ПЕДАГОГІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ АНАТОМІЧНОГО МУЗЕЮ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Л. Зеленська, О. Вовк, М. Лютенко, О. Авілова

Анотація


Навчальна дисципліна «Анатомія людини» є основоположною у фаховій підготовці майбутніх лікарів. Це вимагає від професорсько-викладацького складу закладів вищої медичної освіти оптимального використання в освітньому процесі не лише традиційних й інноваційних методів і технологій навчання, але й педагогічного потенціалу засобів навчання, зокрема експонатів анатомічного музею. Сьогодні анатомічний музей закладу вищої медичної освіти – це не лише освітній, науковий, але й культурний центр. Крім демонстраційних функцій експонатів, музей виконує функції навчального середовища, науково-дослідного центру, центру освіти та дозвілля. Музей відіграє роль навчального засобу, популяризує значення анатомії як науки в суспільстві, а також створює сприятливі умови для розвитку дослідницьких і творчих здібностей здобувачів освіти. Мета. Схарактеризувати педагогічний потенціал Анатомічного музею Харківського національного медичного університету й підвищити обізнаність науковців, здобувачів медичної освіти, широкого загалу щодо дослідницьких, освітніх та просвітницьких функцій навчальних музеїв анатомії людини у всьому світі. Методологія. У процесі дослідження використано комплекс загальнонаукових методів, як-от: аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, систематизація, класифікація. Результати. Схарактеризовано досвід реалізації Анатомічним музеєм Харківського національного медичного університету таких функцій: навчальної, дослідницької, культурно-просвітницької. Висновки. Дослідження дозволяє зробити висновок, що педагогічний потенціал навчального музею анатомії людини полягає перш за все у забезпеченні єдності теоретичної та практичної підготовки майбутніх лікарів, формуванні в них аналітичного мислення, спостережливості, дослідницьких умінь, виховання цінностей у професійній діяльності. Окрім того, музей слугує осередком популяризації анатомічних знань у суспільстві.

Ключові слова: анатомія, освіта, анатомічний музей, педагогічний потенціал, підготовка лікарів.


Повний текст:

PDF

Посилання


Cardenas, V. J. L. (2018). The anatomy museum of the University of Chile: a national monument. Revista Medica De Chile, 146(12), 1459-1465.

Cooke, R. A. (2010). A moulage museum is not just a museum Wax models as teaching instruments. Virchows Archiv, 457(5), 513-520. https://doi.org/10.1007/s00428-010-0983-8

Dimitrova-Burlayenko, S. D. (2017). Geneza poniattia "kreatyvna kompetentnist" u konteksti psykholoho-pedahohichnykh doslidzhen [The genesis of the concept of "creative competence" in context of psychological and pedagogical research]. Educational Challenges, (58), 3-14. https://doi.org/10.5281/zenodo.1116968 (in Ukrainian).

Dua, A., Coppola, K. M., Mulheron, G. W., Troupe, D., & Lebeau, R. (2021). Development of a Novel Peer-sharing Application to Supplement Learning from Cadaveric Dissection. Anatomical Sciences Education, 14(4), 491-504. https://doi.org/10.1002/ase.2032

Jedrzejewski, Z., Loranger, B., & Clancy, J. A. (2020). Virtual Anatomy Museum: Facilitating Public Engagement Through an Interactive Application. Biomedical Visualisation, 7(1262), 1-18. https://doi.org/10.1007/978-3-030-43961-3_1

Kabatska, O. V. (2020). Vyvchennia pidkhodiv do roboty vykladachiv zakladu vyshchoi osvity v napriamu zdoroviazberezhennia studentiv [Study of Approaches to Teachers’ Work in Higher Education Institutions in the Direction of Students’ Health Protection]. Educational Challenges, (63), 60-68. https://doi.org/10.34142/2312-2471.2020.63.07 (in Ukrainian).

Kiourexidou, M., Antonopoulos, N., Kiourexidou, E., Piagkou, M., Kotsakis, R., & Natsis, K. (2019). Websites with Multimedia Content: A Heuristic Evaluation of the Medical/Anatomical Museums. Multimodal Technologies and Interaction, 3(2). https://doi.org/10.3390/mti3020042

Ortug, G., Midi, A., Elbizim, D. S., Karaot, H., Yilik, E., & Uluisik, I. E. (2021). Introducing Children to Anatomy: "Getting to Know Our Bodies: The First Step Toward Becoming a Scientist". Anatomical Sciences Education, 14(2), 232-240. https://doi.org/10.1002/ase.2019

Osis, F. (2021). "Inform the Head, Give Dexterity to the Hand, Familiarise the Heart": Seeing and Using Digitised Eighteenth-Century Specimens in a Modern Medical Curriculum. Biomedical Visualisation, 9(1317), 163-179. https://doi.org/10.1007/978-3-030-61125-5_9

Ryazantsevа, A. V. (2016). Osnovni uminnia vykladacha dystantsiinoi systemy osvity, shcho spryiaiut uspishnii orhanyzatsii navchalnoho protsesu [Basic skills teacher distance education system, contribute to the successful organization of the educational process]. Educational Challenges, (55), 64-73. https://doi.org/10.5281/zenodo.194586 (in Ukrainian).

Sobchenko, T. M. (2020). Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do innovatsiinoi profesiinoi diialnosti [Future Teachers’ Preparation for Innovative Professional Activity]. Educational Challenges, (63), 159-167. https://doi.org/10.34142/2312-2471.2020.63.17 (in Ukrainian)

Tkachova, N. O., & Tkachov A. S. (2019). The System of Value Indicators for the Quality of Higher Education Improvemen. Educational Challenges, (61), 180-192. https://doi.org/10.34142/2312-2471.2019.61.19 (in Ukrainian)

Trelease, R. B. (2016). From Chalkboard, Slides, and Paper to e-Learning: How Computing Technologies Have Transformed Anatomical Sciences Education. Anatomical Sciences Education, 9(6). 583-602. https://doi.org/10.1002/ase.1620

Xu, W., Dai, T.-T., Shen, Z.-Y., & Yao, Y.-J. (2021). Effects of technology application on museum learning: a meta-analysis of 42 studies published between 2011 and 2021. Interactive Learning Environments. https://doi.org/10.1080/10494820

Zhernovnykova, O. A., Nalyvaiko, O. O., Chornous, N. A. (2017). Intellectual competence: essence, components, levels of formation. Educational Challenges, (58), 32-41. https://doi.org/10.5281/zenodo.1116977




DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.13

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.