ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА ЗАСАДАХ ЕТНОПЕДАГОГІКИ
Анотація
Метою статті є розкрити психолого-педагогічний базис підготовки майбутніх учителів початкових класів на засадах етнопедагогіки. Відповідно до положень діяльнісного підходу саме навчально-професійна діяльність студентів є основою професійної підготовки майбутніх учителів. Зазначена діяльність має такі компоненти, як ціннісно-мотиваційний (гуманістичні цінності, інтерес до культур різних етносів, прагнення до оволодіння широкими знаннями), інформаційно-когнітивний (етно-фактологічні знання про історію заселення території України, розвиток та надбання культури різних народів; етно-методичні знання про педагогічні технології організації мультикультурної взаємодії учнів, активізацію їхнього інтересу до історії й традицій різних народів тощо); процесуально-операційний (програмно-аналітичні, креативно-проектувальні, критично-рефлексивні вміння). З метою формування окреслених компонентів навчально-професійної діяльності студентів є доцільним впроваджувати комплекс завдань, який містить рецептивні, репродуктивні, креативні завдання.
Ключові слова: підготовка, учителі, етнопедагогіка, навчально-професійний, діяльність.
The purpose of the article is to reveal the psychological and pedagogical basis for training the teachers of primary school on the ethnopedagogy’s basis. In accordance with the provisions of the activity approach, the students’ educational and professional activities are the basis of the future teachers’ training. This activity has components such as value-motivational (humanistic values, interest in the cultures of different ethnic groups, the desire to master a broad knowledge), informational and cognitive (ethnic factual knowledge: about the history of settlement in Ukraine, development and heritage of culture of the different peoples; ethno-methodology knowledge: about the educational technologies of students multicultural interaction, activization of their interest in the history and traditions of different peoples, etc.); procedural and operational (planned and analytical, creative and project, critical and reflective skills). In order to form this components of students’ educational and professional activities, we recommend to introduce a complex that includes receptive, reproductive, and creative tasks.
Key words: education, teachers, ethnopedagogy, educational and professional, activities.
Повний текст:
PDFПосилання
Demorgon J. Complexitй des cultures et de l’interculturel / J. Demorgon. – Paris : Anthropos, 2000. – 332 p.
Hansson Th. Contemporary Approaches to Activity Theory: Interdisciplinary Perspectives on Human Behavior / Th. Hansson. – Hershey PA: Information Science Reference, 2014. – 403 p.
Glдser-Zikuda M. Selbstbestimmtes Lernen in Thьringer Schulen – reformpдdagogische und empirisch-pдdagogische Perspektiven / M. Glдser-Zikuda, J. Rohde, M. Wiegleb // Pдdagogische Reform. Anspruch – Geschichte – Aktualitдt. – Seelze : Friedrich Verlag, 2013. – S. 66–88.
Leontjev A. N. Activity, Consciousness, and Personality / A. N. Leontjev. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://archive/leontjev/works/1978/index.htm
Vygotsky L. Interaction between learning and development / L. Vygotsky // Mind and Society. – Cambridge, MA : Harvard University Press. – P. 79–91.
Zumbach J. Pдdagogische Psychologie in Theorie und Praxis / J. Zumbach, H. Mandl // Ein fallbasiertes Lehrbuch. − Gцttingen : Hogrefe, 2008. – S. 213–236.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.821341
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.