МОЖЛИВОСТІ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ МИСТЕЦТВА ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В КИТАЇ: НА ПРИКЛАДІ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ ТАНЦІВ
Анотація
Процеси глобалізації та інтернаціоналізації стали визначальними тенденціями сучасної освіти, суттєво впливаючи на системи підготовки вчителів у всьому світі. У Китаї інтеграція міжнародного виміру у сферу вищої освіти визнається стратегічним пріоритетом, що відображає прагнення держави готувати конкурентоспроможних, культурно компетентних та глобально орієнтованих фахівців. Це особливо актуально для підготовки вчителів мистецьких дисциплін у початковій школі, чия професійна діяльність тісно пов’язана з міжкультурною комунікацією, творчістю та передаванням універсальних цінностей через художнє вираження. Тому дослідження можливостей інтернаціоналізації у процесі підготовки майбутніх учителів мистецтва в університетах Китаю становить важливу й своєчасну наукову проблему.
У статті проаналізовано сучасні шляхи та інституційні механізми, за допомогою яких інтернаціоналізація інтегрується у підготовку майбутніх учителів мистецтва початкової школи, використовуючи як приклад кейс підготовки вчителів танцю. Розглянуто проблеми, пов’язані з необхідністю поєднання національної культурної спадщини та глобальних впливів, а також забезпечення доступності й ефективності ініціатив інтернаціоналізації у різних регіонах і закладах вищої освіти.
Метою статті є демонстрація практичних шляхів, що дають змогу майбутнім учителям танцю в початковій школі отримати міжнародний освітній та професійний досвід у процесі навчання в університеті. До таких шляхів належать участь у програмах академічної мобільності, міжнародних майстер-класах і фестивалях, спільних наукових проєктах, а також у глобальних онлайн-освітніх середовищах. Ці можливості розглядаються як стратегічні інструменти китайської системи вищої освіти для формування інноваційних, адаптивних та міжнародно залучених учителів.
Загальні висновки підкреслюють, що інтернаціоналізація є не додатковим елементом, а невід’ємною складовою сучасної підготовки вчителів у Китаї. Вона збагачує професійну підготовку майбутніх учителів мистецтва й танцю завдяки розширенню їхніх культурних горизонтів, зміцненню творчого потенціалу та формуванню компетентностей, необхідних для роботи в різноманітних і динамічних освітніх контекстах. Дослідження підтверджує, що системна реалізація стратегій інтернаціоналізації в університетах Китаю сприяє формуванню нового покоління педагогів, здатних успішно поєднувати національні пріоритети з глобальними освітніми викликами.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (English)Посилання
Avsheniuk, N. (2023). The internationalization of higher education in the East Asian region: Global trends, national priorities. Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technologies, (7(131)), 279–290. https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/12/Авшенюк.pdf
Cai Yuzhuo, Pinna, C., & van der Wende, M. (2025). Rethinking EU-China higher education cooperation in a dynamic global environment. Journal of Studies in International Education, 29(2), 167–176. https://doi.org/10.1177/10283153251316930
China Scholarship Council. (2025). Official site of China Scholarship Council. https://www.chinesescholarshipcouncil.com/
China unveils 2024–2035 plan to build ‘strong education nation’. (2025). Reuters. https://www.reuters.com/world/asia-pacific/china-unveils-2024-2035-plan-build-strong-education-nation-2025-01-19/?utm_source=chatgpt.com
Doncel‑Abad, D. (2024). Educational choices in China and the complex path to studying abroad: Reflection on social changes and methodological discussion. International Journal of Chinese Education. https://doi.org/10.1177/2212585X241244458.
Fleming, M. (2021). Arts, language and intercultural education. Language Teaching Research, 27(2), 261–275. https://doi.org/10.1177/13621688211044244
Homoniuk, O., Goy, V., & Shpychko, I. (2024). Intercultural competence as an important personal characteristic of the future primary school teacher. Psychology Travelogs, (4), 69–78. https://doi.org/10.31891/pt-2024-4-7
Jing Yang & binti Omar, J. (2024). Integrating digital tools in art education: A study of TPACK development in Chinese pre-service teachers. International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development, 13(1), 760–767. https://doi.org/10.6007/IJARPED/v13-i1/20016
Kalashnyk, L., Yakushko, N., Plakhotnik, O., Liu, Xi, & Huang, Yige. (2023). Cultural emphasis: Regionalisation as an integral component of multiculturalism within China's contemporary education system. Research Journal in Advanced Humanities, 4(3). https://doi.org/10.58256/rjah.v4i3.1235
Lai, Mei & Jung, Jisun. (2023). Master's programmes at Sino‐foreign cooperative universities in China: An analysis of the neoliberal practices. Higher Education Quarterly, (74), 236–253. https://doi.org/10.1111/hequ.12456
Liu Weishan, Xue Hanbing, & Wang Zi Yi. (2024). A systematic comparison of intercultural and indigenous cultural dance education from a global perspective (2010–2024). Frontiers in Psychology, 15, Article 1493457. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1493457
Ministry of Education (2022). MOE press conference presents change in China’s educational landscape. (2022). Ministry of Education of the Peoples Republic of China. http://en.moe.gov.cn/news/press_releases/202210/t20221013_669322.html
Nalyvaiko, O. (2020). Digitalization of the educational environment in higher education institutions of People’s Republic of China. Humanities Science Current Issues, 2(32), 188–194. https://doi.org/10.24919/2308-4863.2/32.214696
Natzler, M. (2020, July 9). UK universities and China. HEPI. https://www.hepi.ac.uk/reports/uk-universities-and-china/
Romijn, B. R., Slot, P. L., & Leseman, P. (2021). Increasing teachers’ intercultural competences in teacher preparation programs and through professional development: A review. Teaching and Teacher Education, 98, Article 103236. https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103236
Vocational Education Law of the People's Republic of China. (2022). The National People`s Congrass of the People`s Republic of China. http://en.npc.gov.cn.cdurl.cn/2022-04/20/c_909970.htm
Xue Eryong & Li Jian. (2023). Examining Chinese-foreign cooperation in running schools during the epidemic period: A macro education policy analysis. Beijing International Review of Education, 4(4), 766–772. https://doi.org/10.1163/25902539-04040017
Yang, Rui. (2020). China’s internationalization of higher education: The barrier within. International Higher Education, (103), 14–16. https://ejournals.bc.edu/index.php/ihe/article/view/14641
Zeng Nuolin & Zhao Minfang. (2025). Exploration and practice of curriculum and teaching in Sino-foreign cooperative education projects in preschool education from the perspective of "local internationalization". College and Job, 14(3), 188–197. https://doi.org/10.12677/ve.2025.143143
Zhang, Y., Mok, K. H., Gao, X., & Zhang, Q. (2024). Understanding the Chinese−Foreign cooperation in running schools: From the perspective of loose coupling theory. Journal of Asian Public Policy, 1–20. https://doi.org/10.1080/17516234.2024.2395021
Zheng, Li. (2024). Chinese learners’ engagement in a China-Mexico-U.S. COIL project. International Journal of New Developments in Education, 6(10), 16–21. https://doi.org/10.25236/ijnde.2024.061003
Zhu, Yidan, Xia, Yun, Yan, Yu, & He, Yufei. (2023). Crossing boundaries through collaborative online international learning (COIL) during COVID-19: A participatory case study in China. Journal of Comparative & International Higher Education, 15(3), 98–108. https://doi.org/10.32674/jcihe.v15i3.4917
国家中长期教育改革和发展规划纲要(2010-2020年) [Outline of the National Plan for Medium- and Long-Term Education Reform and Development (2010-2020)]. (2010). 中华人民共和国中央人民政府 [The Central People's Government of the People's Republic of China]. https://www.gov.cn/jrzg/2010-07/29/content_1667143.htm
教育部关于印发《教育信息化2.0行动计划》的通知 [Notice of the Ministry of Education on the Issuance of the "Education Informatization 2.0 Action Plan"]. (2018). 中华人民共和国教育部 [Ministry of Education of the People's Republic of China]. http://www.moe.gov.cn/srcsite/A16/s3342/201804/t20180425_334188.html
小学教师专业标准(试行)[Professional Standards for Primary School Teachers (Trial Implementation)]. (2012). 中华人民共和国教育部. [Ministry of Education of the People's Republic of China] http://www.moe.gov.cn/srcsite/A10/s6991/201209/t20120913_145603.html.
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2025.64.06
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.