ДІЯЛЬНІСТЬ ЄВРОКЛУБУ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЯК ОДНІЄЇ З ФОРМ ДИТЯЧОГО ГРОМАДСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ

Н. Д. Подчерняєва

Анотація


У статті висвітлено діяльність євроклубу загальноосвітнього навчального закладу як однієї з форм дитячого громадського об’єднання. Євроклуб загальноосвітнього навчального закладу розглянуто як вид дитячого громадського обєднання, діяльність якого ґрунтується на принципах добровільності та особистісної орієнтації, здійснюється у навчальний та позанавчальний час з метою самореалізації особистості, формування активної життєвої позиції, культури міжнаціонального спілкування та залучення до практичної участі в європейських ініціативах. Здійснено порівняльний аналіз діяльності шкільних євроклубів та клубів інтернаціональної дружби. Виявленоособливості шкільних євроклубів, які полягають у навчанні старшокласників толерантному ставленню до іншої поведінки, іншого мислення, інших поглядів, іншого вибору життєвого шляху; придбанні практичного досвіду спілкування з однолітками європейських країн; використанні переважно інтерактивних  форм роботи (квестів, тренінгів, проектів, акцій, рольових ігор). Серед специфічних рис клубів інтернаціональної дружби виокремлено ідеологізованість, політизацію, регламентованість та обмеження самостійності старшокласників. Зясовано, що спільним у роботі клубів було виховання почуття дружби, взаєморозуміння, взаємодопомоги, співробітництва, творчості, шанобливого ставлення до людей різних національностей.

Ключові слова: дитяче громадське обєднання, діяльність, євроклуб, загальноосвітній навчальний заклад, клуб інтернаціональної дружби.

 

В статье отражена деятельность евроклуба общеобразовательного учебного заведения как одной из форм детского общественного объединения. Евроклуб общеобразовательного учебного заведения рассмотрен как вид детского общественного объединения, деятельность которого основывается на принципах добровольности и личностной ориентации, осуществляется в учебное и внеучебное время с целью самореализации личности, формирования активной жизненной позиции, культуры межнационального общения и привлечения к практическому участиюв европейских инициативах. Осуществлен сравнительный анализ деятельности школьных евроклубов и клубов интернациональной дружбы. Выявлены особенности школьных евроклубов, которые заключаются в обучении старшеклассников толерантному отношению к иному поведению, иному мышлению, иным взглядам, иному выбору жизненного пути; приобретении практического опыта общения со сверстниками европейских стран; использовании преимущественно интерактивных форм работы (квестов, тренингов, проектов, акций, ролевых игр). Среди специфических черт клубов интернациональной дружбы выделены идеологизация, политизация, регламентированность и ограничение самостоятельности старшеклассников. Выяснено, что общим в работе клубов было воспитание чувства дружбы, взаимопонимания, взаимопомощи, сотрудничества, творчества, уважительного отношения к людям разных национальностей.

Ключевые слова: детское общественное объединение, деятельность, евроклуб, общеобразовательное учебное заведение, клуб интернациональной дружбы.

 

The article highlights the activity of the Euroclub of a comprehensive educational institution as one of the forms of children's public association. The Euroclub of a comprehensive educational institution is considered as a kind of children's public association, whose activities are based on the principles of voluntariness and personal orientation, is carried out during academic and extra-curricular time with the aim of self-realization of the personality, formation of an active lifestyle, culture of interethnic communication and involvement in practical participation in European initiatives. A comparative analysis of the activities of school Euroclubs and clubs of international friendship is conducted. The peculiarities of school Euroclubs are revealed, which consists in teaching high school students tolerant attitude to other behavior, other thinking, other views, and other elections of their way of life; Acquiring practical experience in communicating with peers from European countries; Use predominantly interactive forms of work (quests, trainings, projects, promotions, role-playing games). Among the specific features of the clubs of international friendship, ideological, politicization, regulation and limitation of the independence of senior pupils are distinguished. It is revealed that the clubs' common work was to cultivate a sense of friendship, mutual understanding, mutual assistance, cooperation, creativity, respectful attitude towards people of different nationalities.

Key words: children's public association, activity, Euroclub, general educational institution, club of international friendship.


Повний текст:

PDF

Посилання


Гончаренко С. У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям / С. У. Гончаренко. – К. : Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2008. – 278 с.

Євроклуби в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.euroclubs.org.ua/p/blog-page.html (дата звернення: 28.06.2017).

Євроклуби в Україні: організація роботи та успішний досвід. Методичний посібник / За ред. Кендзьора П. І. – Львів : ЗУКЦ, 2008. – 56 с.

Кирпа А. В. Полікультурне виховання старшокласників у діяльності Євроклубу загальноосвітнього навчального закладу // дис. На здобуття канд. пед. наук: 13.00.07 / Кирпа Анна Володимирівна. Національна академія педагогічних наук України, Інститут проблем виховання. – Київ, 2017. – 272 с.

Книга вожатого / [упоряд. : А. О. Деркач, Г. П. Чубарова, Л. В. Яшуніна]. – Київ : Молодь, 1986. – 248 с.

Куц Л. Г. Клубы интернациональной дружбы как центры воспитания в опыте российской школы // Человек и образование. Народное образование. Педагогика, Психология. – 2010. – [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://cyberleninka.ru/article/v/kluby-internatsionalnoy-druzhby-kaktsentry-vospitaniya-v-opyte-rossiyskoy-shkoly (дата звернення: 28.06.2017)

Луценко С. М., Горон А. В., Каленик О. В. Особливості організації та діяльність Євроклубу в загальноосвітніх навчальних закладах/ Методичний посібник для педагогів-організаторів та координаторів євроклубів у загальноосвітніх навчальних закладах. – Суми, 2009. – 42 с. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ndcsoippo.at.ua/_fr/0/__.pdf

Народное образование в СССР [Электронный ресурс]: [текст / под ред. М. А. Прокофьева и др.]. – М. : Просвещение, 1967. – Режим доступу: http://www.detskiysad.ru/ped/narod.html (дата звернення6 28.06.2017).

Рябоконь Л. Евроклубы: новое измерение в образовании [Электронный ресурс]: статья /Людмила Рябоконь// День. – 2004. – № 203. – Режим доступа: http://www.day.kiev.ua/ru/article/panorama-dnya/evroklubynovoe-izmerenie-v-obrazovanii (дата звернення: 28.06.2017)

Сластенин В. А. Педагогика: Учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Издательский центр «Академия», 2002. – 576 с.

Українська мережа європейських клубів [Електронний ресурс]: текст // Європейський простір; Портал проєвропейського громадянського суспільства України. – Режим доступу: http://eu.prostir.ua/in/39901.html (дата звернення: 28.06.2017)

Шнекедорф З. К. Воспитание юных интернационалистов : Из опыта внеклассной работы: пособие для учителя / Зиновий Карлович Шнекедорф. – 2-е изд., перераб. и доп. – М. : Просвещение, 1979. – 223 с.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1115965

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.