СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО НАВЧАННЯ ВОКАЛУ У КОЛЕДЖАХ КНР

Ян Цзяін, O. O. Матвєєва

Анотація


У статті розкрито сучасні підходи до навчання вокалу у коледжах КНР. Показано, що у XX ст. співаки здобували освіту в університетах Китаю, де існували музичні факультети й здебільшого навчання співу було спрямоване на вміння володіти особливостями національної співочої школи. Зараз дисципліна «Вокал» входить до програми навчання у коледжах та університетах КНР, де відбувається підготовка вчителів музики для загальноосвітніх шкіл. Проаналізовано низка наукових праць китайських вчених: Ван Веньхуей (王文汇), Лі Сінь (李 欣), Лі Цзінь (李 晋), Чжан Сіньхуань (张馨幻), Чжен Цюфан (郑秋芳), Чен Леянг (陈乐洋), Чень Цзе (陈  洁), Хоу Сяохан (侯箫涵), Ши Лін (史丽娜), Ян Цзінь (杨  瑾), та ін. Показано, що вокальна підготовка вчителів музичного мистецтва має низку недоліків: навчальна програма з вокалу є єдиною, цілі навчанні є не визначеними, є недостатність матеріальної бази та кваліфікації викладачів. Доведено, що науковці пропонують різні стратегії та методи удосконалення навчання вокалу у коледжах КНР, якими є: стратегії для досягнення емоційної стимуляції та ефективного керівництва у викладанні вокалу, які поєднують (знання з історії розвитку вокальної музики з точки зору художнього вираження людських емоцій, розкриття внутрішнього світу людини, подій та обставин; вміння викладачів, що мають не лише навчати базових навичок, а й постійно покращувати естетичне сприйняття студентів та збагачувати їхню музичну уяву, яка змушує студентів відчувати вокальні емоції, яскраво відображати їх, і досягати вокальної артистичної кульмінації); стратегії залучення батьків до надання знань з особливостей голосу у перехідний період (підтримка здорового стану душі та тіла підлітків, спрямування їх до участі у спортивних змаганнях, надання знань з фізіології та психології тощо). Показано, що у зміст підготовки учителів музичного мистецтва китайські науковці пропонують додавати знання зі структури голосу, засвоювати правильні навички звуковидобування, застосовувати метод «емоційного виконання», щоб долати перешкоди виконання та покращувати навички. Доведено, що підгрунтям навчання вокалу є не тільки наявність вокальних даних, а також і загальних музичних здібностей: гарного слуху, почуття ритму, музичної пам’яті.

Ключові слова: навчання вокалу, КНР, китайські науковці, консерваторії, коледжі та університети, учителі музичного мистецтва, методика, стратегії.


Повний текст:

PDF

Посилання


Chekan Yu. I. (2009). Intonatsiinyi obraz svit. [Intonation image of the world]. Kyiv: Lohos. [in Ukrainian].

Drahanchuk V. (2008). Natsionalna mentalnist i rivni yii vidobrazhennia v muzytsi [National mentality and levels of its reflection in music]. Muzykoznavchi studii. Naukovi zbirky Lvivskoi natsionalnoi muzychnoi akademii im. M. V. Lysenka [Musicological studios. Scientific collections of the Lviv National Music Academy named after MV Lysenko]. Vyp. 18, 11–17. [in Ukrainian].

Hrytsa S. (2015). Melos ukrainskoi narodnoi epiky. [Melody of Ukrainian folk epics]. Kyiv: Vydavnychyi dim Dmytra Buraho. [in Ukrainian].

Kotlyarevsky I. (2000). Paradigmatic aspects of the development of the conceptual apparatus of musicology. [Paradigmatic aspects of the development of the conceptual apparatus of musicology]. Scientific Bulletin of the National Music Academy of Ukraine named after PI Tchaikovsky. [Scientific Bulletin of the National Music Academy of Ukraine named after PI Tchaikovsky]. Vip. 7, 31–34. [in Ukrainian].

Madysheva T.P. (2002). Spivak i mova: kultura spivu movoiu oryhinalu: teoriia i praktyka. [Singer and language: the culture of singing in the original language: theory and practice]. Kharkiv: Shtrikh. [in Ukrainian].

Soroker Ya. (2012). Ukrainska pisennist v u muzytsi klasykiv: sproba doslidzhennia. [Ukrainian song in the music of the classics: an attempt to study]. Vinnytsia: NOVA KNYHA. [in Ukrainian].

王文汇 (2019). 关于高校独立学院声乐表演专业实践教学探索. 北方音乐. P.106-140. [in Chinese].

李 欣 (2005). 青少年声乐教学初探. Journal of Daxian Teachers College (Social Science Edition), Vol. 15 No. 1. P.113-115. [in Chinese].

李 欣 (2005). 青少年声乐教学初探.期 达县师范高等专科学校学报(社会科学版) 第15 卷第 1 р. 113-115. [in Chinese].

李 晋 (2019). 青少年声乐教学中的几个问题. •文化教育. 大众文艺. P. 263. [in Chinese].

李 戬 (2019). 高校声乐教学中启发式教学的意义及应用. 音乐教育/高等教育. 黄河之声 2019年第13期. Р.19. [in Chinese].

郑秋芳 张馨幻 (2019). 高校声乐教学的现状及前景探析. 黄河之声 2019年第13, р. 81. [in Chinese].

陈乐洋. (2019). 浅谈青少年变声期的歌唱教学. 黄河之声 2019年第3期, Р. 123-126. [in Chinese].

陈 洁 (2019). 高校声乐教学中呼吸的训练与运用研究. 高校声乐教学中呼吸的训练与运用研究. 智者论道. Р. 255-258. [in Chinese].

侯箫涵 (2013). 浅谈青少年变声期的歌唱教学. 黄河之声 .年第3期. Р. 49.

史丽娜 (2019). 关于青少年变声期声乐教学开展的策略. 北方音乐 Nothern Music. P.154. [in Chinese].

杨 瑾. (2019). 高校声乐作品鉴赏教学研究. 智库时代. Р. 34-36. [in Chinese].




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.09

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.