СТАВЛЕННЯ КИТАЙСЬКИХ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

Хоу Ісюань

Анотація


У статті зазначено, що одним з провідних чинників підвищення якості підготовки майбутніх учителів є мотивація. Позитивне ставлення здобувачів рівня вищої освіти до професійної самореалізації формується під час педагогічної практики. Визначено готовність майбутніх учителів хімії до професійної самореалізації як здатність застосовувати відповідні галузеві і професійні знання, вміння, досвід на практиці. Зазначено, що в закладах вищої освіти надається перевага методичному аспекту організації педагогічної практики. Натомість, автором запропоновано результати вивчення ставлення майбутніх учителів хімії до педагогічної практики в Університеті Сінтай, Китай, факультет хімії та хімічної інженерії, спеціальність «Хімія (педагогічна) спеціальність». Мета статті – виявити експериментальним шляхом ставлення китайських майбутніх учителів хімії до педагогічної практики, завдання – описати поетапну організацію та проведення педагогічної практики; запропонувати шляхи підвищення ефективності педагогічної практики для майбутніх учителів хімії. Методи дослідження – опитування за розробленою анкетою, аналіз відповідей, узагальнення ідей і пропозицій науковців щодо підвищення ефективності педагогічної практики для майбутніх учителів хімії. Узагальнені результати свідчать про те, що педагогічна практика проводиться в такі етапи, як-от: організаційно-адаптаційний, стажувально-практичний, підсумково-коригувальний. З урахуванням результатів опитування студентів-практикантів запропоновано шляхи підвищення ефективності педагогічної практики. Розробка дисциплін вільного вибору «Планування кар’єри майбутнього вчителя» для молодших курсів, «Зміст та методи прикладних досліджень» для старших курсів. Включення завдань з педагогічної практики до конкурсу педагогічних навичок для майбутніх учителів

Ключові слова


готовність до професійної самореалізації, підготовка вчителів хімії, китайська система вищої освіти, педагогічна практика, урок, виховний захід, родинне виховання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Xi, Jinping. (2014). Zuò dǎng hé rénmín mǎnyì de hǎo lǎoshī tóng běijīngshīfàndàxué shīshēng dàibiǎo zuòtán shí de jiǎnghuà. [Be a good teacher, satisfied with the party and the people. Speech at a symposium with representatives of teachers and students of Beijing Pedagogical University]. Zhōngguó gāoděngjiàoyù [Higher Education in China], 12(18), 4 7.http://politics.people.com.cn/n/2014/0910/c70731-25629093.html

Guo, Zhen, Guo, Chengyu, Zhao, Weiyuan, & Guo, Bingyin. (2021). Jīyú shīfàn zhuānyè rènzhèng de huàxué zhuānyè shíjiàn lèi kèchéng jiàoxué tǐxì jiànshè. [Building a system of teaching practical courses in chemical specialties based on the certification of pedagogical specialties]. Qīnghǎi shīfàndàxué xuébào zìránkēxué bǎn [Journal of Qinghai Pedagogical University (Natural Sciences)], 37(03), 88–93. https://m.fx361.com/news/2021/0425/13974568.html

Zhu, Rong, & Wang, Dinghui. (2022). Jīyú zìwǒ zhuānyè fāzhǎn yìshí de shīfàn sheng jiàoyù guǎnlǐ gǎigé yánjiū [Research on the reform of education management of normal college students based on self-professional development awareness]. Réncái jiàoyù lǐlùn [Theory of the education of abilities and wisdom], (06), 75–78.

Tang, Qing, Liang, Chixin, & Wei, Shoulian. (2020). Dìfang yuànxiào huàxuéshī fàn sheng jiàoxué shíjiàn nénglì péiyǎng de tànsuǒ [Exploration on cultivating the teaching practice ability of chemistry normal students in local colleges and universities]. Guǎngdōng huàgōng [Hundun chemical industry], (18), 213–214. http://dx.doi.org/10.3969/j.issn.1007-1865.2020.18.097

Sheng jiàoyù shī fāng'àn [Plan for implementation of educational practice (internship) of pedagogical students]. (2022). Xīntài dà zhōng [Xintai University. China]. http://wdxy.xttc.edu.cn/col/1569720125911/2020/04/25/1587782355336.html.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2023.60.14

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.