РЕЙТИНГОВЕ ОЦІНЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЯК ПОКАЗНИК ЯКОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
Анотація
У статті обґрунтовано систему застосування рейтингового оцінювання наукової діяльності працівників вищих навчальних закладів. Визначено, що цілями рейтингового оцінювання й аналізу є оцінювання якості роботи кожного окремого науково-педагогічного працівника та кафедр у цілому, вдосконалення системи управління структурними підрозділами вищого навчального закладу та створення умов динамічного розвитку на основі узагальнень і максимально повного використання наявного кадрового потенціалу. Проаналізовано вимоги до розрахунку рейтингу, що запроваджені в Державному вищому навчальному закладі «Донбаський державний педагогічний університет». Рейтинг наукової діяльності викладачів охоплює найбільш поширені види науково-дослідної роботи з урахуванням педагогічної спрямованості викладачів. Зокрема: інформація щодо статей у виданнях, які входять до наукометричних баз даних Scopus, Web of Science, Index Copernicus, національних фахових виданнях; участь у конференціях за межами України та в Україні; видань, опублікованих за кордоном та в межах України; впровадження дистанційних курсів; підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників; рецензування; розробки проектів на одержання грантів; захист і підготовка до захисту дисертацій; цитування статей у SCOPUS, Web of Science, Google Академія тощо.
Ключові слова: освіта, якість, оцінка, рейтинг, наука.
The article grounds the rating estimation system of scientific activity of higher education institution workers. There have been defined that the purpose of the rating estimation and analysis is the work quality estimation of every educational research worker and departments in general, improvement of the structural subdivisions management system of the higher education institution, and creating conditions of the dynamic growth on the basis of generalizing and full application of the available staff potential. There have been analyzed requirements as for calculating the rating introduced in the State Higher Education Institution “Donbas State Pedagogical Universityˮ. The scientific activity rating of teachers covers the widely spread sides of scientific research work considering pedagogical direction of teachers. Including: the information about articles published in editions which enter scientific metrical data bases Scopus, Web of Science, Index Copernicus, national special editions; participation in conferences abroad and in Ukraine; editions published abroad and in Ukraine; implementation of distant courses; advancing scientific pedagogical workers' qualification; reviewing; project development for grant acquisition; defense and preparation of theses; article citing in SCOPUS, Web of Science, Google Academy, so on.
Key words: education, quality, rating, science.
Повний текст:
PDFПосилання
Вербець В. В. Соціально-педагогічний моніторинг у вузі: методологія, методика, організація : монографія / В. В. Вербець. – Рівне : РДГУ, 2002. – 309 с.
Згуровский М. Определение университетских рейтингов – составляющая евроинтеграции в образовательной сфере / М. Згуровский // Зеркало недели – Украина. – 2006. – № 28. – С. 10–13.
Матрос Д. Ш. Управление качеством образования на основе новых информационных технологий и образовательного мониторинга / Д. Ш. Матрос, Д. М. Полев, Н. Н. Мельникова. – М. : Пед. общество России, 2001. – 128 с.
Методичні рекомендації щодо розрахунку індивідуальних рейтингових показників / Укладачі Чайченко С. О., Ступак О. Ю. – Слов’янськ : ДДПУ, 2015. – 15 с.
Серьогін С. М. Оцінювання успішності діяльності кафедр та науково-педагогічних працівників / С. М. Серьогін, Ю. П. Шаров // Публічне управління: теорія та практика. – 2010. – № 2. – С. 22–27.
Хриков Є. М. Теоретико-методологічні засади моніторингу якості професійної підготовки [Електронний ресурс] / Євген Миколайович Хриков // Всеукраїнська експертна мережа. – Режим доступу : http://www.experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=15669.
Шаров Ю. П. Возможности альтернативного подхода к оценке успешности деятельности вуза с помощью рейтингования / Ю. П. Шаров // Ранжирование высших учебных заведений: состояние, тенденции и проблемы Коллективная монография / под ред. В. Н. Бержанского.– Симферополь : ДИАЙПИ, 2010. – С. 52–54.
REFERENCES
Verbecz` V. V. Social`no-pedagogichny`j monitory`ng u vuzi: metodologiya, metody`ka, organizaciya [Socio-pedagogical monitoring in the higher school: methodology, methods, organization] : monografiya / V.V. Verbecz`. – Rivne : RDGU, 2002. – 309 s.
Zgurovskij M. Opredelenie universitetskih rejtingov – sostavljajushhaja evrointegracii v obrazovatel'noj sfere [Definition of University rankings – a component of European integration in the field of education] / M. Zgurovskij // Zerkalo nedeli – Ukraina. – 2006. – № 28. – S. 10–13.
Matros D. Sh. Upravlenie kachestvom obrazovanija na osnove novyh informacionnyh tehnologij i obrazovatel'nogo monitoringa [Quality management of education on the basis of new information technologies and educational monitoring]/ D. Sh. Matros, D. M. Polev, N. N. Mel'nikova. – M. : Ped. obshhestvo Rossii, 2001. – 128 s.
Metody`chni rekomendaciyi shhodo rozraxunku indy`vidual`ny`x rejty`ngovy`x pokazny`kiv [Methodical recommendations for calculation of individual ratings] / Ukladachi Chajchenko S. O., Stupak O. Yu. – Slov'yans`k : DDPU, 2015 –15 s.
Ser`ogin S. M. Ocinyuvannya uspishnosti diyal`nosti kafedr ta naukovo-pedagogichny`x pracivny`kiv [The assessment of the success of the activities of the departments and scientific-pedagogical workers] / S. M. Ser`ogin, Yu. P. Sharov // Publichne upravlinnya: teoriya ta praktyka. – 2010. – # 2. – S. 22–27.
Xry`kov Ye. M. Teorety`ko-metodologichni zasady` monitory`ngu yakosti profesijnoyi pidgotovky` [Theoretical and methodological bases of monitoring the quality of vocational training] [Elektronny`j resurs] / Yevgen My`kolajovy`ch Xry`kov // Vseukrayins`ka ekspertna merezha. – Rezhy`m dostupu : http://www.experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=15669.
Sharov Ju. P. Vozmozhnosti al'ternativnogo podhoda k ocenke uspeshnosti dejatel'nosti vuza s pomoshh'ju rejtingovanija [A possible alternative approach to evaluating the success of activities of the University with the help of rating] / Ju. P. Sharov // Ranzhirovanie vysshih uchebnyh zavedenij: sostojanie, tendencii i problemy : Kollektivnaja monografija / рod red. V. N. Berzhanskogo. – Simferopol' : DIAJPI, 2010. – S. 52–54.
DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.820813
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.