7 ОСНОВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ОНЛАЙН ВИКЛАДАЧА ІНОЗЕМНИХ МОВ

Н. А. Шандра

Анотація


Подано  визначення  поняття  «онлайн  навчання» як сукупності мережевих, програмних,  інформаційно-педагогічних  технологій  задля  цілеспрямованого  та організованого  навчального  процесу  за  допомогою  синхронної  чи  асинхронної інтерактивної  командної  роботи  студентів  і  викладачів  та  роботи  з  навчальними посібниками  незалежно  від  їхнього  місцезнаходження.  Здійснено  огляд  наукової літератури щодо ролі онлайн викладачів та педагогічних навичок та умінь, які потрібно розвивати  для  дієвого  навчання  в  Інтернеті. Охарактеризовано  відмінності  понять «компетентність»  та  «навички»  з  точки  зору  педагогіки.  Детально  описано  та проаналізовано  піраміду  R. Hampel та  U. Stickler, що  містить 7  основних компетентностей, якими  повинні  володіти  викладачі  іноземних  мов  для  успішного проведення  занять  під  час  дистанційного  навчання:  основи  інформаційно- комунікаційної компетентності,  специфічна  технічна  компетентність  щодо  роботи  з програмним  забезпеченням,  усвідомлення  можливостей  та  обмежень  програмних додатків,  онлайн  соціалізація,  сприяння  удосконаленню  комунікативної компетентності,  креативність  та  власний  стиль  викладання.  Акцентується  увага  на необхідності та доцільності оволодіння даними компетентностями, рухаючись знизу вверх по піраміді, тобто від вмінь, здатностей та навичок нижчого рівня до вищого. Зазначено,  що  перший  рівень  піраміди пов’язаний  з  інформаційно-комунікаційною компетентністю, тобто знанням базових програм та роботи мережевих комп’ютерів. До другого рівня віднесено технічну компетентність, яка полягає в оволодінню низкою додатків, що полегшують викладання і навчання за допомогою комп’ютера. Визначено важливість  формування  здатності  усвідомлювати як  можливостей,  так  й  обмежень сучасних  комп’ютерних  програм.  Детально  проаналізовано  поняття  «онлайн соціалізації»,  від  якої  залежить  якість  міжособистісного  спілкування  учасників освітнього процесу в контексті викладач-студенти, викладач-студент, студент-студент. Вказано,  що  комунікативна  методика  навчання  іноземної  мови  і  взаємодія  між учасниками має вирішальне значення, саме тому однією з ключових компетентностей онлайн  викладання є  підвищення  комунікативної  компетентності  студентів. Креативність  та  розроблення  власного стилю вкладання  педагога  перебувають  на найвищих щаблях досліджуваної піраміди. Отже, результати проведеного дослідження підтверджують доцільність імплементації піраміди R. Hampel та U. Stickler на заняттях з іноземної мови задля ефективного онлайн навчання.

Повний текст:

PDF

Посилання


Pro osvіtu [On education]. № 2145-VIII. (2017). Retrieved

from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian]

Кovtun, О. V. (2010). Teoretychni aspekty poniattia "zahalnomovnnievi uminnia” [Theoretical aspects of the concept "common speech skills"]. Naukovyi vіsnyk Pіvdennoukrainskoho natsіonalnoho pedahohіchnoho unіversytetu іmenі K. D. Ushynskoho [Scientific Bulletin of the State institution "South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushinsky"], 11-12, 200-209. [in Ukrainian].

Moskalenko, V. V. (2013). Sotsializatsiya osobystosti [Person socialization]. Кyiv: Feniks. [in Ukrainian].

Teplov, B. М. (1998). Psykhologiya i psikhofiziologiya individualnykh razlichiy. Izbrannye psikhologicheskie trudy [Psychology and psychophysiology of individual differences. Selected psychological works]. Moskva: Instutut prakticheskoy psikhologii. [in Russian].

Adam, D. F., & Logan, M. C. (2003, Winter). Preparing instructors for online instruction. New Direction for Adult and Continuing Education, 100, 45-55.

Bennett, S., & Marsh, D. (2002). Are we expecting online tutors to run before they can walk? Innovations in Education and Teaching International, 29(1), 14-20.

Chapelle, C. A., & Hegelheimer, V. (2004). The language teacher in the 21st century. In S. Fotos & C. M. Browne (Eds.), New perspectives on CALL for second language classrooms (pp. 299-316). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.

Comas-Quinn, A. (2011). Learning to teach online or learning to become an online teacher: an exploration of teachers’ experiences in a blended learning course. ReCALL, 23(03), 218-232.

Compton, L. K. L. (2009). Preparing language teachers to teach language online: a look at skills, roles, and responsibilities, Computer Assisted Language Learning, 22(1),73-99. DOI: https://doi.org/10.1080/09588220802613831.

Davis, D., & Rose, R. (2007). Professional developments for virtual schooling and online learning. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED509632.pdf

Freeman, R. (1997). Managing Open Systems. London: Kogan Page. DOI: https://doi.org/10.4324/9781315041841

Hampel, R., & Stickler, U. (2005). New skills for new classrooms: Training tutors to teach languages online. Computer Assisted Language Learning, 18(4), 311-326.

Jones, C. M., & Youngs, B. L. (2006). Teacher preparation for online language instruction. In P. Hubbard & M. Levy (Eds.), Teacher education in CALL (pp. 267-282). Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.

Kessler, G. (2007) Formal and informal CALL preparation and teacher attitude toward technology. Computer Assisted Language Learning, 20(2), 173-188.

McLoughlin, C., & Oliver, R. (1999). Pedagogic roles and dynamics in telematics environments. In M. Selinger & J.Pearson (Eds.), Telematics in education: Trends and issues (pp. 32–50). Amsterdam: Pergamon.

McPherson, M. A., & Nunes, J. M. B. (2004). The role of tutors as an integral part of online learning support, European Journal of Open and Distance Learning. Retrieved from: http://www.eurodl.org/materials/contrib/2004/Maggie_MsP.html.

Murday, K., Ushida, E., & Chenoweth, A. (2008). Learners’ and teachers’ perspectives on language learning. Computer Assisted Language Learning, 21(2), 125-142.

O’Dowd, R., & Ritter, M. (2006). Understanding and working with "failed communication" in telecollaborative exchanges. CALICO Journal, 23(3), 623-642.

Palloff, R. M., & Pratt, K. (1999). Building learning communities in cyberspace: Effective strategies for the online classroom. San Francisco: Jossey-Bass.

Rosell-Aguilar, F. (2007). Changing tutor roles in online tutorial support for Open Distance Learning through audio-graphic SCMC, JALT-CALL Journal, 3(1-2), 81-94.

Salmon, G. (2003) E-moderating: The Key to Teaching and Learning Online. (2nd ed.). London and New York: RoutledgeFalmer.

Setiyawati, E., Wulandari, F., Moch Bahak, A., Rudyanto, H. & Santia, I. (2018). Using Online Learning Systems to Measure Students’ Basic Teaching Skills. International Journal of Engineering & Technology, 7(4.7), 463-467.

Shelley, M., White, C., Baumann, U. & Murphy, L. (2006). It’s a unique role! Perspectives on tutor attributes and expertise in distance language learning. International Review of Research in Open and Distance Learning, 7(2). Retrieved from: http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/297/609.

Wiebe, G., & Kabata, K. (2010). Students’ and instructors’ attitudes toward the use of CALL in foreign language teaching and learning, Computer Assisted Language Learning, 23(3), 221-234.




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2020.55.07

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.