СОЦІАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ У КИТАЇ

Ван Юйхун

Анотація


У Китайській Народній Республіці соціальному вихованню школярів приділяється значна увага. Важливість соціального виховання полягає в його здатності формувати всебічно розвинену особистість. Мета статті – проаналізувати розвиток соціального виховання у Китаї, розкрити зміст сучасного соціального виховання, яке застосовуються в китайських школах. Розвиток соціального виховання в Китаї можна віднести до давніх часів, коли конфуціанські вчення набули популяризації і наголошували на соціальній гармонії, синівській шанобливості та вихованні доброчесної поведінки. На ранніх етапах розвитку Китайської Народної Республіки соціальне виховання зосереджувалося на політичній ідеології та комуністичних цінностях. З часом зміст соціального виховання розширився і включав етику, громадянство, культурну спадщину і соціальну обізнаність. Сьогодні соціальне виховання інтегроване в загальну навчальну програму китайських шкіл на різних рівнях, включаючи початкову, середню та вищу освіту. Ключові цілі соціального виховання в Китаї: просування етичних цінностей і чеснот серед учнів, розвиток соціальної обізнаності, виховання громадянської відповідальності. розвиток культурної ідентичності, підвищення навичок міжособистісного спілкування, виховання екологічної свідомості, розвиток критичного мислення та навичок вирішення проблем, сприяння особистому розвитку та добробуту. Сьогодні у КНР зосереджено увагу на інтеграції теорії та практики, використанні сучасних технологій при організації соціального виховання. Значну роль у соціальному вихованні школярів Китаю відіграють культура, яка є основою індивідуальної та колективної ідентичності та музика, котра має глибокий вплив на розвиток характеру. Завдяки музичній освіті китайські школярі розвивають такі якості, як самодисципліна, цілеспрямованість і наполегливість, дізнаються про важливість співпраці та прагнення до досконалості, навчаються цінувати командну роботу, співпрацю та взаємну повагу. Спільний музичний досвід сприяє розвитку соціальних зв’язків, співпереживання та почуття спільності серед учнів, що розвиває культурну ідентичність, формує характер, виховує соціальні навички, культивує глобальне розуміння. 

Ключові слова


виховання, соціальне виховання, соціалізація, зміст виховання, школярі, Китайська Народна Республіка.

Повний текст:

PDF

Посилання


Боярська-Хоменко А. В., Ван Юйхун. Проблема соціального виховання дітей у педагогічній думці китайської народної республіки. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2022. № 59. С. 19-28

Боярська-Хоменко А.В. Науменко С.С. Програма навчання грамоти для обдарованих учнів початкової школи Китаю. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи, 2020. № 55. С.63-75 DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2020.55.05

Науменко С. С. Витоки ідеї навчання і виховання обдарованих дітей в Китаї.Теорія та методика навчання та виховання. 2021. № 50. С.137-144. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.12

Соляник М. Г. Соціальне виховання особистості в сучасних умовах. Сучасні реалії та перспективи соціального виховання особистості в різних соціальних інституціях. Х.: ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2022. 172-173.

冯建军. 论青少年社会教育的重要性、复杂性和核心 [Про важливість, складність і суть соціального виховання підлітків]. 读《青少年社会教育学》有感 [Думки про прочитання «Соціальної педагогіки підлітків»], 2018. № 34. С. 18-26.

宋京芸. 关于开展学前儿童社会教育活动的实施建议 [Пропозиції щодо впровадження соціально-освітніх заходів для дітей дошкільного віку]. 现代交际 [Сучасна комунікація], 2016. № 9. С. 3–34.

张怡雷. 能力导向的“学前儿童社会教育”课程模式重构 [Реконструкція моделі навчальної програми «Соціальна освіта для дітей дошкільного віку», орієнтованої на здібності]. 晋中学院 [Журнал університету Цзіньчжун], 2016. № 8. С. 80–82.

张敬稳. 谈幼儿社会教育在幼儿园的开展 [Розмова про розвиток соціальної освіти дітей у дитячих садках]. 学周刊 [Тиждень науки], 2014. № 8. 233 с.

杨晓晓. 南市学前教育现状分析及发展对策 [Аналіз поточної ситуації з дошкільною освітою в місті Луннань і стратегії розвитку].甘肃高师学报 [Журнал педагогічного університету Ганьсу], 2016. № 4. 60–62.

马晓红,王娟 从复杂性视野看幼儿社会教育 [Комплексне вивчення соціального виховання дітей дошкільного віку]. 学前教育研究 [Дослідження дошкільної освіти], 2010. № 1. С. 54–56.

REFERENCES:

Boiarska-Khomenko, A. V., Van Yuikhun. (2022). Problema sotsialnoho vykhovannia ditei u pedahohichnii dumtsi kytaiskoi narodnoi respubliky [The problem of social education of children in the pedagogical thought of the Chinese People's Republic]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty. № 59. S. 19-28 (in Ukrainian).

Boiarska-Khomenko. A. V., Naumenko, S.S. (2020). Prohrama navchannia hramoty dlia obdarovanykh uchniv pochatkovoi shkoly Kytaiu [A literacy program for gifted primary school students in China]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty. Kharkiv. № 55. S.63-75 DOI: https://doi.org/10.34142/2312-1548.2020.55.05 (in Ukrainian).

Naumenko, S. S. (2021). Vytoky idei navchannia i vykhovannia obdarovanykh ditei v Kytai [Оrigins of the idea of education and education of gifted children in China]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. № 50. S.137-144. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2021.50.12 (in Ukrainian).

Solianyk, M. H. (2022). Sotsialne vykhovannia osobystosti v suchasnykh umovakh [Social education of personality in modern conditions]. Suchasni realii ta perspektyvy sotsialnoho vykhovannia osobystosti v riznykh sotsialnykh instytutsiiakh. Kharkiv: KhNPU imeni H.S. Skovorody. 172-173. (in Ukrainian).

冯建军. (2018). 论青少年社会教育的重要性、复杂性和核心 [On the Importance, Complexity and Core of Youth Social Education]. 读《青少年社会教育学》有感 [Thoughts on Reading «Social Pedagogy of Adolescents»]. 34. 18-26.

宋京芸. (2016). 关于开展学前儿童社会教育活动的实施建议 [Suggestions on carrying out social education activities for preschool children]. 现代交际 [Modern communication]. 9. 3–34 .

张怡雷. (2016). 能力导向的“学前儿童社会教育”课程模式重构 [Ability-Oriented «Social Education for Preschool Children» Curriculum Model Reconstruction]. 晋中学院 [Jinzhong College]. 8. 80–82.

张怡雷. (2016). 能力导向的“学前儿童社会教育”课程模式重构 [Ability-Oriented «Social Education for Preschool Children» Curriculum Model Reconstruction]. 晋中学院 [Jinzhong College]. 8. 80–82.

杨晓晓. (2016). 南市学前教育现状分析及发展对策 [Analysis of the Present Situation of Preschool Education in Nanshi City and Development Countermeasures].甘肃高师学报 [Gansu Normal University Journal]. 4. 60–62.

马晓红, 王娟. (2010). 从复杂性视野看幼儿社会教育 [Looking at Children's Social Education from the Perspective of Complexity]. 学前教育研究 [Preschool Education Research]. 1,54–56.




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.54.03

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.