ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ СУДНОВОДІЇВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Є. В. Бондаренко

Анотація


Сьогодні актуальним питанням професійної освіти є підвищення ефективності майбутніх фахівців морського профілю, зокрема судноводіння. Підготовка фахівців, забезпечення належного рівня їх кваліфікації визначає необхідність володіння студентами фундаментальними знаннями, вміннями та навичками; майбутні судноводії мають творчо підходити до вирішення різноманітних питань та бути конкурентоспроможними на ринку праці. Метою статті є розкрити засоби організації самостійної роботи як важливого чинника формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх судноводіїв. Самостійна робота дозволяє сформувати в процесі професійної підготовки такі важливі для майбутніх фахівців морського профілю якості та вміння, як самостійність, аналітичність, критичність мислення, відповідальність, наполегливість, прийняття ефективних швидких рішень у проблемних ситуаціях на судні, співпраця в багатонаціональному колективі. Ця робота є пріоритетною у формуванні професійно-мовленнєвої компетентності курсантів, оскільки передбачає їх залучення до усної та письмової комунікативної діяльності продуктивного характеру під керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. Також це є значущою потребою для майбутніх судноводіїв, які готуються стати кваліфікованими штурманами. Головна особливість вивчення іноземних мов у немовному вищому закладі, а саме морському, є його професійно-орієнтований характер, тому постає потреба у розробці та впровадженні самостійної роботи з курсантами. Основними самостійними завданнями, які розроблені нами та впроваджені в процесі експериментальної діяльності, були такі, як-от: презентація (при цьому студентам надається вибір певної теми чи проблеми); підготовка до ділової гри (у діалоговій формі); підготовка групових докладів; розробка тренінгових програм з використанням програмного забезпечення.

Ключові слова: самостійна робота, аудиторні заняття, позааудиторні заняття, мультимедійні технології, комп’ютерні технології.

 

Today an important issue of professional education is to improve the efficiency of future specialists in maritime navigation sphere. The training of specialists, ensuring the appropriate level of qualification determine the necessity of students’ possession of fundamental knowledge, abilities and skills; future navigators should take a creative approach in solving various issues and be competitive in the labor market. The article aims to reveal the means of organizing individual work as an important factor in the formation of professional and speech competence of future navigators. Individual work allows forming, in the process of the professional training, such qualities and skills as self-sufficiency, analyticity, criticality of thinking, responsibility, perseverance, taking effective and quick decisions in problem situations on board, cooperation in multinational team as they are so important for future specialists of maritime sphere. This work is a priority in the formation of professional and speech competence of the cadets, as it implies their involvement in oral and written communicative activity of productive nature under the guidance of a teacher, but without his/her direct participation.  In addition, it is a significant need for the future navigators who are preparing to become the skilled navigation officers. The main feature of studying the foreign language at non-philological higher institutions, namely the maritime institutions, is its professionally oriented character; therefore, there is a need for the development and implementation individual work of cadets. There are following main individual tasks that we have developed and implemented in the process of experimental activity: presentation (the students have the choice of a particular topic or problem); preparation for the business game (in a dialog form); preparation of group reports; development of training programs using software.

Keywords: individual work, class hours, extracurricular classes, multimedia technologies, computer technologies.


Повний текст:

PDF

Посилання


Власюк, Г. I. (2012). Педагогічні засади виховання самостійності майбутніх фахівців із фізичного виховання. Отримано з http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/1956/3/anot11.pdf

Галацин, К. (2014). Формування комунікативної культури студентів вищих технічних навчальних закладів у позааудиторній роботі. (Дис. … канд. пед. наук). Отримано з https://nauka.udpu.edu.ua/wp-content/uploads/Novuny/26.04.14/6.pdf

Євдокимов, В. І. (2004). Самостійна робота студентів. Харків : Вид-во ХДГУ.

Загвязинский, В. И. (2001). Теория обучения: Современная интерпретация. М. : Академия.

Зязюн, І. А. (2000). Філософські проблеми гуманізації і гуманітаризації освіти. Педагогіка толерантності, 3, 58-61.

Кайдалова, Л. Г. (2010). Організація та контроль самостійної роботи студентів. Проблеми фізичного виховання і спорту, 1, 67-70.

Кокарєва, А. М. (2015). Організація самостійної роботи студентів в процесі професійної підготовки. Отримано з http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/viewFile/10228/13429

Кузьмінський, А. І. (2005). Педагогіка вищої школи. Київ : Знання.

Підкасистий, П. І. (2005) Организация учебно-познавательной деятельности студентов. М. : Педагогическое общество России.

Курлянд, З. Н., Хмелюк, Р. І., Семенова, А. В. (2005). Педагогіка вищої школи. Київ : Вища школа.

Сліпенька, О. П., Коц, І. В. (2013). Підвищення якості самостійної роботи студентів. Отримано з http://conf.vstu.vinnica.ua/humed/2006/txt/06sopsrs.php.

Ставицька, І. В. (2012). Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. Отримано з http://confesp.fl.kpi.ua/sites/default/files/teza_stavicka_onlayn.pdf

REFERENCES

Vlasiuk, H. I. (2012). Pedahohіchnі zasady vykhovannia samostіinostі maibutnіkh fakhіvtsіv іz fіzychnoho vykhovannia [Pedagogical bases of education of independence of future specialists in physical education]. Retrieved from http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/1956/3/anot11.pdf [in Ukrainian]

Halatsyn, K. (2014). Formuvannia komunіkatyvnoi kultury studentіv vyshchykh tekhnіchnykh navchalnykh zakladіv u pozaaudytornіi robotі (Dys. … kand. ped. nauk). [Formation of a communicative culture of students in higher technical educational institution in the process of the extracurricular work (Thesis for a Degree Candidate of Pedagogical Sciences)] Retrieved from https://nauka.udpu.edu.ua/wp-content/uploads/Novuny/26.04.14/6.pdf [in Ukrainian]

Ievdokymov, V. I. (2004). Samostіina robota studentіv [Independent work of students]. Kharkіv : Vyd-vo KhDHU. [in Ukrainian]

Zagvjazinskij, V. I. (2001). Teorija obuchenija: Sovremennaja interpretacija [Theory of education: Modern interpretation]. M. : Akademija. [in Russian]

Ziaziun, I. A. (2000). Fіlosofskі problemy humanіzatsіi і humanіtaryzatsіi osvіty. Pedahohіka tolerantnostі [Philosophical problems of humanization and humanitarization of education. Pedagogy of tolerance], 3, 58-61. [in Ukrainian]

Kaidalova, L. H. (2010). Orhanіzatsіia ta kontrol samostіinoi roboty studentіv. Problemy fіzychnoho vykhovannia і sportu [Organization and control of individual work of students. Problems of physical education and sport], 1, 67-70. [in Ukrainian]

Kokarieva, A. M. (2015). Orhanіzatsіia samostіinoi roboty studentіv v protsesі profesіinoi pіdhotovky [Organization of independent work of students in the process of professional training]. Retrieved from http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/viewFile/10228/13429 [in Ukrainian]

Kurliand, Z. N., Khmeliuk, R. I., Semenova, A. V. (2005). Pedahohіka vyshchoi shkoly [Higher school pedagogics]. Kyiv : Vyshcha shkola. [in Ukrainian]

Kuzmіnskyi, A. I. (2005). Pedahohіka vyshchoi shkoly [Pedagogic of higher education]. Kyiv : Znannia. [in Ukrainian]

Pіdkasystyi, P. I. (2005) Orhanyzatsyia uchebno-poznavatelnoi deiatelnosty studentov [Organization of educational-cognitive activity of students]. M. : Pedahohycheskoe obshchestvo Rossyy. [in Russian]

Slіpenka, O. P., Kots, I. V. (2013). Pіdvyshchennia yakostі samostіinoi roboty studentіv [Improving the quality of independent work of students]. Retrieved from http://conf.vstu.vinnica.ua/humed/2006/txt/06sopsrs.php. [in Ukrainian]

Stavytska, I. V. (2012). Informatsіino-komunіkatsіinі tekhnolohіi v osvіtі [Information and communication technologies in education]. Retrieved from http://confesp.fl.kpi.ua/sites/default/files/teza_stavicka_onlayn.pdf [in Ukrainian]




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1312929

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.