ШЛЯХИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У КНР

Мей Фан

Анотація


У статті представлено аналіз шляхів інформатизації процесу підготовки вчителів музичного мистецтва у КНР, що спирається на розроблену Міністерством освіти КНР єдину систему кваліфікаційних та освітніх стандартів та навчальних планів підготовки вчителів музичного мистецтва. Визначено взаємозв’язки застосування інформаційних технологій у підготовці вчителів музичного мистецтва та єдиною системою кваліфікаційних та освітніх стандартів та навчальних програм, що представлені такими документами: «Національна програма з музичної педагогіки (програма педагогічної освіти) для студентів», «Керівництво з викладання обов'язкових дисциплін для студентів старших курсів у галузі музикознавства (педагогічної освіти) в загальноосвітніх та інших національних школах», «Програму підготовки фахівців по загальноосвітній навчальній програмі для студентів коледжів і університетів» тощо. Показано, що китайськими науковцями було проаналізовано дисбаланс між професійними та іншими циклами дисциплін, запропоновано ідеї щодо поліпшення професійної підготовки (оптимізувати структуру команди розробників, збільшити частку професійних дисциплін, застосовувати сучасні методи навчання музиці). Показано, що сучасні проблеми підготовки учителів музичного мистецтва грунтуються на історичних передумовах музичної освіти КНР, її інформатизації. Інтеграція інформаційних технологій і навчальних програм, на думку китайських науковців, стає новим методом навчання, що органічно поєднує інформаційні технології, інформаційні ресурси, інформаційні методи, людські ресурси і зміст дисциплін. У дослідженнях визначено, що вплив інформатизації на традиційну музичну освіту призводить до трансформації традиційних форм викладання музики, оскільки до популяризації інформаційних технологій музика зберігалася у статичній формі нот, а з розвитком інформатизації, з появою і розвитком Інтернету, методи статичного і матеріалізованого уявлення музики стали віртуалізуватися; також впровадження інформаційних технологій у освітній процес має допомагати визначенню здібностей студентів. Показано, що одним з напрямів застосування інформаційних технологій у підготовці вчителів музичного мистецтва є впровадження мультимедійних засобів, які створюють «полісередовище», що у синкретичному вигляді представляє різні види та засоби надання інформації (текст, графіку, звук тощо).

Ключові слова


інформатизація, учителі музичного мистецтва, КНР, освіта, навчальні програми, система кваліфікаційних та освітніх стандартів, історичні передумови.

Повний текст:

PDF

Посилання


Havrilova, L., Topolnyk Ya. (2017). Tsyfrova kultura, tsyfrova hramotnist, tsyfrova kompetentnist yak suchasni osvitni fenomeny. [Digital culture, digital literacy, digital competence as modern educational phenomena.] Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids] 61 (5), 1-14. Retrieved from: http://www.journal.iitta.gov.ua [in Ukrainian].

Hurevych, R. S. (2010). Napriamy doslidzhennia rozvytku informatyzatsii suchasnoi osvity. [Directions of research of development of informatization of modern education.] Vinnytskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet im. M. Kotsiubynskoho. Naukovi zapysky. Ser. Pedahohika i psykholohiia. [Vinnytsia State Pedagogical University. M. Kotsyubynsky. Proceedings. Ser. Pedagogy and psychology] 32, 27-32 [in Ukrainian].

Hurzhii, A.M., Lapinskyi V.V. (2014). Elektronni osvitni resursy — vid teorii do praktyky. [Electronic educational resources - from theory to practice]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia u pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. [Modern information technologies and innovative teaching methods in training: methodology, theory, experience, problems]. 38, 3-11. [in Ukrainian].

Hurzhii, A.M., Lapinskyi V.V. (2013). Elektronni osvitni resursy yak osnova suchasnoho navchalnoho seredovyshcha zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Electronic educational resources as the basis of the modern educational environment of secondary schools.]. Informatsiini tekhnolohii v osviti [Information technology in education], 1 (15), 30-37. [in Ukrainian].

Lytvynova, S. (2015). Osoblyvosti rozrobky kryteriiv otsiniuvannia elektronnykh osvitnikh resursiv. [Features of development of criteria for evaluation of electronic educational resources.] Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity [Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vynnychenko. Series: Problems of methods of physical-mathematical and technological education]. 7(3), 70- 75. Retrieved from: http://virt-ikt.blogspot.com/2013/07/blog post_3707.html [in Ukrainian].

Pushkar, O.I. (Red.). (2002). Informatyka: Kompiuterna tekhnika. Kompiuterni tekhnolohii [Informatics: Computer technology. Computer Technology.]. Kyiv, Vydavnychyi tsentr «Akademiia». [in Ukrainian].

Semenikhina, O. (2013). Novi paradyhmy u sferi osvity v umovakh perekhodu do Smart-suspilstva. Naukovyi visnyk Donbasu [Scientific Bulletin of Donbass] 3. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvd_2013_3_22 [in Ukrainian].

Semenikhina, O. (2017). Metodolohichni pidkhody do formuvannia profesiinoi hotovnosti vchytelia matematyky do vykorystannia zasobiv kompiuternoi vizualizatsii matematychnykh znan [Methodological approaches to the formation of professional readiness of a mathematics teacher to use the means of computer visualization of mathematical knowledge.]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies] 2, 129- 138. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2017_2_14 [in Ukrainian].

Shyshkina, M., Spirin O., Zaporozhchenko Yu. (2012). Problemy informatyzatsii osvity Ukrainy v konteksti rozvytku doslidzhen otsiniuvannia yakosti zasobiv IKT [Problems of informatization of education in Ukraine in the context of the development of research to assess the quality of ICT tools.]. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and teaching aids], 1 (27). Retrieved from: http://www.journal.iitta.gov.ua [in Ukrainian].

郭勝健。 (1996)。 什麼是藝術教育? 中國音樂教育,(01),8-9。

關建華 (2002), 《世紀之交中國音樂教育與世界音樂教育》(2002年)

南京 師範大學出版社;《音樂人類學的視界》Retrieved from: https://baike.baidu.hk/item/%E7%AE%A1%E5%BB%BA%E8%8F%AF/ 4836333 王清。(2018 年)。

信息技術研究提高了音樂教師的能力。 中國社會報。 Retrieved from: https://www.hyrtu.com/Item/3062.aspx 李方郁. (2014).

“观念先行,脚踏实地”——叶松荣教授《20世纪新音乐研究 》课程体会 [J]. 读书文摘. (02). Retrieved from: http://202.107.204.217/kcms/detail/detail.aspx?filename=XWLL2013061 69&dbcode=CJFD&dbname=CJFD2013

梅凡 (2021). “ 双侧面信息化” 教学的理念与创新实践 以器 乐教 学为例 ☆ 梅 芳. Art education? 78-79.

孙美兰 (2008). 艺术概论(第二版). 高等教育出版社. Отримано з: http://gzzk.gz.gov.cn/zxks/zkxx/kkjh/content/post_5085755.html钟昱 (2018).

小学音乐教育中提升学生学习兴趣的路径探析[J]; 中国文艺家; 年11期. Retrieved from: http://www.cnki.com.cn/Article/CJFDTotal BYYY201806097.htm

弦樂系及青少年音樂課程主任 王磊教授. (2021). Retrieved from: https://www.edb.gov.hk/tc/index.html 張華 (1999).“信息技術與培訓計劃的整合” Retrieved from: https://www.gs.swust.edu.cn/TutorIntroduction/TutorInfo.aspx?zjbh=102 0001114

香港灣仔 皇后大道東 胡忠大廈. (2022). Retrieved from: https://www.edb.gov.hk/tc/index.html




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2021.57.04

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.