СТВОРЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЯК ПІДАГОГІЧНА УМОВА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ У ЗАКЛАДАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ КИТАЮ

Чжан Цайджин, Л. Гризун

Анотація


У роботі розглянуто актуальну проблему формування іншомовної комунікативної компетентність (ІКК) учнів в закладах неформальної освіти Китаю. У роботі обґрунтовано, що створення інформаційного освітнього середовища для формування ІКК учнів у закладах неформальної освіти Китаю як однієї із провідних педагогічних умов такого формування потребує окремого пророблення. Проведено аналіз особливостей іншомовної неформальної освіти в КНР, сформульовано сутність ІКК та визначено її основні компоненти. Проаналізовано сутність інформаційного середовища сучасного навчального закладу. Виокремлено складові такого середовища для успішного формування іншомовної комунікативної компетентності учнів в закладах неформальної освіти Китаю. Висвітлено сутність і наповнення кожної складової середовища, спрямованої на формування відповідного компонента ІКК учнів: інформаційно-технологічна складова середовища призначена для формування та розвитку лінгвістичного компонента ІКК; мотиваційна складова, що є системою мотиваційних факторів, спрямована на формування соціолінгвістичного та прагматичного компонента ІКК учнів; комунікативна складова середовища має забезпечувати розвиток практично-діяльнісного компонента ІКК. Проаналізовано зв’язок між виокремленими складовими та їх багатофункціональність. Встановлено, що означене середовище має бути побудовано у такий спосіб, щоб надавати учням гнучкий та динамічний простір для навчання та спілкування. Воно має постійно розвиватися, оновлюватися, доповнюватися, зусиллями як викладацького складу, так і самих учнів. Отже, інформаційне освітнє середовище, структуроване і побудоване за такими засадами, можна розглядати як ефективний засіб розвитку ІКК учнів, адже воно є системою складових, скерованих на розвиток усіх компонент означеної компетентності у комплексі. Побудова та впровадження такого середовища слід вважати необхідною умовою формування та розвитку ІКК учнів у закладах неформальної освіти Китаю.

Ключові слова


іншомовна комунікативна компетентність, учні закладів неформальної освіти, неформальна освіта КНР, інформаційне освітнє середовище

Повний текст:

PDF

Посилання


Borova, T. A., & Zhang, Caijing. (2023). Modelling of the process of foreign language communicative competence development in students in the conditions of informal education. Innovate Pedagogy, 1(57), 151–155. https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/57.1.30 [in Ukrainian]

Vorozhbyt, A. (2018). Web-oriented information-education environment of the institution of general secondary education. Information Technologies in Education, 3(36), 20–29. https://doi.org/10.14308/ite000671 [in Ukrainian]

Gunko, N. (2016). Modern informational and educational environment as a factor of improvement of future university teacher’s professional training. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: pedagogy, (3), 43–49. http://nzp.tnpu.edu.ua/article/view/63761 [in Ukrainian]

Kish, N. (2017). Ontogenetic analysis of the problem of the formation of a culture of foreign language professional communication in the training of future engineers. Narodna osvita, (1(31)), 74–80.

, I. M. (2018, July 31). Non-formal education (definition). Vseosvita. https://vseosvita.ua/library/neformalna-osvita-viznacenna-31773.html [in Ukrainian]

Lobach, N. (2014). The educational environment as a means of forming students' informational and analytical competence. Naukovi zapysky FMF TsDPU Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 1(5), 42–46. https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/NZ-PMFMTO/article/view/194/0 [in Ukrainian]

Lozynska, L. F., Kurakh, N. P., & Depchynska, I. A. (2022). Formation of foreign language communicative competence of students in the process of foreign language learning. Academic Studies. Series “Humanities”, (1), 245–252. https://doi.org/10.52726/as.humanities/2022.1.38 [in Ukrainian]

Sokolyuk, O. (2017). Information and educational environment in the conditions of transformation of education. Naukovi zapysky FMF TsDPU Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 3(12), 48–55. https://phm.cuspu.edu.ua/ojs/index.php/NZ-PMFMTO/article/view/1277 [in Ukrainian]

Stavytska, I. (2013). Foreign language competence: the place of definition in terminology field of modern scientific statements. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, (4(30)), 280–286. http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2013_4_36 [in Ukrainian]

Sura, N. A. (2003). Foreign language professional competence: the main principles and components of the process of learning professionally oriented communication. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko State University, (4(60)), 190–192. [in Ukrainian]

Topuzov, M. (2017). Projecting informational and educational environment of the educational establishments in the modern society. Ukrainian Pedagogical Journal, (1), 26–36. https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/514 [in Ukrainian]

Bilousova, L. I., & Gryzun, L. E. (2022). Creation of an information learning environment to support the development of foreign language professional competence of pre-service IT specialists. Means of Academic and Scientific Research Work, (59), 7–18. https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.59.01

Gong, Xianjing. (2016). The Study on Japanese Universities of Language and Culture’s Teaching and Research for Some Countries along the “One Belt and One Road”. Foreign Language Teaching and Research, (5), 755–764. https://caod.oriprobe.com/articles/50028225/ri_ben_gao_xiao__yi_dai_yi_lu__yan_xian_guo_jia_yu.htm

Long, M. (2015). Second Language Acquisition and Task-Based Language Teaching. Wiley-Blackwell.

Zhou, Shiyu. (2023). Formal, nonformal and informal education in China. In S. Yacob et al. (eds.), Proceedings of the 2023 7th International Seminar on Education, Management and Social Sciences (ISEMSS 2023) (p. 451–461) (p. 451–461). https://doi.org/10.2991/978-2-38476-126-5_53

Zhao, X. (2018). Foreign language teaching in universities Based on the “Belt and Road” Initiative. Journal of Jiangxi Vocational and Technical College of Electricity, (8), 23–24.

Wang, Yijing. (2016). The Study of International Foreign Language Training under the Background of “One Belt, One Road”. Journal of Higher Education, (9), 1–3.

Wang, Xinchun, Li, Weibin, & Mu Yanli. (2020). Foreign language teaching at college level in China under the background of the Belt and Road initiative. In Proceedings of the 2nd International Conference on Literature, Art and Human Development (ICLAHD 2020) (p. 644–648). https://doi.org/10.2991/assehr.k.201215.517

Wang, Yuanyuan. (2018). The study of integrated talents training strategies in vocational colleges under the background of the “Belt and Road” initiative. Overseas English, (2), 38–39.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2024.62.06

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.