АНАЛІЗ ДИСТАНЦІЙНИХ КУРСІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ

L. Havrilova, O. Ishutina, А. Bondarenko

Анотація


Визначено актуальність використання дистанційних курсів в освітньому процесі закладів вищої освіти України в умовах пандемії COVID-19 та від початку російської агресії у 2022 році. Відзначено зростання інтересу до дистанційної професійної освіти майбутніх учителів музики. У структурі професійної компетентності вчителя музичного мистецтва виділено три ключові напрями професійної підготовки студентів: музично-виконавська, історико-теоретична підготовка та методична підготовка. Аналіз середовища дистанційного навчання Донбаського державного педагогічного університету (м. Слов’янськ, Україна) засвідчив наявність достатньої кількості курсів, вивчення яких сприяє розвитку всіх складових професійної компетентності вчителя музики. Порівняння дистанційних курсів («Основи музичного інструменту (фортепіано)», «Історія музичного мистецтва України» та «Методика викладання музичного мистецтва») дозволяє визначити загальні підходи до структурування змісту курсів та виокремити специфіку методики навчання музики на відстані. Визначено, що вивчення історії музики потребує тестування у формі музичних вікторин, які розроблені в MOODLE з використанням можливостей модуля «Тест»; вивчення теорії музики та гармонії зазвичай включає так званий «слуховий аналіз», який вимагає додавання спеціальних програм; специфіка дистанційного навчання грі на музичному інструменті пов’язана з постійним використанням відео для демонстрації результатів навчання, регулярним онлайн-спілкуванням з викладачем для індивідуальних консультацій; дистанційні курси з методики навчання музики завжди наповнені короткими відеозаписами уроків для розуміння основних форм і методів навчання студентів.

Ключові слова


дистанційний курс; майбутні вчителі музики; основний музичний інструмент; історія музичного мистецтва; методика викладання музики

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Afonina, O. (2012). Prospects for the introduction of distance courses in musicology in the educational process of the National Academy of Management of Culture and Arts. Bulletin of the State Academy of Management of Culture and Arts, 4, 85–88. [in Ukrainian]

Akyurek, R. (2020). The views of lecturers about distance music education process in the pandemic period. International Journal of Education Technology and Scientific Researches, 5 (13), 1790–1833. http://www.ijetsar.com/Makaleler/693183011_15.%201790-1833%20R%c4%b1za%20Aky%c3%bcrek.pdf.

Blake, J. (2018). Distance learning music education: an overview of history, literature, and current trends. Journal of Online Higher Education, 2 (3), 1–24. https://www.academia.edu/39931490/Distance_Learning_Music_Education_An_Overview_of_History_Literature_and_Current_Trends.

Chaikovska, O. & Aleksandrova, H. (2013). Multimedia technologies as a factor of developing of digital learning environment. Native school, 3, 66–69. https://bit.ly/3m2hNrj [in Ukrainian].

Dautov, D., Korochentseva, A. & Al Hussini, M. (2019). Features of clip thinking and attention among representatives of generations X and generations Z. Trends in the Development of Psycho-Pedagogical Education in the Conditions of Transitional Society, 70. https://doi.org/10.1051/shsconf/20197006001.

Ding, J. & Yu, L. (2020). Digital Music Course Based on Computer Application Technology. Cyber Security Intelligence and Analytics: Proceedings of the International Conferences CSIA 2020, 1147, 492–497. http://doi.org/10.1007/978-3-030-43309-3_69.

Dokuka, S. (2013). Clip thinking as a phenomenon of the information society. Social sciences and modernity, 2, 169–176. http://ecsocman.hse.ru/data/2015/05/05/1251193783/169-176-Dokuka.pdf [in Russian].

Dubovyi, Z. (2019). Formation of independence of future music teachers in the process of distance learning. (PhD dissertation). Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University. https://old.npu.edu.ua/images/file/vidil_aspirant/dicer/D_26.053.08/dis_Dobovyi.pdf [in Ukrainian].

Haidenko, I. (2005). The Role of Music Computer Technologies in Modern Composing Practice. (PhD dissertation). Kharkiv: I.P. Kotlyarevsky National University of Arts [in Ukrainian].

Havrilova L., Ishutina О. & Zamorotska, V. (2018). Distance Learning Courses in Developing Future Music Teachers’ Instrumental Performance Competence. Cloud Technologies in Education: Proceedings of the 6 th Workshop CTE 2018, 429–442. http://ceur-ws.org/Vol-2433/.

Havrilova, L. & Voronova, N. (2017). Online training course for teaching master-degree music students. Science and education, 6, 100–105. https://doi.org/10.24195/2414-4665-2017-6-16.

Havrilova, L. (2017). Specifics of the development of distance courses for musical-historical disciplines. Information technologies and learning tools, 58 (2), 26–37. https://doi.org/10.33407/itlt.v58i2.1596 [in Ukrainian].

Heines, J., Greher, G. R., Ruthmann, A. & Reilly, B. L. (2011). Two approaches to interdisciplinary Computing+Music courses. Computer, 44 (12), 25–32. https://doi.org/10.1109/MC.2011.355.

Johnson, C. (2017). Teaching music online: Changing pedagogical approach when moving to the online environment. London Review of Education, 15(3). https://doi.org/10.18546/LRE.15.3.08.

Johnson, C. (2020). A conceptual model for teaching music online. International Journal on Innovations in Online Education, 4(2). https://doi.org/10.1615/intjinnovonlineedu.2020035128.

Keast, D. (2018). Teaching reflections on two decades of online music courses. Pedagogy development for teaching online music, 227–243. https://doi.org/10.4018/978-1-5225-5109-6.ch011.

Kornuta, O., Pryhorovska, T. & Potiomkina, N. (2017). Clip Thinking and Clip Perception: Teaching Methods Aspect. Open educational e-environment of modern University, 3, 75–79. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2017.3.7579.

Kukharenko, V., Berezenska, S. & Buhaichuk, K. (2016). Theory and Practice of Blended Learning. Kharkiv: Miskdruk [in Ukrainian].

Kurt, S. (2017). ADDIE Model: Instructional Design. Educational Technology: website. https://educationaltechnology.net/the-addie-model-instructional-design.

Maba, A. (2020). Computer-aided music education and musical creativity. Journal of Human Sciences, 17(3), 822–830. https://doi.org/10.14687/jhs.v17i3.5908.

Mykhaskova, M. (2020). The System of Formation of Professional Experience in Music-Pedagogical Activity of Future Teachers of Music Art. Khmelnytskyi: Khmelnytsky Humanitarian and Pedagogical Academy. https://cutt.ly/HYFp4JH [in Ukrainian].

Novikova, N. (2011). Development of Cognitive Interest of the Teenagers in Music Lessons by Means of Multimedia Technology. (PhD dissertation). Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University. https://bit.ly/3GFcGoU [in Ukrainian].

Oriekhova, V. (2019). Transmedia technology as a phenomenon of modern art education: theoretical aspects. Scientific notes. Series: Pedagogical sciences, 176, 250–256. https://www.cuspu.edu.ua/images/download-files/naukovi-zapysky/176/nz_176-250-256.pdf [in Ukrainian].

Oriekhova, V., Beskorsa, О., Havrilova, L., Churikova-Kushnir, О. & Sofronii, Z. (2021). A Survey Analysis of Art Teachers’ Use of Transmedia Technology. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences, 8 (1), 68–84. https://doi.org/10.4995/muse.2021.14875.

Pavlis Korres, M. (2010). Development of a Framework for the e-Education of Educators of Special Groups Aiming to Improve Their Compatibility with Their Learners. (PhD dissertation). Spain: University of Alcala. https://www.mariapavliskorres.gr/contents_en.asp?id=32.

Pike, P. (2020). Preparing an emerging professional to teach piano online: a case study. International Journal on Innovations in Online Education, 4(2). http://onlineinnovationsjournal.com/streams/visual-and-performing-arts/26ae6d4f6cbba1d3.html.

Rags, Yu. (2003). Musical hearing: an informational approach to the analysis of the concept. Music in the information world. Science. Creativity. Pedagogy, (pp. 65–78). RGK Publishing House [in Russian].

Savchenko, R. (2014). Theory and methods of formation of musical and pedagogical competence of future educators and music directors of preschool educational institutions. (Doctoral dissertation). Kyiv: National Pedagogical Dragomanov University. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/4853 [in Ukrainian].

Tszyan, H. (2012). Formation of professional competence of the future music teacher in the process of independent educational activity. (PhD dissertation). Odesa: Ushynsky University. http://dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/252.

Zelenina, E. (2010). Synesthesia as a problem of music pedagogy: the development of auditory-visual intermodal associations. (PhD dissertation). Saint-Petersburg: Herzen university [in Russian].

Zhang, T. (2019). Thoughts on opening public music course in comprehensive colleges and universities. Proceedings of the 3rd International Conference on Culture, Education and Economic Development of Modern Society (ICCESE 2019), 896–899. https://doi.org/10.2991/iccese-19.2019.194




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.12

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.