ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ДО ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ З УЧНЯМИ НА ЗАСАДАХ ІНТЕГРАЦІЇ В УКРАЇНІ ТА КНР

У Юе, Л. В. Беземчук

Анотація


Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки майбутніх музично- педагогічних працівників до викладання інтегрованих предметів мистецтва. Авторами зазначено, що інтеграція як категорія має великий спектр тлумачень з точки зору організації процесу навчання в сучасній педагогічній науці. Проаналізовано інтегративність з позиції якості художнього пізнання, що спирається на цілісність художньо-образного мислення під час сприймання-виконання-створення різних видів мистецтва. Зазначено, що відповідно стандартизації музичної освіти КНР у 2022 році, серед основних напрямів оновлення змісту дисциплін педагогічних університетів за фахом «Музика» стає інтегративне навчання. Це пов’язано з провідними ідеями реформування музичної шкільної освіти на засадах інтеграції. Установлено, що серед основних методик викладання музичних дисциплін в китайських школах опанування музичного матеріалу проводиться за системами К. Орфа, Ж. Далькроза. Розкрито ефективну роль кейс-методу для опанування учнями змісту інтегрованого курсу «Мистецтво» в українських школах. Надано приклади поетапної роботи з кейс методом студентами музичних фахів під час виконання завдань професійно- орієнтованого змісту в умовах педагогічної практики. Наголошено на формування «поліфонічного» мислення під час підготовки майбутніх музично-педагогічних працівників для більш глибокого розуміння інтегративних процесів викладання курсів, що включають синтетичні види мистецтва. Проаналізовано метод порівняння для опанування змісту музичної освіти китайськими студентами під час проходження педагогічної практики в школі. Уточнено зміст роботи здобувачів для підвищення активності учнів у процесі сприймання та художньо-творчої діяльності на уроці «Мистецтво» в українських школах: формування уявлення про узгодженість художнього матеріалу зрізних видів мистецтва відповідно до їх певної єдності (спільної тематики, провідного виду художньої діяльності, емоційного стану тощо); розвиток уміння встановлювати зв’язки між художніми образами, поняттями, творами різних видів мистецтва під час їх аналізу в шкільних програмах. Доведено, що для ефективної підготовки здобувачів факультетів мистецтв українських педагогічних університетів використовується принцип міждисциплінарної інтеграції навчальних дисциплін. Реалізація цього принципу надає можливість студентам опановувати зміст навчальних дисциплін, які готують їх до майбутнього викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» в сучасній школі.

Ключові слова


практична підготовка, інтеграція, музично-педагогічний працівник, КНР, музична освіта в Україні, мистецтво, кейс-метод.

Повний текст:

PDF

Посилання


Bezemchuk, L. (2019). Vykladannia mystetskykh dystsyplin v umovakh zakladu vyshchoi osvity: pryntsyp mizhdistsyplinarnoi koordynatsii [Teaching art disciplines in the conditions of a higher education institution: the principle of interdisciplinary coordination]. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Chernihivskyi kolehium" imeni T. H. Shevchenka. Ser. Pedahohichni nauky [Bulletin of the T. G. Shevchenko Chernihiv Collegium National University. Ser. Pedagogical sciences], 1, 16–22. [in Ukrainian]

Bezemchuk, L. V., & Fomin, V. V. (2021). Formuvannia intehratsiino-pedahohichnykh umin maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva v umovakh mahistratury [Formation of integration-pedagogical skills of future music teachers in the conditions of the master's degree]. Professional Art Education, 2(1), 12–19. [in Ukrainian]

Boichenko, M., & Nikolai, H., & Linenko, A., & Koehn, N. (2020). Interdisciplinary Coordination in Historical-Theoretical and Music-Performing Training of Future Musical Art Teachers Journal of History Culture and Art Research, 9(1), 225–235. http://kutaksam.karabuk.edu.tr/index.php/ilk/article/view/2434

Chen Bo, (2017). Formuvannia hotovnosti maibutnoho vchytelia muzyky do vykonavsko- interpretatsiinoi diialnosti u protsesi instrumentalnoho navchannia (Dys.kand. ped. nauk). [Formation of the future music teacher's readiness for performance and interpretation activities in the process of instrumental training (Thesis for a Degree Candidat of Pedagogical Sciences)] National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv. [in Ukrainian]

Chen Siaosiuan. (2008). 本研究旨在研究台灣地區的音樂教師 養成教育,成為一位合格音樂教師所必須具備的音樂專業知能,以及面對就業、在職進修、課程改革等問題的探討。透過文獻資料的蒐集與訪談,分析了解後提出結論與建議,希望藉以瞭解華人社 陈筱轩 导师:朱永新 苏州大学 [Research on Music Teacher Education in Taiwan (Suzhou University)] http://cdmd.cnki.com.cn/Article/CDMD-10285-2009233121.htm

Cabinet of Ministers of Ukraine. (2020). Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]: Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30 veresnia 2020 r. [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine, September 30, 2020. № 898]. [in Ukrainian]

Fan Chzhensiuan, (2017). Osnovni tendentsii rozvytku muzychnoi osvity Kytaiu u 20 st.: poiednannia tradytsii ta innovatsii [The main trends in the development of music education in China in the 20th century: a combination of traditions and innovations]. Zasoby navchalnoi ta naukovo- doslidnoi roboty [Means of educational and research work], 48, 121–134. [in Ukrainian]

Gryzun, L.(2018) Integrative Approach to the Curriculum and Content Design for the Pre- Service Teachers Training. People: International Journal of Social Sciences, 4(2), 1446–1462. https://dx.doi.org/10.20319/pijss.2018.42.14461462

Gryzun, L. E. (2009). Dydaktychni osnovy proektuvannia modulnoi struktury navchalnoi dystsypliny na zasadakh intehratsii naukovykh [Didactic basics of designing a modular structure of an educational discipline based on the integration of scientific knowledge] (Thesis for a Dосt. of Pedagogical Sciences). H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. Kharkiv. [in Ukrainian]

Khmelevska, I. O. (2021). Metodyka formuvannia intehralnoi kompetentnosti maibutnikh vykladachiv muzychnoho mystetstva ta khoreohrafii. [Methodology of formation of integral competence of future teachers of musical art and choreography] (Thesis for a Degree Candidate of Pedagogical Sciences). Sumskyi DPU imeni A.S.Makarenka. [in Ukrainian]

Koicheva, T., & Li Chzhukhua. (2021). Realizatsiia potentsialu osobystisnozoriientovanoi dydaktyky u formuvanni metodychnoi kultury maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva [Realization of the potential of person-oriented didactics in the formation of methodical culture of future music teachers] Knowledge, Education, Law, Management, 3(1), 58–63. http://kelmczasopisma.com/ua/viewpdf/6293 [in Ukrainian]

Lau, F. (2008). Music in China. Experiencing Music. Expressing Culture. New York: Oxford University Press.

Liu Vеivеi. (2006). 普通高校音乐教育现状的调查与研究. Doslidzhennia sytuatsii shchodo muzychnoi osvity v Liaoninskomu pedahohichnomu universyteti [Study of the situation regarding music education in Liaoning Pedagogical University]. http://cdmd.cnki.com.cn/Article/CDMD-10165-2006129269.htm

Masol, L. (2010). Formuvannia bazovykh kompetentnostei uchniv zahalnoosvitnoi shkoly u systemi intehratyvnoi mystetskoi osvity [Formation of basic competencies of secondary school students in the system of integrative art education]. Kyiv: Pedahohichna dumka. [in Ukrainian]

Masol, L. M., Haidamaka, O. V., & Bielkina, E. V., Kalinichenko, O. V., & Rudenko, I. V. (2006). Metodyka navchannia mystetstva u pochatkovii shkoli [Methods of teaching art in elementary school]. Kharkiv: Vesta: Ranok. [in Ukrainian]

Ministry of Education of the People's Republic of China. (2022). China's Compulsory Art Curriculum Standards. Beijing Normal University Press, 12–3. Beijing. www.bnupg.com

Nychkalo N., Lukianova L., & Khomych L. (2021). Profesiina pidhotovka vchytelia: ukrainski realii, zarubizhnyi dosvid [Professional teacher training: Ukrainian realities, foreign experience]. Kyiv: TOV "Iurka Liubchenka". [in Ukrainian]

Pan Shen, (2019). 浅谈如何培养钢琴初级教学中小学 Estetychni zavdannia pochatkovoho fortepiannoho navchannia. Muzychna ta khoreohrafichna osvita v konteksti kulturnoho rozvytku suspilstva [Aesthetic tasks of elementary piano training. Musical and choreographic education in the context of cultural development of society], Odesa: South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky. [in Ukrainian]

Pan Sheng (2021). Scientific approaches and pedagogical principles of forming artistic-pedagogical erudition of future bachelors of musical art. Knowledge, Education, Law, Management, 3 (2), 3–9. [in Ukrainian]

Sia Hoian, (2019) Metodyka polikhudozhnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi vyvchennia muzychno-teoretychnykh dystsyplin [Methodology of polyartistic training of future music teachers in the process of studying music-theoretical disciplines]. (Thesis for a Degree Candidate of Pedagogical Sciences). National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv. [in Ukrainian]

Sun Chzhentsziun. (2007). 关于普通高校三本音乐鉴赏教材的比较思考 A comparative analysis of three music textbooks for college and university assessment. Capital Pedagogical University. http://cdmd.cnki.com.cn/Article/CDMD-10028-2008032501.htm

Shcholokova, O. P., & Nahorna, O. V. (2019). Synerhetychna determinanta fakhovoi pidhotovky vchytelia muzychnoho mystetstva [A synergistic determinant of the professional training of a music teacher] Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University Ser. 14: Theory and methodology of art education, 27, 3–9. [in Ukrainian]

Tian Li, (2010). 国内外多元文化音乐教育发展的比较研究. 教育与职业. 检索来源. [A comparative study of the development of multicultural music education at home and abroad. Education and career, 21(697). www.cnki.net

Tszian Libin, (2015). Formuvannia subiektno-tvorchoi aktyvnosti maibutnoho vchytelia muzyky u protsesi fakhovoho navchannia (Thesis for a Degree Candidate of Pedagogical Sciences) [Formation of subject-creative activity of the future music teacher in the process of professional training]. National Pedagogical Dragomanov University. [in Ukrainian].

U Ifa, (2012). Metodyka pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzyky Ukrainy i Kytaiu do roboty v umovakh polikulturnoho seredovyshcha. [Methods of training future music teachers of Ukraine and China to work in a multicultural environment] (Thesis for a Degree Candidate of Pedagogical Sciences). National Pedagogical Dragomanov University. [in Ukrainian].

U Sinmei, (2021) Metodyka instrumentalno-vykonavskoi pidhotovky mahistrantiv v systemi vyshchoi muzychno-pedahohichnoi osvity Ukrainy [Methodology of instrumental and performance training of master's students in the system of higher musical and pedagogical education of Ukraine]. (Thesis for a Degree Candidate of Pedagogical Sciences). Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko [in Ukrainian].

Yan Tsziain, & Matveeva, О. О. (2022). Suchasni pidkhody do navchannia vokalu u koledzhakh KNR [Modern approaches to teaching vocals in colleges of the People's Republic of China]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty [Means of educational and research work], 58, 92–101. https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.09 [in Ukrainian]

刘冬云. 艺术教育:未来的音乐老师不只是能弹会唱_教学空间_ 中音在线. [Views on art education] http://www.musiceol.com/news/html/2019-8/2019829129343315712.html




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.10

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.