ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГА: ПРОБЛЕМИ І ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

М. Ф. Войцехівський, С. В. Івашньова

Анотація


У статті представлено результати наукової розвідки, яка полягала  в порівнянні проблем,  що  виникають  у  професійній  педагогічній  діяльності  сучасного  вчителя  за оцінками  експертів,  з  тими,  які  відзначають  учителі,  та  у  вивченні  відмінностей  у суб’єктивній оцінці шляхів їх вирішення. Для вирішення завдань дослідження проведено вивчення й узагальнення результатів наукових розвідок та експертних оцінок. В якості матеріалів  для  аналізу  використано  публікації  в  наукових  та  науково-методичних фахових виданнях України та Інтернет-порталах, що використовуються як дискусійні майданчики  незалежними  освітніми  експертами  і  представниками  громадських організацій. Крім того, було проведено опитування педагогічних працівників; аналіз та порівняння результатів. Результати дослідження можуть бути використані в діяльності експертних  та  фахових  спільнот,  розробці  змісту  навчальних  курсів  для  керівників навчальних закладів та в управлінській діяльності. 

 

Ключові  слова:  педагогічні  працівники;  професійна  діяльність;  взаємодія; стейкхолдери; учасники навчально-виховного процесу; експертна оцінка.

 

The  article  presents  results  of  scientific  research,  which  consists  in  comparison  of problems arising in the professional pedagogic activity of a modern teacher with those indicated by the teachers on the basis of expert evaluation and examination of distinctions of subjective evaluation of solution ways. In order to solve the research problem, the author has examined and generalized the scientific research results and the expert evaluates. Publications in scientific and methodical professional journals of Ukraine and on the Internet-portals, which are used as discussion  platforms  by  independent  educational  experts  and  representatives  of  civil organizations,  are  raw  data  for  the  analysis.  In  addition,  the  author  has  interviewed  the pedagogical staffs, analyzed and compared the results. The gained results can be applied in the activity of expert and professional communities, in the process of development of the contents of educational courses by educational institution heads, and in the managerial activity. 

Key  words:  pedagogical  staff;  professional  activity;  interaction;  stakeholders; educational process participants; expert evaluation.

Повний текст:

PDF

Посилання


Войцехівський М. Ф. Педагогічні аспекти професійного розвитку особистості вчителя в системі післядипломної освіти / М. Ф. Войцехівський // Освітологічний дискурс. – 2013. – № 2. – С. 37–49.

Гордієнко Н. В. Особливості психологічної компетентності працівників районних методичних кабінетів системи післядипломної педагогічної освіти / Н. В. Гордієнко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г. Шевченка. – Чернігів : ЧДПУ, 2012. – Т. 1, вип. 105. – С. 73–76. – (Серія «Психологічні науки»)

Завалевський Ю. І. Організаційно-методичні умови формування конкурентоспроможності вчителя в процесі інноваційної діяльності // Освіта та розвиток обдарованої особистості : Щомісячний науково методичний журнал. – 2015. – № 11(42) жовтень. – С. 19–24.

Катюк Я. Л. Психолого-андрагогічні умови розвитку професійної компетентності працівників методичних служб у процесі підвищення кваліфікації / Я. Л. Катюк // Вісник післядипломної освіти : зб. наук. праць / Ун-т менеджменту освіти НАПН України ; редкол. : О. Л. Ануфрієва (та ін). – Вип. 12 (25). – К., 2014. – С. 80–90.

Лукіна Т. О. Компетентність педагога як передумова запровадження компетентнісного підходу до оцінювання якості освіти учнів : монографія / Т. О. Лукіна // Тестові технології оцінювання ключових і предметних компетентностей учнів основної і старшої школи. – К. : Педагогічна думка, 2014. – С. 28-45

Мартиненко С. М. Суб’єкт-суб’єктний аспект професійно-педагогічного спілкування / С. М. Мартиненко // Початкова школа і сучасність. – 2016. – № 2 (18). – С. 2–5.

Освіта в Україна та за кордоном – Освіта.UA [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://osvita.ua/

Освітній портал™ – освіта в Україні, освіта за кордоном [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.osvita.org.ua/

Освітня політика : Портал громадських експертів – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://education-ua.org/ua/

Палагута І. Педагогічна діяльність вчителя як основна складова професійної компетентності майбутнього освітянина / Палагута І. // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – № 10 (Ч. 2). – 2014. – С. 38–43.

Пащенко О. В. Інклюзивна освіта в умовах професійно-технічного навчального закладу : навч.-метод. посіб. / Пащенко О. В., Гриценок І. А., Софій Н. З. – К. : Арт Економі, 2012. – 184 с.

Хоружа Л. Етичний розвиток сучасного педагога / Л. Хоружа // Естетика і етика педагогічної дії. – 2011. – Вип. 2. – С. 14–21.

Чернишова Є. Р. Практична андрагогіка в післядипломній педагогічній освіті : наук.-метод. посіб. Кн. 1. Евтагогіка : практична андрагогіка для самоосвіти андрагога ⁄ Євгенія Родіонівна Чернишова, Марина Іванівна Скрипник, Тамара Михайлівна Сорочан; Держ. вищ. навч. закл. «Ун-т менедж. освіти». – К., 2015. – 191 с.

REFERENCES

Voitsekhivskyi M. F. Pedahohichni aspekty profesiinoho rozvytku osobystosti vchytelia v systemi pisliadyplomnoi osvity [Pedagogical aspects of professional development of a teacher personality in the system of life-long learning / M. F. Voitsekhivskyi// Osvitolohichnyi dyskurs, 2013 – № 2. – S. 37–49

Hordiienko N. V. Osoblyvosti psykholohichnoi kompetentnosti pratsivnykiv raionnykh metodychnykh kabinetiv systemy pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Peculiarities of psychological competencies of local medical institution employees in the life-long pedagogical learning / N. V. Hordiienko // Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni T. H. Shevchenka. – Chernihiv : ChDPU, 2012. – T. 1, vyp. 105. – S. 73–76. – (Seriia «Psykholohichni nauky»)

Zavalevskyi Yu. I. Orhanizatsiino-metodychni umovy formuvannia konkurentospromozhnosti vchytelia v protsesi innovatsiinoi diialnosti [Organizational and methodical terms of teacher competitiveness formation in the process of the innovative activity // Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti. Shchomisiachnyi naukovo metodychnyi zhurnal. – K., – 2015. № 11(42) zhovten. – S. 19–24.

Katiuk Ya. L. Psykholoho-andrahohichni umovy rozvytku profesiinoi kompetentnosti pratsivnykiv metodychnykh sluzhb u protsesi pidvyshchennia kvalifikatsii [Psychological and andragogic conditions for development of professional competencies of medical services employees in the process of qualification enhancement / Ya. L. Katiuk // Visnyk pisliadyplomnoi osvity : zb. nauk. prats / Un-t menedzhmentu osvity NAPN Ukrainy ; redkol. : O. L. Anufriieva (ta in). – Vyp. 12 (25). – K., 2015. – S. 80–90.

Lukina T. O. Kompetentnist pedahoha yak peredumova zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu do otsiniuvannia yakosti osvity uchniv [Competences of a pedagogue as a precondition of implementation of the competency-based approach to estimation of secondary education quality: Monohrafiia / T. O. Lukina // Testovi tekhnolohii otsiniuvannia kliuchovykh i predmetnykh kompetentnostei uchniv osnovnoi i starshoi shkoly. – K.: Pedahohichna dumka, 2014.

Martynenko S. M. Subiekt-subiektnyi aspekt profesiino-pedahohichnoho spilkuvannia [The subject-object aspect of professional and pedagogical communication / S. M. Martynenko // Pochatkova shkola i suchasnist . – 2016. – №2 (18). – S. 2–5.

Osvita v Ukraina ta za kordonom [Education in Ukraine and abroad. – Osvita.UA URL: http://osvita.ua/

Osvitnii portal™ – osvita v Ukraini, osvita za kordonom [Educational portal™ – education in Ukraine, education abroad] URL: http://www.osvita.org.ua/

Portal hromadskykh ekspertiv – Osvitnia polityka [The educational policy : Portal of public experts] URL : http://education-ua.org/ua/

Palahuta I. Pedahohichna diialnist vchytelia yak osnovna skladova profesiinoi kompetentnosti maibutnoho osvitianyna [The pedagogical activity of a teacher as the basic component of professional competency of a future pedagogue. // Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia. – 2014. – № 10 (Ch. 2). – S. 38–43.

Pashchenko O. V. Inkliuzyvna osvita v umovakh profesiino-tekhnichnoho navchalnoho zakladu [Inclusive education under conditions of professional and technical educational establishment : tutorial : Navch.-metod. posib. / Pashchenko O. V., Hrytsenok I. A., Sofii N. Z. – K. : Art Ekonomi, 2012. – 184 s.

Khoruzha L. L. Etychnyi rozvytok suchasnoho pedahoha [Ethical development of a modern pedagogue / L. Khoruzha // Estetyka i etyka pedahohichnoi dii. – 2011. – Vyp. 2. – S. 14–21. – Rezhym dostupu : http://nbuv.gov.ua/UJRN/eepd_2011_2_4

Chernyshova Ye. R., Skrypnyk M. I., Sorochan T. M. Praktychna andrahohika v pisliadyplomnii pedahohichnii osviti [Practical andragogy in life-long pedagogical learning : tutorial. Book 1. Heutagogy : practical andragogy for self-education of an andragogue: Naukovo-metodychnyi posibnyk. Knyha 1. Evtahohika: praktychna andrahohika dlia samoosvity andrahoha⁄ Yevheniia Rodionivna Chernyshova, Maryna Ivanivna Skrypnyk, Tamara Mykhailivna Sorochan; Derzh. vyshch. navch. zakl. «Un-t menedzh. osvity». – K., 2015. – 191 s.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.820779

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.