СТРАТЕГІЇ КОМАНДОТВОРЕННЯ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ КУРСАНТІВ-ДЕСАНТНИКІВ
Анотація
Командотворення у процесі навчання курсантів-десантників у сучасних умовах військової діяльності належить до актуальних проблем військової науки і практики. Мета статті – визначити і проаналізувати стратегії командотворення у процесі навчання курсантів-десантників. Було визначено чотири основні стратегії формування навичок командотворення курсантів-десантників: організаційно-методологічна, комунікативна, розвитку лідерства і соціальних навичок, тактично-групова.
Організаційно-методологічна стратегія визначається як система підходів, спрямованих на ефективне формування і розвиток навичок командотворення майбутніх військових. Однією з ключових складових стратегії є створення комплексних освітніх програм, які поєднують фізичну, психологічну і тактичну підготовку. Ключовим елементом організаційно-методологічної стратегії є індивідуальний підхід до розвитку кожного курсанта.
Реалізація комунікативної стратегії визначає успішність підготовки майбутніх офіцерів. Ключовою характеристикою комунікативної стратегії є встановлення чітких комунікативних завдань, спрямованих на підтримання ефективного обміну інформацією та розуміння мети команди. На практиці, здійснення комунікативної стратегії передбачає проведення комунікативних тренувань, у яких курсанти отримають можливість вдосконалити свої навички.
Розвиток лідерських і соціальних навичок визначається як складний та взаємопов’язаний процес, спрямований на формування сильної і ефективної команди. Теоретично, лідерство в контексті військової діяльності тлумачиться як здатність особистості впливати на інших для досягнення спільних цілей. Розвиток соціальних навичок базується на розумінні принципів міжособистісної комунікації, емпатії та вміння співпрацювати в групі.
Ключовим елементом є тактично-групова стратегія командотворення, яка орієнтована на розвиток та удосконалення тактичних і групових навичок курсантів-десантників. Реалізація цієї стратегії визначається комплексним підходом, який враховує важливість тактичного мислення і ефективної групової динаміки у військових операціях. Практична реалізація стратегії включає проведення тактичних сценаріїв і симуляцій військових операцій, що дозволяє курсантам відчути реальність тактичних викликів і виробити стратегії вирішення проблем.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (Ukrainian)Посилання
Boichuk, Yu. D., Boiarska-Khomenko, A. V. (2023). Internatsionalizatsiia diialnosti zakladiv vyshchoi pedahohichnoi osvity v umovakh voiennoho stanu i povoiennoi vidbudovy [Internationalization of activities of institutions of higher pedagogical education in the conditions of martial law and post-war reconstruction.]. Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia: pedahohika, 1, 17-22 DOI: https://doi.org/10.54929/pmtp-2023-1-02-01 (in Ukrainian).
Pikus, D., Bondarenko, A. (2023). Kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky instruktoriv navchalnykh tsentriv Zbroinykh Syl Ukrainy v umovakh voiennoho stanu [Competency approach to the training of instructors of training centers of the Armed Forces of Ukraine under martial law]. Viiskova osvita, 2 (48), 212-220. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-02/212-220. (in Ukrainian).
Prontenko, V. V., Fedchenko, O. S., Korniichuk, Yu. M., Kruk, O. M., Zaporozhanov, O. M., Sivakov, V. P., Kostiushko, I. A., Pliushchakova, O. V. (2021). Formuvannia fizychnoi hotovnosti kursantiv do profesiinoi diialnosti u protsesi spetsialnoi fizychnoi pidhotovky [Formation of physical readiness cadets to professional activities in the process of special physical training]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport), 6(137), 92-96. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).22 (in Ukrainian).
Romanko, I. (2023). Potentsial navchalnoi dystsypliny «Istoriia aviatsii» u formuvanni «soft skills» zdobuvachiv vyshchoi osvity [The potential of the academic discipline "History of Aviation" in the formation of "soft skills" of students of higher education]. Naukovyi visnyk Lotnoi akademii. Seriia: Pedahohichni nauky, 13, 141-150. DOI 10.33251/2522-1477-2023-13-141-150 (in Ukrainian).
Taranets, S. (2019). Dosvid pidhotovky viiskovykh fakhivtsiv dlia desantno-shturmovykh viisk (1991–2018) [Experience of training military specialists for airborne assault troops (1991–2018)]. Voienno-istorychnyi visnyk, 32(2), 88–98. (in Ukrainian).
Volynets, N.V., Volynets, P.P. (2023). Sotsialno-psykholohichni osoblyvosti komandoutvorennia v navchalnykh hrupakh kursantiv-prykordonnykiv [Socio-psychological features of team formation in training groups of border guard cadets.]. Habitus, 47, 164-170. DOI 10.32782/2663-5208.2023.47.29 (in Ukrainian).
Yahodzinskyi, V. P. (2020). Metodyka rozvytku fizychnykh yakostei kursantiv-desantnykiv zasobamy krosfitu u protsesi fizychnoho vykhovannia [Methodology for the development of physical qualities of paratrooper cadets using crossfit in the process of physical education]: autoref. PhD thesis: " Theory and teaching methods (physical culture, fundamentals of health)". Nats. ped. un-t im. M. P. Drahomanova. Kyiv. 22 s. (in Ukrainian).
Yahodzinskyi, V. P., Diutsa, I. V., Vorok, S. S., Barkovskyi, D. O., Ivanov, S. V., Slivinskyi, Ya.S., Rodionov, M. O., Stasiuk, V. M., Arefieva, L. P., Pliushchakova, O. V. (2022). Vzaiemozviazok mizh pokaznykamy fizychnoi ta boiovoi pidhotovky u kursantiv-desantnykiv [The relationship between indicators of physical and combat training in paratrooper cadets]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport). Kyiv, 12 (158), 165-168. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.12(158).36 (in Ukrainian).
Zelenyi, I.I., Voronin, A.I. (2022). Kontseptsiia naukovoho samorozvytku ofitseriv [The concept of scientific self-development of officers]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia, 52, 95–102 https://doi.org/10.34142/23128046.2022.52.09 (in Ukrainian).
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.08
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.