АВТОРСЬКА ПРОЕКТНА ПРОГРАМА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ „Я”-ЕКОНОМІЧНОГО У ДІТЕЙ 5-7 РОКІВ
Анотація
У статті розкривається значення та поетапна реалізація авторської проектної програми, спрямованої на розвиток „Я”-економічного у дітей 5-7 років в умовах дошкільного навчального закладу. Проаналізовані основні концепти зазначеної програми: „простір первинної економічної соціалізації дошкільного навчального закладу”; „первинна економічна соціалізація у формах субкультури (засіб гри)”; „становлення Я-економічного у дітей 5-7 років”. Визначено принципи впровадження авторської проектної програми: соціокультурний, етнонаціональний, ціннісний, суб’єкт-суб’єктної взаємодії, інтеграційний тощо. Розкрито зміст поетапного впровадження програми в навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу. Проілюстровано особливість даної Програми, яка полягала у відсутності спеціально організованої діяльності дітей. Запропоновано економічні ігри, які використовувались у спільній діяльності з дорослим, в індивідуальній роботі, у дозвіллі, розвагах, театралізованій діяльності, у самостійній ігровій діяльності тощо. Автор переконує, що особливе місце в зазначеній програмі посідає проектна ігрова діяльність, експериментування, бесіди, розв’язання проблемних ситуацій економічного характеру, а також включення ігор і казок економічної спрямованості в усі види дитячої діяльності.
Ключові слова: проектна програма, „Я”-економічне, діти 5–7 років, субкультура, первинна економічна соціалізація, простір дошкільного навчального закладу, гра.
The article reveals the significance and the phased implementation of the author project program as a means of development of „I”-economic at children of 5-7 years in the conditions of preschool educational institution. Analyzed the basic concepts of the designated program: the space of the primary economic socialization of preschool educational institution, primary economic socialization in the forms of subculture (the game as a means), the establishment of the „I”-economic at children of 5–7 years. Defined principles for the implementation the author project program. Disclosed the content the phased implementation of the program in the educational process of preschool educational institution.
Keywords: project program, „I”-economic, children of 5–7 years, the space of preschool educational institution, game.
Повний текст:
PDFПосилання
Амирова Л. А. Развитие качеств мобильной личности на этапе допрофессиональной социализации : монография / Л. А. Амирова, А. Ф. Амиров. – Уфа : Вагацет, 2011. – 194 с.
Большунова Л. Я. Организация образования дошкольников в формах игры средствами сказки / Н. Я. Большунова. – Новосибирск : Изд-во НГПУ, 2000. – 407 с.
Діти і соціум : Особливості соціалізації дітей дошкільного та молодшого шкільного віку : монографія / А. М. Богуш, Л. О. Варяниця, Н. В. Гавриш, С. М. Курінна, І. П. Печенко; наук. ред. А. М. Богуш; за заг. ред. Н. В. Гавриш. – Луганськ : Альма-матер, 2006. – 368 с.
Пропп В. Я. Морфология сказки / В. Я. Пропп. – М. : Наука, 1969. – 168 с.
Розвиток особистості в різних умовах соціалізації : колективна монографія / за науковою редакцією професора Л. О. Калмикової, професора Г. О. Хомич. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2016. – 472 с.
Розумне виховання сучасних дошкільнят. Методичний посібник / Н. Гавриш, О. Брежнєва, І. Кіндрат, О. Рейпольська; за загальною редакцією О. Брежнєвої. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2015. – 176 с.
Суслова Т. И. Культурология : учебное пособие / Т. И. Суслова. – Томск : Эль Контент, 2012. – 122 с.
Флоренский П. Христианство и культура : [Сб. очерков] / П. Флоренский. – Москва ; Харьков : АСТ : Фолио, 2001. – 665 с.
Ціннісні орієнтації дитини у дорослому світі : навч.-метод. посібник / Т. О. Піроженко, Л. І. Соловйова та ін. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2016. – 248 с.
Эльконин Д. Б. Психология игры / Д. Б. Эльконин. – М. : Просвещение, 1978. – 308 с.
REFERENCES
Amirova L. A. Razvitie kachestv mobil'noj lichnosti na jetape doprofessional'noj socializacii [Development qualities of mobile personality at the stage of before professional socialization] : monografija / L. A. Amirova, A. F. Amirov. – Ufa : Vagacet, 2011. – 194 s.
Bol'shunova L. Ja. Organizacija obrazovanija doshkol'nikov v formah igry sredstvami skazki [Organization of education preschool children in the forms of the game by means of fairytale] / N. Ja. Bol'shunova. – Novosibirsk : Izd-vo NGPU, 2000. – 407 s.
Dity i socium : Osoblyvosti socializacii' ditej doshkil'nogo ta molodshogo shkil'nogo viku [Children and society : Peculiarities socialization of preschool and early school age] : monografija / A. M. Bogush, L. O. Varjanycja, N. V. Gavrysh, S. M. Kurinna, I. P. Pechenko; nauk. red. A. M. Bogush; za zag. red. N. V. Gavrysh. – Lugans'k : Al'ma-mater, 2006. – 368 s.
Propp V. Ja. Morfologija skazki [Morphology of fairytale] / V. Ja. Propp. – M. : Nauka, 1969. – 168 s.
Rozvytok osobystosti v riznyh umovah socializacii' [Personality development in different conditions of socialization] : kolektyvna monografija / za naukovoju redakcijeju profesora L. O. Kalmykovoi', profesora G. O. Homych. – K. : Vydavnychyj Dim „Slovo”, 2016. – 472 s.
Rozumne vyhovannja suchasnyh doshkil'njat [Smart upbringing of modern preschoolers] Metodychnyj posibnyk / N. Gavrysh, O. Brezhnjeva, I. Kindrat, O. Rejpol's'ka; za zagal'noju redakcijeju O. Brezhnjevoi'. – K. : Vydavnychyj Dim „Slovo”, 2015. – 176 s.
Suslova T. I. Kul'turologija [Culturology] : uchebnoe posobie / T. I. Suslova. – Tomsk : Jel' Kontent, 2012. – 122 s.
Florenskij P. Hristianstvo i kul'tura [Christianity and Culture] : [Sb. ocherkov] / P. Florenskij. – Moskva ; Har'kov : AST : Folio, 2001. – 665 s.
Cinnisni orijentacii' dytyny u doroslomu sviti [Value orientations of child in the adult world] : navch.-metod. posibnyk / T. O. Pirozhenko, L. I. Solovjova ta in. – K. : Vydavnychyj Dim „Slovo”, 2016. – 248 s.
Jel'konin D. B. Psihologija igry [Psychology of game] / D. B. Jel'konin. – M. : Prosveshhenie, 1978. – 308 s.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.820805
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.