsial mobilnoho navchannia [Didactic potential of mobile learning]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University. Pedagogical sciences], 15(2), 16–21 [in Ukrainian].

Zelenska, L. D. & Kovinko, K. V. (2019). Heimifikatsiia yak metod navchannia zdobuvachiv vyshchoi osvity anhliiskoi movy [Gamification as a method of teaching higher education English language learners]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty [Means of educational and research work], 52, 21–35. https://doi.org/10.34142/2312-1548.2019.52.02 [in Ukrainian].

Karpova, L. H. (2020). Informatsiino-osvitnie seredovyshche yak zasib rozvytku obdarovanoi dytyny [Information and educational environment as a means of development of a gifted child]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty, [Means of educational and research work], 51, 88–102. https://doi.org/10.34142/2312-1548.2018.51.07 [in Ukrainian].

Kurhanskyi, A. R., Olefirenko, N. V., & Haidus, A. Yu. (2022). Rozrobka khmarno-oriientovanoho konstruktora trenuvalnykh vprav [Development of a cloud-oriented designer of training exercises]. In Materialy IV Vseukrainskoi nauk.-prakt. konf. “Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii v tsyfrovii shkoli” [Collection of abstracts of reports of the IV All-Ukrainian (with international participation) scientific and practical conference of young scientists (Kharkov, May 11–12, 2022)] (p. 139). https://bit.ly/3LmXphX [in Ukrainian].

Leshchenko, P. A. (2018). Tsyfrovi ihry dlia STEM-osvity: amerykanskyi dosvid [Digital games for STEM education: The American experience]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty [Means of educational and research work], 49, 98–110. http://doi.org/10.5281/zenodo.1313009 [in Ukrainian].

Lytvynova, S. (2013). Osoblyvosti rozrobky kryteriiv otsiniuvannia elektronnykh osvitnikh resursiv [Peculiarities of the development of evaluation criteria for electronic educational resources]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, [Scientific Notes Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vinnichenko. Series: Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education], 4(1), 63–67 [in Ukrainian].

Olefirenko, N. V. (2014). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do proektuvannia dydaktychnykh elektronnykh resursiv [Preparation of future primary school teachers for the design of didactic electronic resources]. Kharkiv. [in Ukrainian].

Pushkarova, T. O. (2011). Elektronnyi kontent: osoblyvosti zastosuvannia i novi mozhlyvosti piznannia svitu [Electronic content: application features and new opportunities for learning about the world]. Kompiuter u shkoli ta simi [Computer in school and family], 4, 7–10 [in Ukrainian].

Pushkarova, T. O., & Rybalko, O. O. (2017). Zasoby stvorennia elektronnykh osvitnikh resursiv dlia pochatkovoi shkoly [Means of creating electronic educational resources for primary school]. Fizyko-matematychna osvita [Physical and mathematical education], 4(14), 271–275. http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6159 [in Ukrainian].

ASP.NET Core Blazor. (б. д.). Microsoft Learn: Build skills that open doors in your career. https://learn.microsoft.com/en-us/aspnet/core/blazor/?view=aspnetcore-6.0




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.05

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.