ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ МЕТОДИКИ ВИКЛАДАННЯ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВИХ ДИСЦИПЛІН У ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ
Анотація
Метою цієї статті є виявлення основних особливостей і тенденцій розвитку методики викладання кримінально-правових дисциплін у країнах Європейського Союзу, а також визначення перспектив для поліпшення якості підготовки вітчизняних фахівців у цій галузі. Для досягнення цієї мети буде проведено аналіз законодавства, нормативних актів і практики викладання кримінально-правових дисциплін у країнах Європейського Союзу. Автор зазначає, що правове регулювання викладання кримінально-правових дисциплін у Європейському Союзі здійснюється на підставі стандартів вищої юридичної освіти, у яких зафіксовано навчальні дисципліни, їх обсяги, результати навчання та професійні компетенції, котрі здобуваються при їхньому вивченні. В освітніх програмах та навчальних планах закладів вищої юридичної освіти в країнах Європейського Союзу назви, обсяги, результати та компетенції деталізуються. Автор зауважує, що майже в усіх бакалаврських і магістерських освітніх програмах країнах Європейського Союзу наявні навчальні дисципліни з кримінального права, яким приділяється значна увага й на їхнє вивчення виділено суттєвий обсяг навчального навантаження. Автор констатує, що програми вивчення кримінально-правових дисциплін у країнах Європейського Союзу фіксують специфічну методику викладання, котра в переважній більшості характеризується акцентом на вивчення як національного, так і міжнародного кримінального права, використанням порівняльного аналізу кримінального права різних країн і практичним навчанням студентів. Методика викладання кримінально-правових дисциплін у Європейському Союзі поєднує декілька навчальних методів, серед яких треба виділити сократівський метод, лекційний метод, метод кейс-стаді, змагальний метод, метод групових дискусій, кооперативний метод навчання, клінічний метод. Автор визначає, що на рівні Європейського Союзу затверджені спеціальні методики та навчальні посібники для фахівців у сфері кримінального права, котрі сприяють їх професійному зростанню та ефективному застосуванню кримінального законодавства.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (Ukrainian)Посилання
Acharjee M. Legal Studies & Criminal Justice Teaching methods in Law Legal Studies & Criminal Justice // Journal of Legal Studies and Criminal Justice. 2020. Vol. 1. P. 36-44;
Walker A. The Anti-Case Method: Herbert Wechsler and the Political History of the Criminal Law Course // Ohio State Journal of Criminal Law. 2009. Vol. 7. P. 214-224;
Jochelson R. Let Law be Law, and Let us Critique: Teaching Law to Undergraduate Students of Criminal Justice // The Annual Review of Interdisciplinary Justice Research. 2015. P. 4-14;
Pascoe D. Criminal Law Pedagogy // Legal Quarterly. 2021. Vol. 72 No. 2. P. 406-410;
Farmer L. Bringing Cinderella to Ball: Teaching Criminal Law the in Context // The Modern Law Review. 1995. Vol. 58, No. 5. P. 756-766;
Harris A. and Lee C.. Teaching Criminal Law from a Critical Perspective. // Ohio State Journal of Criminal Law. 2009. Vol. 7. P. 261-266;
Лихова С. Порівняльне кримінальне право: методика викладання та застосування в наукових дослідженнях // Порівняльне правознавство. 2013. № 1-2. С. 486-494.
DOI: https://doi.org/10.34142/23121661.2023.38.02
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.