НАВЧАННЯ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ ОСВІТНЬО-РУХОВОЇ МЕТОДИКИ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКОЛАХ УКРАЇНИ ТА ПОЛЬЩІ

О. І. Янкович

Анотація


У  статті  здійснено  порівняльний  аналіз  теорії  і  практики  навчання  в  русі  учнів молодшого шкільного віку в загальноосвітніх закладах Польщі та України. Висвітлено сутність  основних  понять.  Проаналізовано  праці  українських,  польських, американських  учених  про  взаємозв’язок  рухової  активності,  розвитку  інтелекту, формування особистісних якостей дитини, досягнення нею успіху. Виявлено  особливості  навчання  в  русі,  показано  необхідність  їх  урахування  в навчально-виховному  процесі.  Відображено  авторські  освітньо-рухові  методики, технології  науковців  України  та  Польщі.  Обґрунтовано  необхідність  удосконалення професійної майстерності вчителя для роботи з дітьми за допомогою засобів освітньо-рухових методик.  Визначено  перспективи  реалізації  позитивних  ідей  у  польських  та  українських загальноосвітніх школах. Показано доцільність обміну досвідом у проведенні дослідно-експериментальної  роботи  між  науковцями  й  учителями  шкіл  України  й  Польщі  із запровадження  здоров’язберігальної  технології  «Навчання  в  русі»  в  системі дидактичної та оздоровчо-виховної роботи.

Ключові  слова:  навчання  в  русі,  методи,  засоби,  освітньо-рухова  методика, освітньо-рухова технологія, дидактична модель «Навчання в русі», здоров’язберігальні рухові технології, інтерактивне навчання, ігрові технології, гра, забава.

 

 

Comparative analysis of theory and practice of learning through movement of primary age pupils in comprehensive schools of Poland and Ukraine has been made in the article. The meaning of basic terms has been cleared up. The works of Ukrainian, Polish and American scientists  as  to  the  interconnection  between  physical  activities,  the  development  of intelligence,  forming  of  personality  qualities  of  the  child,  achieving  success  have  been analysed. The peculiarities of learning through movement have been found out. The necessity of their usage in educational process has been shown. Author educational and moving methods, technologies  of  Ukrainian  and  Polish  researchers  have  been  described.  The  necessity  of improvement  the  professional  skills  of  the  teacher  to  work  with  children  by  means  of educational and moving methods has been grounded. The prospects of positive ideas implementation in Polish  and Ukrainian schools have been determined. The reasonability of exchange of experience in carrying out the research and experimental  work  between  scientists  and  teachers  from  Poland  and  Ukraine  with  the introduction  of  health  keeping  technology  “Learning  through  movement”  in  the  system  of didactic as well as health and educational work has been shown.

Keywords:  learning  through  movement,  methods,  means,  educational  and  moving methods, educational and moving technology, didactic model “Learning through movement”, health keeping moving technologies, interactive learning, game technologies, game, fun.

Повний текст:

PDF

Посилання


Дубогай О. Навчання в русі. Здоров’язберігаючі педагогічні технології в початковій школі : метод. посібник / Олександра Дубогай. – Київ : Шкільний світ, 2005. – 112 с.

Дубогай О. Навчання учнів початкової школи в системі здоров’язбереження засобами освітньо-рухової методики [Електронний ресурс] / Олександра Дубогай // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. праць. – 2015. – № 3 (31). – С. 69–74. – Режим доступу : http://physicaledu-journal.org.ua/sites/default/files/articles/18_17.pdf

Дубогай О. Освітньо-рухова методика навчання учнів молодших класів в системі здоров’язбереження [Електронний ресурс] / Олександра Дубогай. – Режим доступу : file:///C:/Users/admin/Downloads/Vird_2015_38_11%20(2).pdf

Методичні рекомендації щодо викладання у початковій школі у 2016/2017 навчальному році. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.schoollife.org.ua/metodychni-rekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-u-pochatkovij-shkoli-u-2016-2017-navchalnomu-rotsi/ 5. Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://mon.gov.ua/Новини202016/12/05/konczepcziya.pdf

Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітніх навчальних закладів Вінницької, Волинської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Хмельницької областей та м. Київ : Наказ Міністерства освіти і науки України № 1312 від 02.11.2016 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://old.mon.gov.ua/files/normative/2016-11-08/6397/nmo-1312.pdf

Dryden G. Rewolucja w uczeniu : przekł. Bożena Jуźwiak / Gordon Dryden, Jeannette Vos. – Poznan : Wyd-wo Zysk i S-ka, 2003. – 543 s.

Dziamska D. Edukacja przez ruch. Fale, spirale, jodełki, zygzaki (miękka) / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwo : Nowa Era, 2015. – 60 s.

Dziamska D. Edukacja przez ruch. Kropki, kreski, owale, wiązki / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwo : WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2015. – 48 s.

Karbowniczek J. Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką / Jolanta Karbowniczek, Małgorzata Kwaśniewska, Barbara Surma. – Krakуw : Akademia Ignatium, Wydawnictwo WAM, 2011. – 392 s.

Klus-Stańska D. Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania / Redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza Łośgraf, 2011. – 684 s.

Metody aktywne w pracy z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.sp4al.edu.pl/publikacje/metody%20aktywne%20staniel.htm

Metody i techniki wykorzystywane w pracy z dziećmi [Електронний ресурс]. – Режим доступу : pwp7.edukacja.kety.pl/metody-i-techniki-wykorzystywane-w-pracy-z-dziecmi/

Teoria systemu Edukacja prez ruch [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pracownia.origami.org.pl/sub,pl,teoria-systemu-epr.html

Dubogaj O. Navčannв v rusм. Zdorovʼвzberмgaыčм pedagogмčnм tehnologмп v počatkovмj školм [Learning in motion. Health preserving pedagogical technologies in elementary school] : metod. posмbnik / Oleksandra Dubogaj. – Kiпv : Škмlʹnij svмt, 2005. – 112 s.

Dubogaj O. Navčannв učnмv počatkovoп školi v sistemм zdorovʼвzberežennв zasobami osvмtnʹo-ruhovoп metodiki [Teaching elementary school students in the system of healthcare through means of educational and motor methods] [Elektronnij resurs] / Oleksandra Dubogaj // Fмzične vihovannв, sport м kul'tura zdorovʼв u sučasnomu suspмl'stvм : zb. nauk. prac'. – 2015. – №3 (31). – S. 69–74. – Režim dostupu: http://physicaledu-journal.org.ua/sites/default/files/articles/18_17.pdf

Dubogaj O. Osvмtn'o-ruhova metodika navčannв učnмv molodših klasмv v sistemм zdorov'вzberežennв [Educational-motor method of teaching pupils of the junior high school in the system of healthcare] [Elektronnij resurs] / Oleksandra Dubogaj. – Režim dostupu : file:///C:/Users/admin/Downloads/Vird_2015_38_11%20(2).pdf

Metodičnм rekomendacмп ŝodo vikladannв u počatkovмj školм u 2016/2017 navčal'nomu rocм [Methodological recommendations for teaching at elementary school in the 2016/2017 academic year.] [Elektronnij resurs]. – Režim dostupu : http://www.schoollife.org.ua/metodychni-rekomendatsiyi-shhodo-vykladannya-u-pochatkovij-shkoli-u-2016-2017-navchalnomu-rotsi/

Nova ukraпns'ka škola. Konceptual'nм zasadi reformuvannв serednoп školi [New Ukrainian School. Conceptual Principles of Reforming Secondary School] [Elektronnij resurs]. – Režim dostupu : http://mon.gov.ua/Новини202016/12/05/konczepcziya.pdf

Pro provedennв doslмdno-eksperimental'noп roboti na bazм zagalnoosvмtnмh navčal'nih zakladмv Vмnnic'koп, Volins'koп, Sums'koп, Ternopмls'koп, Harkмvs'koп, Hmel'nic'koп oblastej ta m. Kiпv [On conducting experimental and experimental work on the basis of general educational institutions of Vinnytsya, Volyn, Sumy, Ternopil, Kharkiv, Khmelnytsky oblasts and Kyiv] : Nakaz Mмnмsterstva osvмti м nauki Ukraпni №1312 vмd 02.11.2016 r. [Elektronnij resurs]. – Režim dostupu : http://old.mon.gov.ua/files/normative/2016-11-08/6397/nmo-1312.pdf

Dryden G. Rewolucja w uczeniu : przekł. Bożena Jуźwiak / Gordon Dryden, Jeannette Vos. – Poznan : Wyd-wo Zysk i S-ka, 2003. – 543 s.

Dziamska D. Edukacja przez ruch. Fale, spirale, jodełki, zygzaki (miękka) / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwo : Nowa Era, 2015. – 60 s.

Dziamska D. Edukacja przez ruch. Kropki, kreski, owale, wiązki / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwo : WSiP Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2015. – 48 s.

Karbowniczek J. Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką / Jolanta Karbowniczek, Małgorzata Kwaśniewska, Barbara Surma. – Krakуw : Akademia Ignatium, Wydawnictwo WAM, 2011. – 392 s.

Klus-Stańska D. Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania / Redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska, Maria Szczepska-Pustkowska. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza Łośgraf, 2011. – 684 s.

Metody aktywne w pracy z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.sp4al.edu.pl/publikacje/metody%20aktywne%20staniel.htm

Metody i techniki wykorzystywane w pracy z dziećmi [Електронний ресурс]. – Режим доступу : pwp7.edukacja.kety.pl/metody-i-techniki-wykorzystywane-w-pracy-z-dziecmi/

Teoria systemu Edukacja prez ruch [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.pracownia.origami.org.pl/sub,pl,teoria-systemu-epr.html




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.820761

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.