РОЛЬ КОУЧИНГУ У ФОРМУВАННІ ВІЙСЬКОВОГО ЛІДЕРСТВА МАЙБУТНІХ ОФІЦЕРІВ РОЗВІДКИ
Анотація
Актуальність дослідження визначається потребою підвищити ефективність підготовки офіцерів розвідки для прийняття обґрунтованих рішень у стресових і непередбачуваних ситуаціях. Коучингові технології сприяють розвитку критичного мислення, емоційного інтелекту та міжособистісної комунікації, підвищують мотивацію курсантів до навчання, полегшують засвоєння навчального матеріалу та сприяють розвитку лідерських якостей, що є важливими аспектами для військового лідера.
Мета статті полягає у вивченні впливу коучингових технологій на розвиток лідерських якостей майбутніх офіцерів розвідки у вищих військових навчальних закладах. Мета визначає такі завдання: встановити ключові фактори ефективного використання коучингу для формування військового лідерства, оцінити вплив коучингових технологій на розвиток загальних та спеціальних компетентностей майбутніх офіцерів розвідки, виявити переваги і виклики використання коучингу в процесі підготовки військових лідерів, розробити рекомендації щодо інтеграції коучингових технологій у навчальні програми для підвищення якості підготовки майбутніх офіцерів розвідки.
Дослідження показало, що основними факторами, які сприяють ефективному формуванню військового лідерства за допомогою коучингу, є індивідуалізація навчання, розвиток самосвідомості та саморефлексії у курсантів. Коучинг сприяє розвитку стратегічного і критичного мислення, здатності приймати обґрунтовані рішення у складних умовах. Також він покращує комунікаційні навички і сприяє формуванню емоційного інтелекту у майбутніх офіцерів розвідки.
Висновки дослідження підкреслюють переваги використання коучингових технологій у військовій освіті для підготовки майбутніх офіцерів розвідки, а також вказують на виклики, такі як нестача кваліфікованих коучів зі знанням специфіки військової служби, культурні бар’єри та проблеми з конфіденційністю. Рекомендації щодо успішної інтеграції коучингових технологій включають створення коучингової культури, підготовку кваліфікованих коучів, індивідуальні коуч-сесії для курсантів та моніторинг ефективності програм.
Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Boiko, O. V. (2020). Teoriia i metodyka formuvannia liderskoi kompetentnosti ofitseriv Zbroinykh syl Ukrainy : monohrafiia [Theory and methods of formation of leadership competence of officers of the Armed Forces of Ukraine: monograph]. Zhytomyr : Vyd. O.O. Yevenok. 667. [in Ukrainian]
Doktryna viiskovoho liderstva u Zbroinykh Sylakh Ukrainy [The Doctrine of Military Leadership in the Armed Forces of Ukraine]. URL : https://sprotyvg7.com.ua/wp-content/uploads/2024/01/%D0%94%D0%BE%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%E2%84%962-.pdf [in Ukrainian]
Zelenyi, I. I. (2023). Kliuchovi komponenty neperervnoho profesiinoho zrostannia ofitseriv [Key components of continuous professional development of officers]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. 55. 52-62. https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.05 [in Ukrainian]
Karpenko, V. S. (2023). Rozvytok liderskoi kompetentnosti ofitseriv desantno-shturmovykh viisk u systemi pisliadyplomnoi osvity [Development of leadership competence of airborne assault troops officers in the system of postgraduate education]. Dys. … doktora filosofii (PhD), 011 Osvitni, pedahohichni nauky». Natsionalnyi universytet oborony Ukrainy, Kyiv. 280. [in Ukrainian]
Kovalchuk, O. (2022). Psykholohichni osoblyvosti viiskovoho liderstva u profesiinii praktytsi ofitsera [Psychological features of military leadership in the professional practice of an officer]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. 64(6), 65–70. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2021-64-6-65-70 [in Ukrainian]
Kostiushko, I.A. (2023). Stratehii komandotvorennia u protsesi navchannia kursantiv-desantnykiv [Team building strategies in the process of training paratrooper cadets]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. 55. 87-96. https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.08 [in Ukrainian]
Krymets, L., Hryliuk, S., Nedvyha, O. & Saienko, O. (2024). Moralni yakosti viiskovoho lidera v umovakh rosiisko-ukrainskoi viiny v konteksti formuvannia moralnoi hotovnosti [Moral Qualities of a Military Leader in the Context of the Russian-Ukrainian War in the Context of Forming Moral Readiness]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. 77(1). 90–101. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-77-1-90-101 [in Ukrainian]
Nakaz Ministerstva oborony Ukrainy vid 27.10.2023 № 637 «Pro zatverdzhennia Kontseptsii viiskovoi kadrovoi polityky v systemi Ministerstva oborony Ukrainy na period do 2028 roku» [Order of the Ministry of Defence of Ukraine of 27.10.2023 No. 637 “On Approval of the Concept of Military Personnel Policy in the System of the Ministry of Defence of Ukraine for the Period up to 2028”]. URL : https://www.mil.gov.ua/ministry/normativno-pravova-baza/nakazi-ministra-oboroni-ukraini/nakazi-ministerstva-oboroni-ukraini-za-2023-rik.html [in Ukrainian]
Sobchyshyn, O. (2022). Liderski yakosti maibutnikh viiskovosluzhbovtsiv ukrainy u XXI stolitti [Leadership qualities of future ukrainian military personnel in the 21st century]. Vvichlyvist. Humanitas. 6. 58–67. https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.6.9 [in Ukrainian]
Tsiupryk, A.Ia. (2024). Kouchynhovyi pidkhid do formuvannia liderskykh yakostei maibutnikh ofitseriv [Coaching approach to the formation of leadership qualities of future officers]. Naukovyi visnyk Sivershchyny. Seriia: Osvita. Sotsialni ta povedinkovi nauky. 1 (12). https://doi.org/10.32755/sjeducation.2024.01.319 [in Ukrainian]
Boichuk, Yu. D. & Boiarska-Khomenko, A. V. (2022). Innovatsiina diialnist kerivnyka zakladu vyshchoi osvity v systemi vnutrishnoho upravlinnia yakistiu [Innovative activity of the head of a higher education institution in the system of internal quality management]. Zasoby navchalnoi ta naukovo-doslidnoi roboty. 58. 7-16. https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.01 [in Ukrainian]
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.56.02
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.