ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА СТАНОВЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ «КУЛЬТУРА ТА МИСТЕЦТВО»

Н. Шетеля

Анотація


У статті доведено, що творче освітнє середовище вищого навчального закладу сприяє: визначенню та розкриттю потенційних можливостей майбутніх фахівців соціокультурної сфери закладу вищої освіти, розвитку професійного творчого потенціалу через засвоєння змісту фахових дисциплін. Окрім того, враховувати психофізіологічні особливості в організації життєдіяльності колективу й індивідуального становлення майбутніх фахівців; стимуляцію творчої активності студентів, прояву індивідуальності в тих чи тих видах діяльності, креативності та мобільності у вирішенні стратегічних завдань; гуманізацію міжособистісних стосунків орієнтованих на загальноєвропейські цінності, як у творчих колективах, так і в освітньому середовищі закладу освіти; інтеграцію в соціокультурне середовище демократичного суспільства, що сприятиме подальшому творчому зростанню та самовдосконаленню майбутніх фахівців галузі «Культура та мистецтво»; реалізацію особистісного підходу до навчання, мати можливість вільно і самостійно обирати напрям своєї культурно-просвітницької та художньо-творчої діяльності. Обґрунтовано модель творчого освітнього середовища, яка включає певні компоненти та основні параметри формування творчого освітнього середовища становлення майбутніх фахівців галузі «Культура та мистецтво». Доведено, що провідною системоутворюючою складовою творчого освітнього середовища закладу вищої освіти у контексті розвитку професійного творчого потенціалу є зміст фахової підготовки, який містить теоретичний та практичний компоненти. Засвоєння цих компонентів забезпечує формування всебічно та гармонійно розвинутої особистості, спроможної до участі у творчих процесах культурно-просвітницької та художньо-творчої діяльності. Доведено, що модель творчого освітнього середовища має містити такі компоненти: планування різноманітних напрямів культурно-просвітницької та художньотворчої діяльності майбутніх фахівців галузі «Культура та мистецтво» відповідно до стратегії розвитку освітнього закладу; організація аудиторної, самостійної, індивідуальної, художньотворчої та культурно-просвітницької діяльності майбутніх фахівців на основі запровадження інформаційно-комунікативних технологій та інноваційних методів художньо-творчої діяльності; запровадження сприятливих умов для реалізації творчих здібностей майбутніх фахівців галузі «Культура та мистецтво» в різних видах діяльності й створення соціальнопсихологічного клімату у художніх колективах.

Ключові слова


творче освітнє середовище, майбутні фахівці галузі «Культура та мистецтво», модель творчого освітнього середовища

Повний текст:

PDF

Посилання


Babenko, T. V. (2022). Creative educational environment as a condition for the development of socioprofessional mobility of future teachers. Academic Notes [Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State University]. Series: Pedagogical Sciences, (204), 90–94. https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/1208

Bratko, M. V. (2015). Educational environment of higher educational institution: functional aspect. Pedagogical process: theory and practice, (1–2(46–47)), 11−17. https://www.researchgate.net/publication/290818574_Osvitne_seredovise_visogo_navcalno go_zakladu_funkcionalnij_aspekt [in Ukrainian].

Vaskivska, G. O. (2020). The educational environment as a factor in shaping the living space of high school students. In The XIth International scientific and practical conference "Theoretical foundations of modern science and practice" (p. 191–193). https://lib.iitta.gov.ua/719930/1/VHO%202020%2004%2007.pdf [in Ukrainian].

Vlasenko, O. M. (2015). Features of the development of the pedagogical educational institution’s educational environment. Problems of Education, (84), 82–85. http://eprints.zu.edu.ua/id/eprint/18160 [in Ukrainian].

Hurkova, T. (2019). Definition of the concepts “educational space”, “environment”, “educational environment”. Youth and market, (4 (171)). https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168638

Dimitrova-Burlaienko, S. D. (2018). Creative educational environment as a factor in forming the readiness of technical university students to manifest creative competence in professional activities. Bulletin of Alfred Nobel University. Series "Pedagogy and Psychology", (15), 102– 107. https://doi.org/10.32342/2522-4115-2018-0-15-102-107 [in Ukrainian].

Katashov, A. I. (2001). Pedagogical foundation of the development of a modern lyceum innovational educational circle [Abstract of the thesis for a candidate degree in pedagogical sciences, Taras Shevchenko Luhansk state pedagogical university]. https://nenc.gov.ua/doc/autoref/atahov.pdf [in Ukrainian].

Kravchenko, O. (2020). The creative environment as a condition of preparation for the complication of a future teacher. Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools, 2(69), 192–196. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.69-2.38

Loboda, O. (2021). The phenomenon of educational environment from the standpoint of modern approaches to it understanding. Pedagogy of the Formation of a Creative Person in Higher and Secondary Schools, 2(77), 19–22. https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.77-2.3 [in Ukrainian].

Petryshyn, L. Y. (2013). Creative environment as a condition for the formation of pedagogical creativity of future social workers. Social Pedagogy: Theory and Practice, (2), 61–71. http://nbuv.gov.ua/UJRN/spttp_2013_2_10 [in Ukrainian].

Rebrova, O. Ye. (2012). Methodological bases of the pedagogical mentality: cultural and professional aspects. National Pedagogical Dragomanov University. http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/123456789/4361/1/MONOGRAPHY%201.pdf [in Ukrainian].

Rostchina, S. N. (2011). Developing educational environment of learning establishment as condition of individual development of students. Pedagogical Almanac [South Ukrainian Regional Institute of Pedagogical Personnel Postgraduate Education], (12(1)), 34–38. https://drive.google.com/file/d/0B3AWUScdBCMFX3ZQVms5OWl2ZUE/view?resourcekey =0-bL15oL_vuYtszA0hqgrFow [in Ukrainian].




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2023.61.07

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.