ПРОГРЕСИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ТЕРМІНОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН

Наталія Петрівна Книшенко

Анотація


Одним з основних викликів у навчанні термінознавчих дисциплін є ди-
намічний розвиток науки й техніки, що постійно зумовлює необхідність
оновлення термінології. Використання прогресивних технологій у процесі
викладання термінознавчих дисциплін дозволяє студентам ефективно працювати з термінами, розуміти їх значення, походження та еволюцію в реальному часі, тобто набувати фахової термінологічної компетентності.
У пропонованій статті висвітлено практичний досвід інтеграції інноваційних тенденцій реформування термінологічної освіти, що сприяють уведенню сучасних підходів у навчальний процес з огляду на європейську академічну систему, зокрема для студентів технічних спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів-бакалаврів у ХНАДУ. Йдеться про використання технологій, що стимулюють розвиток критичного мислення, самостійності студентів технічних спеціальностей та їхньої здатності до дослідницької діяльності на заняттях з дисципліни «Автомобільно-дорожнє термінознавство» та «Українська мова (за професійним спрямуванням)».


Ключові слова


автомобільно-дорожнє термінознавство, прогресивні технології, термінологічна компетентність, ХНАДУ – Харківський націо- нальний автомобільно-дорожній університет

Повний текст:

PDF

Посилання


Амеліна, С. М., & Тарасенко, Р. О. (2017) Вивчення технологій створення електронних термінологічних баз у процесі професійної підготовки перекладачів. Інформаційні технології і засоби навчання, т. 60, 4, 105–115.

Дзюба, М. М., & Малевич, Л. Д. (2020). Використання мережних ресурсів для формування термінологічної компетентності студентів нефілологічних спеціальностей. Інформаційні технології і

засоби навчання, т. 76, 2, 137–151.

Книшенко, Н. П. (2022). Комплексне дослідження української дорожньо-будівельної термінологічної лексики. Харків: ФОП Бровін.

Кочан, І. М. (2016). Посібники з термінознавства й навчальний процес. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Проблеми української термінології, 842, 62–67.

Нікуліна, Н. В., & Книшенко, Н. П. (2023). Вибіркова навчаль-

на дисципліна «Автомобільно-дорожнє термінознавство»: інтеграційні параметри, мета й завдання. Лінгвістичні дослідження, 57, 10–19.

REFERENCES

Amelina, S. M., & Tarasenko, R. O. (2017) Vyvchennia tekhnolohii stvorennia elektronnykh terminolohichnykh baz u protsesi profesiinoi pidhotovky perekladachiv (Studying Technologies for Creating Electronic Terminology Databases in the Process of Professional Training of Translators). Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information Technologies and Learning Tools, t. 60, 4, 105–115.

Dziuba, M. M., & Malevych, L. D. (2020). Vykorystannia merezhnykh resursiv dlia formuvannia terminolohichnoi kompetentnosti studentiv nefilolohichnykh spetsialnostei (Using Network Resources to Develop Terminological Competence of Students of non-Philological Specialties). Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia – Information Technologies and Learning Tools, t. 76, 2, 137–151.

Knyshenko, N. P. (2022). Kompleksne doslidzhennia ukrainskoi dorozhno-budivelnoi terminolohichnoi leksyky (Comprehensive Study of Ukrainian Road Construction Terminology). Kharkiv: FOP Brovin.

Kochan, I. M. (2016). Posibnyky z terminoznavstva y navchalnyi protses (Terminology Guides and the Learning Process). Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Problemy ukrainskoi terminolohii – Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Problems of Ukrainian Terminology, 842, 62–67.

Nikulina, N. V., & Knyshenko, N. P. (2023). Vybirkova navchalna dystsyplina «Avtomobilno-dorozhnie terminoznavstvo»: intehratsiini parametry, meta y zavdannia – The Elective Discipline “Automobile and Road Terminology”: Integration Parameters, Purpose and Objectives. Linhvistychni doslidzhennia – Linguistic Research, 57, 10–19.




DOI: https://doi.org/10.34142/23127546.2025.62.14

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.