СПЕЦИФІКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН У КИТАЙСЬКІЙ НАРОДНІЙ РЕСПУБЛІЦІ
Анотація
У статті висвітлено підходи до підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін в Китаї. Установлено, що мистецтво відіграє значну роль в освіті та житті країни. Виділено три основні компоненти підготовки майбутніх вчителів мистецьких дисциплін (мистецька складова, педагогічна підготовка майбутніх учителів, інформаційна грамотність). Щодо першої складової, установлено, що останнім часом зростає увага до підготовки майбутніх фахівців у сфері сучасного мистецтва, адже його вивчення суттєво впливає на розвиток просторового мислення, креативності, естетичного сприйняття та навичок прийняття рішень. Це поле знань спрямоване на ознайомлення студентів з альтернативними традиційними формами й стилями мистецтва, формування ціннісно зорієнтованого світогляду та залучення до міжнародного мультикультурного обміну. Ще однією важливою складовою підготовки майбутніх учителів мистецьких дисциплін є педагогічна підготовка та готовність до роботи в полікультурному суспільстві. Аналіз наукової літератури показує, що педагогічна підготовка майбутніх учителів загалом є схожою у закладах освіти. Програми педагогічних дисциплін охоплюють теми, спрямовані на ознайомлення студентів із науковими концепціями, що дозволяє майбутнім педагогам постійно збагачувати й удосконалювати структуру знань, а також формувати бачення безперервної освіти та інновацій. Зокрема, під час вивчення загального курсу педагогіки студенти знайомляться з основними засадами дидактики та теорії виховання, а також із включенням проблемних запитань, ситуацій і завдань. Варто зазначити, що в Китаї активно застосовується проблемне навчання. З’ясовано, що важливим напрямом підготовки вчителів мистецьких дисциплін є формування розуміння полікультурного суспільства, тому у процесі підготовки студентів педагогічних закладів наголошується, що мультикультуралізм — це політика прийняття різноманіття та рівності культур, яка характеризується толерантністю до відмінностей, захистом культурних ідентичностей і врахуванням інтересів різних соціальних груп. Стосовно третього компонента слід відзначити, що Китай є лідером у застосуванні новітніх цифрових технологій в освіті. У межах мистецької освіти, зокрема під час викладання сучасного мистецтва, навчальні програми поєднують традиційну китайську освітню модель із цифровими технологіями та інноваційними електронними ресурсами. Це забезпечує більш індивідуалізований навчальний процес завдяки доступу до персональних даних у режимі реального часу, сучасних освітніх матеріалів, веб- і мобільних застосунків, архівів, фото-, відео- та аудіоресурсів. Система підготовки вчителів мистецьких дисциплін у Китаї вирізняється збалансованим поєднанням класичних мистецьких традицій та сучасних інноваційних технологій, що створює умови для формування нового покоління педагогів, здатних до професійного зростання, творчої самореалізації та ефективної педагогічної діяльності в умовах глобалізованого культурного простору
Ключові слова
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Bolat, K. E. (2021). Reading contemporary art: Comparative art history education through themes. Eurasian Journal of Educational Research, 21(92). https://doi.org/10.14689/ejer.2021.92.12
Dong Yinghong, Liu Wei, & Li Fengtian. (2018). Research and practice of diversified learning models based on Internet+. Jilin Education, (8), 31−32. [in Chinese]
Feijóo, C., Fernández, J., Arenal, A., Armuña, C., Ramos, S., Maghiros, I., Vuorikari, R., Cabrera, M., & Punie, Y. (2021). Educational technologies in China : pre- and post-pandemic lessons. Publications Office of the European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2760/604641
Gu Mingyuan. Innovation of individualized education and talent cultivation mode. Journal of The Chinese Society of Education, 2011, 19, 5–8. [in Chinese]
Guo Li, & Li Xianggang. (2012). Research on the reform of the credit system of Beijing Dance Academy. Journal of Beijing Dance Academy, 26(04), 1−8. [in Chinese]
Hayhoe, R. (2019). Contemporary Chinese education. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315495491
Khurram, S. (2021). Pandemagogy and online teaching: A case for online teaching. New Sociology: Journal of Critical Praxis, 2(2), 1–9. https://doi.org/10.25071/2563-3694.83
Koty, A. C. (2021, May 31). China's census 2021: 5 takeaways for foreign investors. China Briefing News. https://www.china-briefing.com/news/chinas-census-2021-5-takeaways-for-foreign-investors
Li, H. (2021). The influence of "Аrt teaching guide" on the concept of art education, teaching practice and art teacher education in Сhina. Arts Studies and Criticism, 2(3), 87–89. https://doi.org/10.32629/asc.v2i3.449
Ponzini, A. (2020). Educating the new Chinese middle-class youth: The role of quality education on ideas of class and status. The Journal of Chinese Sociology, 7(1), 1–18. https://doi.org/10.1186/s40711-019-0113-1
Schulte, B. (2018). Digital technologies for education in China: National ambitions meet local realities. In M. Stepan, & J. Duckett (Eds.), Serve the people. Innovation and IT in China’s development agenda (Vol. 6 (October 2018), pp. 31–38). (MERICS Papers on China). Mercator Institute for China Studies. https://lucris.lub.lu.se/ws/portalfiles/portal/53116904/digital_technologies_for_education.pdf
Stallabrass, J. (2020). Contemporary art: a very short introduction. Oxford University Press.
Wu Xiaochuan. (2001, December 25). On cultivating teachers' innovative educational abilities. CERNET. https://www.edu.cn/edu/shi_fan/zhong_shi/200603/t20060323_21798.shtml [in Chinese]
Yao Yung-Wen. (2017). China’s modern image – contemporary Chinese art. Journal for Cultural Research, 21(1), 51–75. https://doi.org/10.1080/14797585.2017.1281474
Zhao, Z., Liu, Z., Gao, L., Pan, D., & Song, J. (2020). Comparison of art education between China and foreign countries: Taking educational ideas as an example. In 4th international conference on culture, education and economic development of modern society (ICCESE 2020). Atlantis Press. https://doi.org/10.2991/assehr.k.200316.212
Zheng, J. (2016). The modernization of Chinese art: the Shanghai Art College, 1913–1937. Leuven University Press
Zhou, G., & Luo, S. (2018). Higher education input, technological innovation, and economic growth in Сhina. Sustainability, 10(8), Article 2615. https://doi.org/10.3390/su10082615
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2025.64.01
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.