ІННОВАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В СИСТЕМІ ВНУТРІШНЬОГО УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ
Анотація
Сьогодні на часі є створення національної структури для підтримки справедливості, якості та ефективності систем освіти. Основна відповідальність за забезпечення високого рівня якості освіти покладена на керівника закладу освіти. Управління та інновації в освіті є ключовими елементами якісного освітнього процесу, що служить соціокультурним, економічним і демократичним цінностям і принципам. Мета статті – узагальнити зміст інноваційної діяльності керівника закладу освіти в системі внутрішнього управління якістю. Інновації в управлінні визначаються як формування та впровадження практики, структури, методів або процесу управління, які є новими для певної галузі та здійснюються з метою сприяння досягненню визначених цілей і завдань розвитку закладу освіти. Інновації в освіті є цілеспрямованою та запланованою діяльністю, спрямованою на впровадження новизни в педагогічний контекст, спрямований на суттєве покращення підготовки здобувачів освіти за допомогою взаємодії та інтерактивності. Незаперечним фактом є залежність управління якістю освіти від багатьох чинників: проєктування інновацій, організаційна діяльність, мотивація та стимулювання усіх учасників освітнього процесу, аналіз ефективності діяльності закладу освіти, забезпечення популяризації та наступності освітянських ідей і практик тощо. Інноваційний процес в управлінні якістю освіти має змістовну структуру: ініціація, маркетинг інновацій, випуск інновацій, реалізація інновацій, моніторинг інновацій, оцінка ефективності, дифузія інновації. Управління інноваційними процесами в системі управління якістю освіти потребує: переведення процесу реалізації інновацій в якісно новий стан, надання якісних конкурентоспроможних освітніх послуг, здійснення оперативного інформаційного зв’язку, інтеграції у європейський і міжнародний освітній простір та інші. Основні завдання інноваційної діяльності керівника закладу освіти: забезпечення якості освіти на засадах інноваційності, технологічності, систематичності та системності; моніторинг реалізації стратегії розвитку; забезпечення підготовки та перепідготовки науково-педагогічних працівників; створення комфортних, безпечних умов для розвитку і самореалізації учасників освітнього процесу.
Ключові слова: якість освіти, інноваційна діяльність, заклад вищої освіти, управлінська діяльність, інновації в освіті.
Повний текст:
PDFПосилання
Abetka dyrektora [Alphabet of the director]. (2021). Retrieved from : https://sqe.gov.ua/abetka-dlya-dyrektora-2021/ [in Ukrainian]
Boichuk, Yu., Boiarska-Khomenko, A. (2021). Dosvid innovatsii zahalnopedahohichnoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Experience of innovations of general pedagogical training of future teachers]. Dydaktyka [Didactics], 3, 37–43 doi : https://doi.org/10.5281/zenodo.5972567 [in Ukrainian]
Eaton, J. S. (2018). Combating academic corruption: Quality assurance and accreditation. International Higher Education. (93), 8-9. doi : https://doi.org/10.6017/ihe.0.93.10426
Kopytko, M. I. (2019). Upravlinnia innovatsiiamy: navchalnyi posibnyk dlia samostiinoho vyvchennia dystsypliny u skhemakh i tablytsiakh [Innovation management: a textbook for self-study of the discipline in diagrams and tables]. Lviv: LvDUVS. [in Ukrainian]
Kozar, T.P. (2020) Realizatsiia derzhanoi polityky v haluzi osvity na mistsevomu rivni [Implementation of state policy in the field of education at the local level.]. Pravo ta derzhavne upravlinnia. № 2. S. 321-325. doi : https://doi.org/10.32840/pdu.2020.2.48 [in Ukrainian]
Nguyen, LA. (2021). Management Innovation: A Critical Review. Journal of organisational studies and innovation, 8 (1), 31–51. doi : https://doi.org/10.51659/josi.19.118
Popova, O. V., Denysenko, A. O., Vasylieva, S. O. (2021). Monitorynh yakosti osvity v suchasnykh ZVO [Monitoring the quality of education in modern free economic zones]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia [Theory and Methods of Teaching and Education], 51, 133–145. doi : https://doi.org/10.34142/23128046.2021.51.13 [in Ukrainian].
Pro osvitu [About education]. 2145-VIII. (2017). Retrieved from : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19?find=1&text=%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%8F#w1_15 [in Ukrainian]
Pro vyshchu osvіtu [On higher education]. № 1556-VII. (2014). Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-VII#Text [in Ukrainian]
Prokopenko, A.I., Rohova, T.V. (2013). Upravlinnia v suchasnii systemi osvity [Management in the modern education system]. Kharkiv: KhNPU. [in Ukrainian]
Sbruieva, A.A. (ed.). (2017). Aktualni problemy upravlinnia yakistiu osvity: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii [Current issues of education quality management: theory, history, innovative technologies]. Sumy : Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka. [in Ukrainian]
Sushentseva, L.L., Petrenko, L.M., Zhytnyk, N.V. (ed.). (2018). Upravlinnia yakistiu osvity: dosvid ta innovatsii [Education quality management: experience and innovation]. Pavlohrad : IMA pres. [in Ukrainian]
Temchenko, O.V. (2020). Profesiina pidhotovka suchasnoho menedzhera: problemy ta shliakhy yikh podolannia [Professional training of a modern manager: problems and ways to overcome them]. Upravlinnia shkoloiu [School management]. Kharkiv : Osnova. 22-24 (646-648), 30–42. [in Ukrainian]
Visvizi, A., Lytras, M., Sarirete, A. (ed.) (2019). Management and Administration of Higher Education Institutions in Times of Change. doi :https://doi.org/10.1108/9781789736274
Vorozhbit-Horbatiuk, V., Boiarska-Khomenko, A., Dotsenko, S.O. (2021). Predmetno-metodychna kompetentnist vchytelia cherez pryzmu mentorynhu v zakladi osvity [Subject-methodical competence of a teacher through the prism of mentoring in an educational institution]. Akademichni studii. Seriia «Pedahohika» [Academic studies. «Pedagogy» series], 2 (3), 133–139. doi : https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.21 [in Ukrainian].
DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.01
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.