МУЗИЧНА ОСВІТА В США
Анотація
Cтаття присвячена вивченню питань організації музичної освіти студентської молоді у Сполучених Штатах Америки. Проведене дослідження свідчить, що професійну музичну освіту в Америці можна отримати як у музичних школах, так і в інститутах, академіях музики, а також на музичних факультетах університетів.
З’ясовано, що зазначені заклади вищої освіти в США здійснюють три рівні музичної освіти. Навчання протягом перших чотирьох років завершуються здобуттям ступеня бакалавра музики – Bachelor of Music Education. Після цього два роки навчання відводиться ще на здобуття ступеня магістра музики – Master of Music Education. Ще через три роки навчання та після захисту дисертації присуджується ступінь Ph. D in Music Education. За університетськими програмами передбачено, як правило, всі три рівні підготовки. Коледжі пропонують – перші два.
Як свідчить проведене дослідження, американські заклади вищої освіти музичного спрямування надають широкий вибір освітніх програм, котрі відрізняються спрямованістю, особливостями навчання та вимогами до студентської аудиторії. Зокрема, для того, щоб отримати ступінь бакалавра, можна навчатися за такими програмами, як: музична; витончені мистецтва; наукова; музичні мистецтва; педагогічна.
Велика увага приділена змісту професійної підготовки вчителів музики. З’ясовано її провідну мету (полягає саме в здобутті музичної освіти, отриманні знань з педагогіки, гуманітарних наук взагалі, музикознавства та виконавчої діяльності) та визначено зміст (навчити викладанню нотної грамоти; дати відомості про специфіку дітей «з особливими потребами»; ознайомити з широким переліком гуманітарних дисциплін; дати відомості з курсів історії та теорії музики, навчити грі соло та у ансамблі тощо).
Схарактеризовано спеціальний (виконавська підготовка, оволодіння оркестровими інструментами, вивчення музичних творів та імпровізація тощо), психолого-педагогічний і загальноосвітній (моделювання різноманітних педагогічних ситуацій, проведення й аналіз семінарських занять; створення інтегрованих курсів; елективність навчання та ін.) цикли підготовки музичних працівників. Проаналізовано провідні форми та методи підготовки зазначених фахівців.
Ключові слова
Повний текст:
PDF (Ukrainian)Посилання
Musicians Institute Vocal Student Brittany Coates Talks About the MI Experience (n. d.) [Electronic resource]. Режим доступу: https://m. youtube.com/watch?v=csATq8VHmY.
Dobrovolska, R. O. (2023) Dosvid SShA u vprovadzhenni muzychnoi terapii v suchasnu universytetsku osvitu. [The experience of the USA in the implementation of music therapy in modern university education]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Vyp. 34 (1), S. 248-259. (in Ukrainian).
Ovcharenko, N. (2016) Profesiina pidhotovka maibutnoho uchytelia muzychnoho mystetstva do vokalno-pedahohichnoi diialnosti: zakonomirnosti i pryntsypy. [Professional training of the future music teacher for vocal-pedagogical activity: regularities and principles]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. No 3–4 (48–49). S. 12–16. (in Ukrainian).
Knodel, L. (n. d.) Struktura vyshchoi osvity SShA na suchasnomu etapi rozvytku suspilstva. [The structure of higher education in the USA at the current stage of the development of society]. Retrived from: https://social-science.uu.edu.ua/article/412 (in Ukrainian).
Muzychna osvita u SShA. (2014). [Music education in the USA]. Retrived from: http://mus.art.co.ua/kak-y-hde-poluchyt-muzyikalnoe-obrazovanye-zarubezhom/ (data zvernennia 10.09.2023). (in Ukrainian).
Mykhaskova, M. (2020). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva. [Foreign experience of professional training of future music teachers]. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka. Vyp. No 1 (62), S. 74-79. (in Ukrainian).
Muzychna osvita v SShA (n. d.). [Music education in the USA]. Retrived from: //edusteps.com.ua/posts/us/2093-study-music-in-usa.ht (in Ukrainian).
Ionova, O. M. & Chen, Tsiuntsiun. (2023). Tsinnisne stavlennia maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva do profesiinoi diialnosti yak komponent yoho fakhovoi kompetentnosti. [Valuable attitude of the future music teacher to professional activity as a component of his professional competence]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. № 54. S. 74-84. (in Ukrainian).
Shapran, O. I. (Ed.) (2020) Vyshcha osvita riznykh krain svitu [Higher education in different countries of the world]: monohrafiia. Pereiaslav (Kyiv. obl.): FOP Dombrovska Ya. M. 488 s. (in Ukrainian).
Bratko, M. (2017) Systema osvity SShA: struktura, tradytsii upravlinnia, osoblyvosti vyshchoi osvity. [The US education system: structure, management traditions, features of higher education]. Osvitolohichnyi dyskurs. No 3–4. S. 252–268. (in Ukrainian).
Course catalog (2016-2017) 2G16-2G17 / MI college of contemporary music. Los Angeles, California, 2G16. 242 p.
Course catalog (2017-2018) 2G17-2G18 [Electronic resource] / MI college of contemporary music. Los Angeles, California, 2G17. 132 p. Режим доступу: https://www.mi.edu/wp-content/uploads/2G18/G2/MI-Catalog_G2.19.18.pdf.
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.10
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.