ЛІНГВОДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ ДЛЯ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
Анотація
У статті розглянуто головні лінгводидактичні засади навчання іноземних
мов для вищих військових навчальних закладів. Виокремлено сучасні
підходи та обґрунтовано доцільність їх використання. Виявлено, що процес
спрямований на розвиток комунікативної компетентності курсантів
та ґрунтується на загальнодидактичних принципах системності, науковості,
безперервності, послідовності, автономності навчання та зв’язку
з практикою
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Дорошенко, С. І. (1962). Лінгвістичний гурток – одна із форм позакласної роботи з піонерами. У Піонерії Сумщини – 40 років (с. 61–68). Суми: [б. в.].
Канова, Л. П. (2011). Основні форми та методи навчання курсантів іноземної мови у вищому військовому навчальному закладі. Вісник Житомирського державного університету. Філологічні науки, 57, 154–157.
Лобко, В. О. (2021). Принципи навчання іноземної мови військових фахівців у процесі професійної підготовки. Всеукраїнська науково-методичної Інтернет-конференції «Методика та специфіка викладання іноземних мов у закладах вищої освіти» (с. 107–110). Харків: Національна академія Національної гвардії України.
Наукові праці професора Сергія Івановича Дорошенка (1999). До 75 річчя від дня народження (вступ. ст. Л. А. Лисиченко). Харків: ХДПУ.
Основні засади мовної підготовки особового складу в системі Міністерства оборони України: вих. документ Міністерства оборони України. № 1524/з/84 від 08.08.2019.
Пащук, Ю. М., Каменцев, Д. С., Пасічник, С. М., & Сергієнко, Т. М. (2020). Щодо проблем навчання англійської мови курсантів вищих військових навчальних закладів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова, 78, 173–177.
Про затвердження Концепції мовної підготовки особового складу Збройних Сил України та плану реалізації Концепції мовної підготовки особового складу ЗСУ. Наказ Міністра оборони України від 01 червня 2009 р. № 267. Київ: МО України, 2009.
Романишина, Л., Блощинський, І., & Казакова, Н. (2020). Сучасні методи навчання англійської мови курсантів вищих військових навчальних закладів України. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал, 10 (104), 226–235.
Семененко, Л. М., Целіщев, І. О., Поливода, М. О. (2017). Основні методичні особливості еволюції викладання іноземних мову вищих військових навчальних закладах (аналіз та оцінка їх ефективності в період 1950–2017 рр.). Зібрання статей Військової Академії, 2(8), 9.
Семенюк, В. В. (2021). Комунікативний підхід у навчанні іноземної мови у вищих військових навчальних закладах. The 5th International scientific and practical conference “World science: problems, prospects and innovations”(January 27–29, 2021). Perfect Publishing, Toronto, Canada.
Сергій Іванович Дорошенко: Бібліографія (2019). (Т. В. Бєляєва, Ред.). Харків: ФОП Панов А. М.
Тарнавська, Т. В. (2013). Використання соціальних мережі блогів у навчанні. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Філологічні науки, 186(1), 136–141.
Шостак, О. Г., Глушаниця, Н. В., & Білоконь, Г. М. (2023). Принципи організації процесу мовної підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів. Збірник наукових праць «Педагогічні науки», (101), 74–81.
Яковенко, Н. (2022). Теоретико-методичні засади забезпечення самостійної роботи з іноземної мови курсантів вищих військових закладів освіти. Актуальні питання гуманітарних наук: мiжвузiвський збiрник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогiчного унiверситету iменi Iвана Франка, 48, 287–292.
REFERENCES
Doroshenko, S. I. (1962). Linhvistychnyi hurtok – odna iz form pozaklasnoi roboty z pioneramy [Linguistic circle – one of the forms of extracurricular work with pioneers]. In Pionerii Sumshchyny – 40 rokiv Pioneerhood of Sumy region – is 40. (рр. 61–68). Sumy: [b. v.] [in Ukrainian].
Kanova, L. P. (2011). Osnovni formy ta metody navchannia kursantiv inozemnoi movy u vyshchomu viiskovomu navchalnomu zakladi [The main forms and methods of teaching foreign language to cadets in a higher military educational institution]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu. Filolohichni nauky – The bulletin of Zhytomyr State University. Philological Sciences, 57, 154–157 [in Ukrainian].
Lobko, V. O. (2021). Pryntsypy navchannia inozemnoi movy viiskovykh fakhivtsiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Principles of teaching a foreign language to military specialists in the process of professional training]. Vseukrainska naukovo-metodychnoi Internet-konferentsii «Metodyka ta spetsyfika vykladannia inozemnykh mov u zakladakh vyshchoi osvity» – All-Ukrainian Scientific and Methodological Internet Conference “Methods and Specifics of Teaching Foreign Languages in Higher Education Institutions” (рр. 107–110). Kharkiv: Natsionalna akademiia Natsionalnoi hvardii Ukrainy [in Ukrainian].
Naukovi pratsi profesora Serhiia Ivanovycha Doroshenka [Scientific works of Professor Serhiy Doroshenko]. (1999). Do 75-richchia vid dnia narodzhennia (vstup. st. L. A. Lysychenko). Kharkiv [in Ukrainian].
Osnovni zasady movnoi pidhotovky osobovoho skladu v systemi Ministerstva oborony Ukrainy: vykh. dokument Ministerstva oborony Ukrainy [Basic principles of language training of personnel in the system of the Ministry of Defense of Ukraine: source document of the Ministry of Defense of Ukraine] № 1524/z/84 vid 08.08.2019 [in Ukrainian].
Pashchuk, Yu. M., Kamentsev, D. S., Pasichnyk, S. M., & Serhiienko, T. M. (2020). Shchodo problem navchannia anhliiskoi movy kursantiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv [On the problems of teaching English to cadets of higher military educational institutions]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova – Scientific Journal of the Drahomanov National Pedagogical University, 78, 173–177 [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Kontseptsii movnoi pidhotovky osobovoho skladu Zbroinykh Syl Ukrainy ta planu realizatsii Kontseptsii movnoi pidhotovky osobovoho skladu ZSU Nakaz Ministra oborony Ukrainy vid 01 chervnia 2009 r. № 267 [On Approval of the Concept of Language Training of the Armed Forces of Ukraine and the Implementation Plan for the Concept of Language Training of the Armed Forces of Ukraine: Order of the Minister of Defense of Ukraine of June 01, 2009]. Kyiv: MO Ukrainy, 2009 [in Ukrainian].
Romanyshyna, L., Bloshchynskyi, I., & Kazakova, N. (2020). Suchasni metody navchannia anhliiskoi movy kursantiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv Ukrainy [Modern methods of teaching English to cadets of higher military educational institutions of Ukraine]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii: naukovyi zhurnal – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies: a scientific journal, 10 (104), 226–235 [in Ukrainian].
Semenenko, L. M., Tselishchev, I. O., Polyvoda, M. O. (2017). Osnovni metodychni osoblyvosti evoliutsii vykladannia inozemnykh movu vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh (analiz ta otsinka yikh efektyvnosti v period 1950–2017 rr.) [The main methodological features of the evolution of teaching foreign languages in higher military educational institutions (analysis and evaluation of their effectiveness in the period of 1950–2017)]. Zibrannia statei Viiskovoi Akademii – Collection of articles of the Military Academy, 2(8), 9 [in Ukrainian].
Semeniuk, V. V. (2021). Komunikatyvnyi pidkhid u navchanni inozemnoi movy u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh [Communicative approach in teaching a foreign language in higher military educational institutions]. The 5th International scientific and practical conference “World science: problems, prospects and innovations”(January 27–29, 2021) Perfect Publishing, Toronto, Canada [in Ukrainian].
Serhii Ivanovych Doroshenko: Bibliohrafiia [Serhii Ivanovych Doroshenko: Bibliography] (2019) (T. V. Bieliaieva, Ed.). Kharkiv: FOP Panov A. M. [in Ukrainian].
Tarnavska, T. V. (2013). Vykorystannia sotsialnykh merezhi blohiv u navchanni [The use of social networking blogs in education]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. Seriia: Filolohichni nauky – Scientific Bulletin of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. Series: Philological Sciences, 186(1), 136–141 [in Ukrainian].
Shostak, O. H., Hlushanytsia, N. V., & Bilokon, H. M. (2023). Pryntsypy orhanizatsii protsesu movnoi pidhotovky kursantiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv [Principles of organizing the process of language training of cadets of higher military educational institutions]. Zbirnyk naukovykh prats «Pedahohichni nauky» – Collection of scientific works “Pedagogical Sciences”, (101), 74–81 [in Ukrainian].
Yakovenko, N. (2022). Teoretyko-metodychni zasady zabezpechennia samostiinoi roboty z inozemnoi movy kursantiv vyshchykh viiskovykh zakladiv osvity [Theoretical and methodological principles of ensuring independent work in a foreign language for cadets of higher military educational institutions]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk: mizhvuzivskyi zbirnyk naukovykh prats molodykh vchenykh Drohobytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Ivana Franka – Topical Issues of Humanities: Interuniversity Collection of Scientific Works of Young Scientists of Ivan Franko Drohobych State Pedagogical University, 48, 287–292 [in Ukrainian].
DOI: https://doi.org/10.34142/23127546.2024.61.24
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.