ПЕРСОНОГРАФІЧНИЙ АСПЕКТ ДОПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ СТАРШОКЛАСНИКІВ У НАВЧАЛЬНОМУ КОМПЛЕКСІ «ЛІЦЕЙ – ПЕДАГОГІЧНЕ УЧИЛИЩЕ (КОЛЕДЖ)»

Л. В. Крупіна

Анотація


У статті з урахуванням вимог сучасних модернізаційних детермінант системи української освіти у контексті її входження до європейського освітнього процесу та в руслі концепції неперервності педагогічної освіти проведено персонографічну характеристику значущих елементів досвіду профорієнтації діяльності вчителів і викладачів у ліцеї при педагогічному коледжі (на матеріалах взаємодії Полтавської обласної спеціалізованої школи-інтернату ІІ–ІІІ ст. з поглибленим вивченням окремих предметів та Кременчуцького педагогічного коледжу імені А. С. Макаренка). Виокремлено персональні здобутки директора коледжу І. Гальченка, директора ліцею Л. Крупіної, учителів ліцею Т. Лисенко та В. Мельника, педагогів коледжу О. Сидоренкової та О. Куща з розвитку системи ефективних зв’язків «ліцей – педагогічний коледж» на засадах ранньої професійної орієнтації учнів 8–10-х класів, цілеспрямованої роботи з обдарованими дітьми, забезпечення якісної та сучасної освіти із застосуванням передових інформаційних технологій. Доведено, що названі чинники, а також особистий приклад кращих учителів і викладачів мають комплексний позитивний вплив на результати професійної педагогічної орієнтації учнів.

Ключові слова: персонографічний підхід, неперервна педагогічна освіта, допрофесійна підготовка майбутнього вчителя, ліцей, педагогічний коледж (технікум, училище).

 

The article in accordance with the requirements of modern upgrades are determinant system Ukrainian education and its entry into the European educational process and in the context of the concept of continuity of teacher education conducted personally descriptive characteristic of significant elements of the experience of teachers and teachers with the formation of future teachers in high school at Teachers College (based on the interaction of Poltava Regional specialized boarding school II-III with in-depth study of certain subjects and A. S. Makarenko Kremenchug Teaching College). Singled personal achievements college director I. Halchenko, director of the Lyceum L. Krupinа, teachers Lyceum T. Lysenko and B. Melnik, college teachers A. Sydorenkova and A. Bush of development of effective relations «Lyceum – College of Education» based on early professional orientation of students in grades 8-10, purposeful work with gifted children, ensuring quality and modern education using advanced information technology. It is proved that these factors, as well as a personal example of the best teachers and teachers have integrated positive impact on the results of professional orientation of students.

Keywords: personally descriptive approach, continuous pedagogical education, pre-professional training of future teachers, lyceum, pedagogical college (technical school).

Повний текст:

PDF

Посилання


Книга педагогічної слави України (2010). Гальченко Іван Васильович. Отримано з http://kps-ua.net/2010/poltavska/galchenko-ivan-vasilovich.

Лозовецька, В. Т. (2012). Професійна орієнтація молоді в умовах сучасного ринку праці. Київ : Інститут професійно-технічної освіти НАПН України.

Охріменко, І. (2007). Нема в житті напівціни... Полтава : АСМІ.

Мельник, О. В. (Ред.). (2011). Професійна орієнтація: теорія і практика. Івано-Франківськ : Тіповіт.

Шик, М. П. (2003). Адаптація студентів педагогічного коледжу. Наука і сучасність : зб. наук. праць НПУ імені М. П. Драгоманова, 38, 33-37.

Полтавська обласна спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів при Кременчуцькому педагогічному училищі імені А.С.Макаренка [Електронний ресурс] : офіційний сайт. – Режим доступу : http://www.ukrosvita-rating.com/konkurss/star/sch/zs/polt-1-kremenchuk-licey.htm

Кременчуцький педагогічний коледж імені А. С. Макаренка. Отримано з https://sites.google.com/site/krempeddoshk/

Музей історії Кременчуцького педагогічного коледжу імені А. С. Макаренка. Отримано з http://kpk-museum.at.ua

REFERENCES

Knyha pedahohіchnoi slavy Ukrainy (2010). Halchenko Ivan Vasylovych. Retrieved from http://kps-ua.net/2010/poltavska/galchenko-ivan-vasilovich. [in Ukrainian]

Lozovetska, V. T. (2012). Profesіina orіientatsіia molodі v umovakh suchasnoho rynku pratsі [Professional orientation of young people in the modern labor market]. Kyiv : Instytut profesіino-tekhnіchnoi osvіty NAPN Ukrainy. [in Ukrainian]

Melnyk, O. V. (Red.). (2011). Profesіina orіientatsіia: teorіia і praktyka [Professional orientation: theory and practice]. Ivano-Frankіvsk : Tіpovіt. [in Ukrainian]

Okhrіmenko, I. (2007). Nema v zhyttі napіvtsіny... [There is no half price in life ...]. Poltava : ASMI. [in Ukrainian]

Shyk, M. P. (2003). Adaptatsіia studentіv pedahohіchnoho koledzhu. Nauka і suchasnіst [Adapting students to college of pedagogy. Science and modernity] : zb. nauk. prats NPU іmenі M. P. Drahomanova, 38, 33-37. [in Ukrainian]

Poltavska oblasna spetsіalіzovana shkola-іnternat II-III stupenіv z pohlyblenym vyvchenniam okremykh predmetіv ta kursіv pry Kremenchutskomu pedahohіchnomu uchylyshchі іmenі A.S.Makarenka [Poltava regional specialized boarding school of ІІ-ІІІ degrees with in-depth study of certain subjects and courses at the Kremenchuk Teacher Training College named after A. S. Makarenko] Retrieved from http://www.ukrosvita-rating.com/konkurss/star/sch/zs/polt-1-kremenchuk-licey.htm [in Ukrainian]

Kremenchutskyi pedahohіchnyi koledzh іmenі A. S. Makarenka [Kremenchuk Pedagogical College named after A. S. Makarenko]. Retrieved from https://sites.google.com/site/krempeddoshk/ [in Ukrainian]

Muzei іstorіi Kremenchutskoho pedahohіchnoho koledzhu іmenі A. S. Makarenka [Kremenchuk Pedagogical College named after A. S. Makarenko History Museum]. Retrieved from http://kpk-museum.at.ua [in Ukrainian]




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1319807

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.