ОРГАНІЗАЦІЯ ЗАСВОЄННЯ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ З ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ ЗА ДОПОМОГОЮ СЛАЙД-ЛЕКЦІЙ (НА ПРИКЛАДІ АНАЛІТИЧНОЇ ГЕОМЕТРІЇ)
Анотація
У статті визначено необхідність використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесу вищих навчальних закладів для підвищення рівня професійної підготовки майбутніх фахівців. Проаналізовано останні дослідження і публікації, у яких започатковано вирішення проблеми використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі ВНЗ для підвищення ефективності засвоєння навчального матеріалу, формування інформаційної компетентності студентів, а також активізації пізнавального інтересу студентів. Висвітлюється авторський досвід використання слайд-лекцій при організації засвоєння теоретичного матеріалу з аналітичної геометрії. Автор аналізує можливості застосування слайдів на лекційному занятті й виокремлює переваги слайд-лекцій. У статті наводяться приклади слайдів лекції за темою «Поверхні другого порядку», які можна використовувати як методичне забезпечення для підтримки традиційної організації лекційних занять, що сприяє формуванню позитивної мотивації студентів до вивчення вищої математики.
Ключові слова: слайд-лекція, інформаційно-комунікаційні технології, вища математика, аналітична геометрія.
The article determines the necessity of using information and communication technologies in the educational process of higher educational institutions in order to increase the level of professional training of future specialists. The last researches and publications, which solved the problem of the use of information and communication technologies in the educational process of higher educational institutions for the purpose of increasing the effectiveness of learning the material, formation of information competence of students, as well as activating the students' cognitive interest, were analyzed. The author's experience in using slide lectures in organizing theoretical material on analytical geometry is covered. The author analyzes the possibilities of using slides in a lecture class and highlights the advantages of slide lectures. The article gives examples of slides of lectures on the theme “Surfaces of the second orderˮ, which can be used as a methodological support for the traditional organization of lecture classes, which contributes to the formation of a positive motivation of students for the study of higher mathematics.
Keywords: slide lecture, Information Communication Technologys, higher mathematics, analytical geometry.
Повний текст:
PDFПосилання
Жалдак М. І. Комп’ютер на уроках математики : посібник для вчителів / М. І. Жалдак. – 2-ге вид., перероб. та доп. – Київ : РННЦ ДІНІТ, 2003. – 324 с.
Клочко В. І. Застосування новітніх інформаційних технологій при вивченні вищої математики у технічному вузі : навч. посібник / В. І. Клочко. – Вінниця : ВДТУ, 1997. – 300 с.
Методичні рекомендації щодо створення і проведення слайд-лекцій [Електронний ресурс] / Б. В. Герасимчук, О. Б. Герасимчук ; М-во освіти і науки України, Луц. держ. техн. ун-т, Центр техн. дист. навч. – Луцьк : ЛДТУ, 2004. – 14 с. – Режим доступу: ctdn.lntu.info/file/slaidlekcii.doc.
Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в Україні на 2007–2015 роки : закон України // Урядовий кур’єр. – 2007. – № 28 – 14 лют.
Раков С. А. Математична освіта: компетентнісний підхід з використанням ІКТ : монографія / С. А. Раков. – Харків : Факт, 2005. – 360 с.
Ситникова Ю. В. Використання інноваційних педагогічних технологій у навчальному процесі вищої школи (на прикладі вивчення вищої математики) / Ю. В. Ситникова / Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. Харків : ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2016. – № 45. – С. 69–80.
Співаковський О. В. Теорія і практика використання інформаційних технологій у процесі підготовки студентів математичних спеціальностей / О. В. Співаковський. – Херсон : Айлант, 2003. – 229 с.
Триус Ю. В. Комп’ютерно-орієнтовані методичні системи навчання математики : монографія / Ю. В. Триус. – Черкаси : Брама – Україна, 2005. – 400 с.
REFERENCES
Zhaldak M. I. Komp"yuter na urokakh matematyky [Computer at math lessons] : posibnyk dlya vchyteliv / M. I. Zhaldak. – 2-he vyd., pererob. ta dop. – Kyyiv : RNNTs DINIT, 2003. – 324 s.
Klochko V. I. Zastosuvannya novitnikh informatsiynykh tekhnolohiy pry vyvchenni vyshchoyi matematyky u tekhnichnomu vuzi [Application of the latest information technologies in the study of higher mathematics at a technical university] : navch. posibnyk / V. I. Klochko. – Vinnytsya : VDTU, 1997. – 300 s.
Metodychni rekomendatsiyi shchodo stvorennya i provedennya slayd-lektsiy [Methodical recommendations for creating and conducting slide lectures] [Elektronnyy resurs] / B. V. Herasymchuk, O. B. Herasymchuk ; M-vo osvity i nauky Ukrayiny, Luts. derzh. tekhn. un-t, Tsentr tekhn. dyst. navch. – Luts'k : LDTU, 2004. – 14 s. – Rezhym dostupu: ctdn.lntu.info/file/slaidlekcii.doc.
Pro osnovni zasady rozvytku informatsiynoho suspil'stva v Ukrayini na 2007–2015 roky [On the Basic Principles of the Information Society Development in Ukraine] : zakon Ukrayiny // Uryadovyy kur"yer. – 2007. 14 lyut. – # 28.
Rakov S. A. Matematychna osvita: kompetentnisnyy pidkhid z vykorystannyam IKT [Mathematical Education: A Competency Approach Using ICT] : monohrafiya / S. A. Rakov. – Kharkiv : Fakt, 2005. – 360 s.
Sytnykova Yu. V. Vykorystannya innovatsiynykh pedahohichnykh tekhnolohiy u navchal'nomu protsesi vyshchoyi shkoly (na prykladi vyvchennya vyshchoyi matematyky) [The use of innovative pedagogical technologies in education process of higher school (on the example of higher mathematics) ] / Yu. V. Sytnykova // Zasoby navchal'noyi ta naukovo-doslidnoyi roboty. – Kharkiv : KhNPU imeni H. S. Skovorody, 2016. – # 45. – S. 69–80.
Spivakovs'kyy O. V. Teoriya i praktyka vykorystannya informatsiynykh tekhnolohiy u protsesi pidhotovky studentiv matematychnykh spetsial'nostey [Theory and practice of using information technology in the process of preparing students of mathematical specialties] / O. V. Spivakovs'kyy. – Kherson : Aylant, 2003. – 229 s.
Tryus Yu. V. Komp"yuterno-oriyentovani metodychni systemy navchannya matematyky [Computer-oriented methodical systems of teaching mathematics] : monohrafiya / Yu. V. Tryus. – Cherkasy : Brama – Ukrayina, 2005. – 400 s.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.821309
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.