СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ФІЛОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ І НАУКИ В ГРЕЦІЇ

В. В. Фазан

Анотація


У статті простежено становлення та розвиток філологічної освіти та науки у Греції від доби античності до ΧVΙΙ століття. З’ясовано, що в класичну епоху давньогрецькі філософи активно цікавились проблемами мовного феномену, присвячували питанням мови цілі трактати, навчання в школах велось давньогрецькою мовою, яка була рідною для учнів. Установлено, що головним досягненням елліністичної епохи стало зародження нової окремої науки граматики і поява першої граматики давньогрецької мови Діонісія Фракійського. Протягом елліністичної та візантійської епохи в навчальному процесі використовувалась знову таки давньогрецька мова, проте незначна кількість учнів послуговувались нею як рідною. З’ясовано, що навіть під час турецького поневолення, яке тривало майже чотири століття, греки постійно піклувались про збереження рідної мови, подальший розвиток філологічної освіти і науки.

Ключові слова: філологія, філологічна освіта, наука, граматика, давньогрецька мова, класична, елліністична, візантійська епоха.

 

В статье прослеживается становление и развитие филологического образования и науки в Греции от эпохи античности до ΧVΙΙ века. Установлено, что в классическую эпоху древнегреческие философы активно интересовались проблемами языкового феномена, посвящали вопросам языка целые трактаты, обучение в школах велось на древнегреческом языке, который был родным для учащихся. Установлено, что главным достижением эллинистической эпохи стало зарождение новой самостоятельной науки грамматики и появление первой грамматики древнегреческого языка Дионисия Фракийского. На протяжении эллинистической и византийской эпохи в учебном процессе использовался снова-таки древнегреческий язык, однако незначительное количество учеников пользовались им как родным. Выяснено, что даже во время турецкого ига, которое длилось почти четыре века, греки постоянно заботились о сохранении родного языка, о дальнейшем развитие филологического образования и науки.

Ключевые слова: филология, филологическое образование, наука, грамматика, древнегреческий язык, классическая, эллинистическая, византийская эпоха.

 

In the article is traced the becoming and development of philological education and science in Greece from time of antiquity to ΧVΙΙ century. It is found out, that in a classic epoch the ancient Greek philosophers were actively interested in the problems of the language phenomenon, dedicated whole treatises to the questions of language, studies in schools were conducted by the ancient Greek language that was native for students. It is well-proven, that the origin of new separate science grammar, and appearance of the first printed grammar of the ancient Greek language of Dionysius the Thracian (in 100 B.C.) became the main achievement of Hellenism epoch. During a Hellenism and Byzantium epoch the ancient Greek language was used in an educational process, however not all students used it as native. It is found out, that even during Turkish enslavement, which lasted almost four centuries, Greeks fervently cared of maintenance of the mother tongue, further development of philological education and science.

The key words: philology, philological education, science, grammar, ancient Greek language, classic, Hellenism, Byzantium epoch.


Повний текст:

PDF

Посилання


Грецько-мовне питання [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://r2u.org.ua/node/55.

Джуринский А. Н. История педагогики древнего и средневекового мира : учеб. пособие для высшей школы / А. Н. Джуринский – М. : Совершенство, 1999. – 224 с.

Γεώργιος Β. Το γλωσσικό ζήτημα. Ιστορική αναδρομή. Ο ρόλος και το έργο των Δ. Καταρτζή, Αδαμ. Κοραή, Νικ. Σοφιανού, Παν. Σούτσου, Γιαν. Ψυχάρη, Αλεξ. Πάλλη στο θέμα αυτό. Η επίλυση του προβλήματος / Β. Γεώργιος // Ελληνική Γλώσσα και Εκπαίδευση : 6 επιστημονικό συνέδριο ιστορίας εκπαίδευσης με διεθνή συμμετοχή, 30 Σεπτεμβρίου – 2 Οκτωβρίου 2011. – Πάτρα : Πανεπιστήμιο Πατρών, 2011. – Σ. 720–726.

Μήτσης Ν. Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Από τη γλωσσική θεωρία στη διδακτική πράξη / Ν. Μήτσης. – Αθήνα : GUTENBERG, 2004. – 270 σ.

Μπασλής Γ. Εισαγωγή στη διδασκαλία της γλώσσας: μια σύγχρονη ολιστική και επικοινωνιακή προσέγγιση / Γ. Μπασλής. – Αθήνα : Νεφέλη, 2006. – 288 σ.




DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.1115991

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.