НАВЧАЛЬНА РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ В КНР (НА ПРИКЛАДІ КОМУНІКАТИВНО ОБДАРОВАНИХ ДІТЕЙ)

Пен Чен

Анотація


Китайська педагогічна наука завжди мала досить складні стосунки з поняттям «обдарованість» як соціальною та освітньою реальністю, оскільки ознакою обдарованості людини у традиційній китайській педагогіці вважався соціальний успіх людини (обре матеріальне становище, соціальний та професійний попит, максимальна відповідність соціальному ідеалу суспільства). Онлайн-освіта завжди вважається допоміжною формою освіти в Китаї або варіантом освітньої послуги, діяльність якої спрямована на особливі категорії дітей (важкодоступні діти, діти з особливими фізичними та освітніми потребами, ті, хто опинився у складній життєвій ситуації: ув’язнені, у лікарні тощо). Однак ситуація з пандемією 2020 року поставила увесь світ та Китай, зокрема, перед необхідністю переглянути погляди щодо місця дистанційної освіти. Вся педагогічна та освітня робота у світі була переміщена в Інтернет і робота з обдарованими дітьми не стала винятком. Стаття має на меті представити китайський досвід роботи з обдарованими дітьми (особливо з комунікативно обдарованими) в Інтернеті за допомогою спеціальних освітніх платформ та програм. Для написання статті було використано комплекс теоретичних і емпіричних методів дослідження (метод абстракції, аналіз педагогічної літератури, індукція та дедукція, спостереження тощо).
Дослідження проводиться в рамках програми «Порівняльне дослідження професійного розвитку вчителів початкових класів у Китаї та Південній Кореї» (реєстраційний номер ZKNUC2017038)


Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Bar-On, R. (2007). The impact of emotional intelligence on giftedness. Gifted Education International, 23(2), 122-137.

DOI: https://doi.org/10.1177/026142940702300203

Clark, B. (2008). Growing up gifted. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall

Dai, D. Y., Steenbergen-Hu, S., & Yang, Y. (2016). Gifted education in China: How it serves a national interest and where it falls short. In D. Y.

Dai & C. C. Kuo (Eds.), Gifted education in Asia: Problems and prospects (pp. 51-75). Charlotte, NC: Information Age Publishing.

Delisle, J. (1992). Guiding the Social and Emotional Development of Gifted Youth. New York: Longman Publishing Group.

Liu, Jing-qiu, & Barnhart, R. (1996). Chinese gifted teenage university program. The Journal of Special Education, 30(2), 204-212.

DOI: https://doi.org/10.1177/002246699603000205

Rogers, K. (2002). Re-forming Gifted Education: How Parents and Teachers Can Match the Program to the Child. Scottsdale, AZ: Great Potential Press.

Piechowski, M. (2009). The inner world of the young and bright. In D. Ambrose & T. Cross (Eds.), Morality, Ethics, and Gifted Minds (pp. 177-194). New York, NY: Springer US. DOI: https://doi.org/10.1007/978-0-387-89368-6_14

Prather, K. (2018). Why Socially Gifted was formed: a parent perspective. Retrieved from:

https://www.sociallygifted.org/resource/5/Why-Socially-Gifted-was-formed-a-parent- perspective/article

Smith, L. (2005). Social giftedness: Іts characteristics and identification. Gifted Education International, 11(1), 24-30.

Sternberg, R. (2015). WICS: A model of giftedness in leadership. Roeper Review, 28(1), 37-44.

DOI: https://doi.org/10.1080/02783190509554335

Zhang, Zhitian. (2017). Gifted education in China. In B. Harder (Reviewing Editor) & Xu Zhao (Reviewing Editor), education,4(1).

Retrieved from: Cogent https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2017.1364881

Zhao, Xi. (1996). Recollections of a Gifted Program in China. Gifted and Talented International, 11(2), 80-83.

DOI: https://doi.org/10.1080/15332276.1996.11672850




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2020.55.03

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.