ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ НА ЗАСАДАХ ЕТНОПЕДАГОГІКИ

М. О. Князян

Анотація


Метою  статті  є  розкрити  психолого-педагогічний  базис  підготовки  майбутніх учителів  початкових  класів  на  засадах  етнопедагогіки.  Відповідно  до  положень діяльнісного  підходу  саме  навчально-професійна  діяльність  студентів  є  основою професійної підготовки майбутніх учителів. Зазначена діяльність має такі компоненти, як  ціннісно-мотиваційний  (гуманістичні  цінності,  інтерес  до  культур  різних  етносів, прагнення  до  оволодіння  широкими  знаннями),  інформаційно-когнітивний  (етно-фактологічні  знання  про  історію  заселення  території  України,  розвиток  та  надбання культури різних народів; етно-методичні знання про педагогічні технології організації мультикультурної  взаємодії  учнів,  активізацію  їхнього  інтересу  до  історії  й  традицій різних  народів  тощо);  процесуально-операційний  (програмно-аналітичні,  креативно-проектувальні,  критично-рефлексивні  вміння).  З  метою  формування  окреслених компонентів  навчально-професійної  діяльності  студентів  є  доцільним  впроваджувати комплекс завдань, який містить рецептивні, репродуктивні, креативні завдання.

Ключові  слова:  підготовка,  учителі,  етнопедагогіка,  навчально-професійний, діяльність.

 

The  purpose  of  the  article  is  to  reveal  the  psychological  and  pedagogical  basis  for training the teachers of primary school on the ethnopedagogy’s basis. In accordance with the provisions of the activity  approach, the students’ educational and professional activities are  the  basis  of  the  future  teachers’  training.  This  activity  has  components  such  as  value-motivational (humanistic values, interest in the cultures of different ethnic groups, the desire to master a broad knowledge), informational and cognitive (ethnic factual knowledge: about the  history  of  settlement  in  Ukraine,  development  and  heritage  of  culture  of  the  different peoples;  ethno-methodology  knowledge:  about  the  educational  technologies  of  students multicultural interaction, activization of their interest in the history and traditions of different peoples, etc.); procedural and operational (planned and analytical, creative and project, critical and  reflective  skills).  In  order  to  form  this  components  of  students’  educational  and professional  activities,  we  recommend  to  introduce  a  complex  that  includes  receptive, reproductive, and creative tasks.

Key  words:  education,  teachers,  ethnopedagogy,  educational  and  professional, activities.


Повний текст:

PDF

Посилання


Demorgon J. Complexitй des cultures et de l’interculturel / J. Demorgon. – Paris : Anthropos, 2000. – 332 p.

Hansson Th. Contemporary Approaches to Activity Theory: Interdisciplinary Perspectives on Human Behavior / Th. Hansson. – Hershey PA: Information Science Reference, 2014. – 403 p.

Glдser-Zikuda M. Selbstbestimmtes Lernen in Thьringer Schulen – reformpдdagogische und empirisch-pдdagogische Perspektiven / M. Glдser-Zikuda, J. Rohde, M. Wiegleb // Pдdagogische Reform. Anspruch – Geschichte – Aktualitдt. – Seelze : Friedrich Verlag, 2013. – S. 66–88.

Leontjev A. N. Activity, Consciousness, and Personality / A. N. Leontjev. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://archive/leontjev/works/1978/index.htm

Vygotsky L. Interaction between learning and development / L. Vygotsky // Mind and Society. – Cambridge, MA : Harvard University Press. – P. 79–91.

Zumbach J. Pдdagogische Psychologie in Theorie und Praxis / J. Zumbach, H. Mandl // Ein fallbasiertes Lehrbuch. − Gцttingen : Hogrefe, 2008. – S. 213–236.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.821341

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.