ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ТАКТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА БАЗІ ПЛАТФОРМИ MOODLE В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ВИЩОГО ВІЙСЬКОВОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Анотація
У статті на основі всебічного аналізу та узагальнення досвіду використання інформаційних технологій дистанційного навчання у закладах вищої освіти України, сформульовані підходи щодо їх впровадження в систему національної військової освіти. З’ясовано, що одним з головних напрямів використання інформаційних технологій для вдосконалення дистанційного навчання є розробка й упровадження персональних навчальних систем. Доведено, що найперспективнішою і такою, що отримала повсюдне поширення для створення персональних навчальних систем, є платформа Moodle. Внесено пропозиції з її адаптації в освітній процес вищого військового навчального закладу. Сформульовано рекомендації щодо технологічних етапів процесу дистанційного вивчення тактичних дисциплін. Звернено увагу на особливості розробки матеріалів, що розміщуються і циркулюють в системі. Висвітлені основні методологічні та інформаційно-технологічні аспекти використання персональних навчальних систем на базі платформи Moodle для організації та проведення навчальних занять з тактичних дисциплін. Визначені додаткові засоби навчання для підвищення ефективності цих занять.
Ключові слова: військова освіта, дистанційне навчання, персональні навчальні системи, компетентності, електронні мультимедійні матеріали, інтерактивна електронна робоча карта
Повний текст:
PDFПосилання
Andrieiev, O. O., Buhaichuk, N. O., Kalіnenko, O. H., Kolhatіn, O. H., Kukharenko N. A., Liulkun L. L., … Tverdokhliebova, N. Ye. (2013). Pedahohіchnі aspekty vіdkrytoho dystantsіinoho navchannia [Pedagogical aspects of open distance learning]: monohrafіia. Kharkіv : KhNADU, "Mіskdruk". [in Ukrainian]
Anisimov, A. M. (2008). Rabota v sisteme distancionnogo obuchenija Moodle [Work in the Moodle Distance Learning System]: ucheb. posobie. Har'kov : HNAGH. [in Russian]
Bardakov, V. A. & Guljak, R. Je. (2013). Kursovoe proektirovanie v moodle [Course design in moodle]. In Persha vseukrainska naukovo-praktychna konferentsіia "Moodle Moot Ukraine 2013. Teorіia і praktyka vykorystannia systemy upravlіnnia navchanniam Moodle". (Kyiv, KNUBA, 30-31 travnia 2013 r.) : tezy dopovіdei [First All-Ukrainian Scientific and Practical Conference "Moodle Moot Ukraine 2013. Theory and Practice of Using the Moodle Learning Management System". (Kyiv, KNUBA, May 30-31, 2013): abstracts of reports] (s. 6). Kyiv : KNUBA. [in Russian]
Hrynchak, M. V. & Kuzmychova, K. V. (2015). Naukovo-doslіdna robota studentіv u dystantsіinіi osvіtі [Research work of students in distance education]. In Vprovadzhennia dystantsіinykh tekhnolohіi navchannia u VNZ: zasady, problemy, praktychnyi dosvіd : zbіrnyk tez vystupіv na mіzhvuzіvskomu naukovo-metodychnomu vebіnarі [Implementation of distance learning technologies in higher educational institutions: principles, problems, practical experience: a collection of abstracts on interuniversity scientific and methodical webinar] (s. 12-13). Kharkіv : RVV KhTEI KNTEU. [in Ukrainian]
Demyda, B., Sahaidak, S. & Kopyl, I. (2011). Systemy dystantsіinoho navchannia: ohliad, analіz [Distance Learning Systems: Review, Analysis]. Vіsnyk Natsіonalnoho unіversytetu "Lvіvska polіtekhnіka". Kompiuternі nauky ta іnformatsіinі tekhnolohіi [Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Computer Science and Information Technology], 694, 98-107. [in Ukrainian]
Mykytiuk, O. M., Olefіrenko, N. V. & Yants, N. D. (2013). Tekhnolohіia proektuvannia elektronnykh dydaktychnykh resursіv [The technology of the project of electronic didactic resources]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslіdnoi roboty [Means of educational and research work], 40, 141-153. [in Ukrainian]
Ponomarenko, V. S. (2010). Uprovadzhennia personalnykh navchalnykh system u navchalnyi protses [Implementation of personal training systems in the educational process]. Ekonomіka rozvytku [Development Economics], 2(54), 5-9. [in Ukrainian]
Radchenko, K. A., Zmіivskyi, H. A. & Petruk, O. V. (2017). Rozrobka ta vprovadzhennia dystantsіinykh navchalnykh kursіv z taktychnykh dystsyplіn u vyshchomu vіiskovomu navchalnomu zakladі [Development and introduction of distance training courses on tactical disciplines in the higher military educational institution]. Problemy іnzhenerno-pedahohіchnoi osvіty [Problems of engineering and pedagogical education], 54–55,
-173. [in Ukrainian]
Riabov, V. (2014) Sutnіsnі oznaky zaochnoi formy pіdhotovky fakhіvtsіv z pedahohіky vyshchoi shkoly: upravlіnskyi aspekt [Essential signs of the correspondence form of training specialists in higher education pedagogy: managerial aspect]. Theory and methods of educational management, 3(14), 1-10. [in Ukrainian]
Slavinskaja, L. V. (2010). E-LEARNING – jeffektivnoe sredstvo upravlenija samostojatel'noj rabotoj studenta [Е-LEARNING is an effective tool for managing the independent work of a student]. Retrieved from: http://ea.donntu.org:8080/bitstream/123456789/7729/1/E_LenBol.pdf [in Russian]
Stepanov, V. P., Borozenets, I. O. & Burdaiev, V. P. (2015). Systema dystantsіinoho navchannia ta vykorystannia іnformatsіinykh tekhnolohіi [The system of distance education and information technology] : monohrafіia. Kharkіv : KhNEU іm. S. Kuznetsia. [in Ukrainian]
Tarasov, A. F., D'jachkova, Ju. N. & Sagajda, P. I. (2015). Osobennosti vnedrenija sistem distancionnogo obuchenija v vysshih uchebnyh zavedenijah Ukrainy [Features of the introduction of distance learning systems in higher educational institutions of Ukraine]. Nauchnyj vestnik DGMA [Scientific Herald of the DSMA], 3(18E), 324-329. [in Russian]
Tarnavskaja, T. V. (2013). Ispol'zovanie sistemy MOODLE v uchebnom processe issledovatel'skogo universiteta [Use of the MOODLE system in the educational process of the research university]. Retrieved from: http://www.rusnauka.com/21_DSN_2013/Pedagogica/5_143112.doc.htm [in Russian]
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2018.50.05
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.