СУСПІЛЬНО-ОРГАНІЗАЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ СОЦІАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИХ УСТАНОВ ДЛЯ БЕЗПРИТУЛЬНИХ ДІТЕЙ В УССР У 1920-Х РР.
Анотація
Стаття присвячена дослідженню соціально-організаційної діяльності соціально-реабілітаційних установ для безпритульних дітей в УСРР у 1920-х рр. Авторка доводить, що, починаючи з другої половини 20-х рр., основною формою дитячих установ інтернатного типу стали дитмістечка, колонії, комуни. Поява у 1926 р. «Положення» про прийомники-розподільники свідчила про систематизацію роботи з відбору різновікової маси безпритульних, сприяла не лише поліпшенню соціально-профілактичного відбору дітей, а також відповідному формуванню дитячого колективу в дитбудинках, колоніях, дитмістечках, запровадженню в них організаційно-педагогічних та освітньо-професійних заходів.
Ключові слова: дитяча безпритульність, безпритульні, дитячі установи, інтернати, реабілітація безпритульних.
Статья посвящена исследованию социально-организационной деятельности социально-реабилитационных учреждений для беспризорных детей в УССР в 1920-х гг. Автор доказывает, что, начиная со второй половины 20-х гг., основной формой детских учреждений интернатного типа стали детгородки, колонии, коммуны. Появление в 1926 г. «Положения» о приемниках-распределителях свидетельствовало о систематизации работы по отбору разновозрастной массы беспризорных, способствовало не только улучшению социально-профилактического отбора детей, а также соответствующему формированию детского коллектива в детдомах, колониях, внедрению организационно-педагогических и образовательно-профессиональных мероприятий в них.
Ключевые слова: детская беспризорность, бомжи, детские учреждения, интернаты, реабилитация бездомных.
The article is devoted to the study of socio-organizational activities and social rehabilitation institutions for homeless children in the USSR in the 1920s, the Author proves that the mass of homeless children, which in the early 20-ies acquired a socio-humanitarian catastrophe. It required the use of radical and urgent actions. since the second half of the 20-ies, the main form of childcare institutions became, colony, commune. The appearance in 1926, the Position of the reception centres testified systematization of work on selection uneven-aged masses of homeless, not only contributed to the improvement of social and preventive screening of children, and the corresponding formation of a group of children in children's homes, colonies, implementation of organizational-pedagogical and educational activities in them. Actually there is a new organizational structure, which allowed to combine the production and business operation of the children with their socio-job training, providing education and conducting training, that is training with the organization of employment and further learning.
Keywords: homeless children, homeless, child care centres, boarding schools, rehabilitation of homeless.
Повний текст:
PDFПосилання
Анкета «Друга Детей» // Друг детей. – 1927. – № 3.
Данилыч Т. Какой работник нужен детдому // Детский дом. – 1929. – № 6.
Данилыч Т. Наше управление. Детская колония имени Короленко Полтавского округа // Друг детей. – 1929. – № 1.
День в дитячій колонії ім. М. Горького // Радянська школа. – 1927. – № 11.
До всіх Окрінспектур Наросвіти. 20/VІІІ–25 р., ч. 334 «Про сприятливі умови для нормальної роботи дитбудинків» // Бюлетень НКО УСРР. – 1926. – № 8.
До всіх Окрінспектур Наросвіти. 4/ХІ–26 р., № 61250/од 27 «Про передачу д/будинків, що утримувались на кошти ЦКДД, на місцевий бюджет» // Бюлетень НКО УСРР. – 1926. – № 15.
Дюшен В. Летние школьные колонии // Друг детей. – 1926. – № 3.
Дюшен В. Цілєва установа дитячих будинків, дитячих містечок і дитячих колоній // Радянська освіта. – 1927. – № 7–8.
Про передачу вихованців дитячих будинків на трудове виховання в трудові рільницькі господарства. Постанова ВУЦВКу і РНК УСРР. 15 травня 1926 р. // ЗУ України. – 1926. – № 29. – Арт. 235.
Сьомі роковини існування колонії ім. Короленка // Друг детей. – 1927. – № 1.
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.