ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ СПОРТИВНО-МАСОВИХ ЗАХОДІВ

А. С. Голенкова

Анотація


Актуальність дослідження зумовлена недостатнім вивченням питання особливостей формування професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури до організації та проведення спортивно-масових заходів.

Формування професійних компетентностей, які включають організаційні, комунікативні та методичні вміння, дозволить майбутнім педагогам ефективно виконувати свої професійні обов’язки та забезпечити високий рівень фізичного виховання серед учнівської молоді.

Установлено, що професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури передбачає розширення та урізноманітнення програм, використання новітніх технологій, поповнення арсеналу методів та засобів формування професійних компетентностей, підвищує вимоги до підготовки й проведення спортивно-масових заходів з населенням різних вікових та соціальних груп.

Професійна компетентність майбутніх учителів фізичної культури до організації та проведення спортивно-масових заходів визначає готовність та здатність здобувача виконувати свою особисту професійну діяльність, що дозволяє ефективно вирішувати поставлені завдання з урахуванням мотивації до досягнення відповідних результатів.

Мета статті полягає у визначенні особливостей формування професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури до організації та проведення спортивно-масових заходів.

У процесі дослідження використано загальнонаукові методи, зокрема теоретичні (теоретичний аналіз наукової літератури і нормативних документів, синтез, порівняння, узагальнення й систематизація одержаних даних), що дозволило визначити зміст та структуру професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури до організації та проведення спортивно-масових заходів.

При проведені дослідження визначено основні вимоги до формування професійної компетентності майбутніх учителів фізичної культури для організації та проведення спортивно-масових заходів.

Встановлено необхідність застосування новітніх підходів та інноваційних методів для забезпечення ефективної та цільової організації спортивно-масових заходів та підвищення їх ефективності не тільки для фізичного розвитку, а й для психологічного та соціального впливу на учасників.


Ключові слова


вчитель, фізична культура, професійні компетентності, спортивно-масові заходи, підготовка вчителів фізичної культури

Повний текст:

PDF

Посилання


Avinov, V. L., Zubal, M. V., & Raitarovska, I. V. (2022). Pryntsypy vykorystannia sportyvno-masovoi i fizkulturno-ozdorovchoi roboty [Principles of using mass sports and physical education activities]. Sektsiia istorychnykh nauk. 321 s.

Retrieved from: https://biolog.kpnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2022/10/naukovi-pratsi-k-pnu-im.i.-ohiienka-zbirnyk-za-pidsumkamy-zvitnoi-naukovoi-konferentsii-vyp.21.pdf#page=321 (in Ukrainian).

Bondar, A. S., Petrenko, I. V., & Hubarieva, A. V. (2023). Osoblyvosti provedennia masovykh sportyvnykh zakhodiv v umovakh voiennoho stanu v Ukraini [Features of conducting mass sports events under martial law in Ukraine]. Stratehichne upravlinnia rozvytkom fizychnoi kultury i sportu: zbirnyk naukovykh prats. Kharkiv: KhDAFK. S. 12-20. (in Ukrainian).

Derhachova, H. M. Ivent-menedzhment. (n. d.) Retrieved from: https://ela. kpi. ua/bitstream/123456789/51203/1/Event% 20management_konspect. pdf. (in Ukrainian).

Druhanova, O. M., Blyk, V. M. & Zolotukhina, S. T. Pidhotovka maibutnikh pedahohiv do orhanizatsii i provedennia dozvillievoi diialnosti yak aktualna naukovo-pedahohichna problema. [Future Teachers’ Training for Organising and Conducting Leisure Activities as a Relevant Scientific and Pedagogbcal Problem]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. 2023. № 55. С. 40-51 DOI: 10.34142/23128046.2023.55.04 (in Ukrainian).

Kyselov, V. O., & Balashov, D. I. (2020). Mozhlyvosti neformalnoi osvity u formuvanni hotovnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do orhanizatsii sportyvno-masov [Opportunities of non-formal education in forming the readiness of future physical education teachers for organizing mass sports events]. Fizyko-matematychna osvita. Naukovyi zhurnal. №3(25). S. 61-66. Retrieved from: http://fmo-journal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2020-v3-25-2/2020_3-25-2_Kyseliov-Balashov_FMO.pdf (in Ukrainian).

Ministry of Youth and Sports (2022). On the Approval of the Regulations on the Procedure for Organizing and Conducting Official Sports Competitions and Training Camps, and the Procedure for Providing Material Support to Their Participants. Retrieved from: https://ips.ligazakon.net/document/RE31716?an=1 (in Ukrainian).

Onopriienko, O., & Onopriienko, O. (2023). Analiz formuvannia bazovykh profesiinykh kompetentnostei maibutnoho vchytelia fizychnoi kultury u ZVO [Analysis of the formation of basic professional competencies of future physical education teachers in higher education institutions]. Liudynoznavchi studii. Seriia «Pedahohika». № (48). S. 168-175. Retrieved from: https://doi.org/10.24919/2413-2039.16/48.24 (in Ukrainian).

Draft standard of higher education in Ukraine for the first (bachelor's) level, field of knowledge 01 Education/Pedagogy, specialty 014 Secondary Education (by subject specializations) (2023). Retrived from: https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadskeobgovorennya/2023/03/14/HO-proyekt.stand.VO.014- (in Ukrainian).

Morozov, S. M., & Shkaraputa, L. M. (Eds.). (2000). Dictionary of Foreign Words. Kyiv: Naukova Dumka (in Ukrainian).

Khoma, T. V. (2020). Pedahohichni osnovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti u maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury [Pedagogical foundations for the formation of professional competence in future physical education teachers]. Innovatsiina Pedahohika. № 21(3). S. 32-35. Retrieved from: https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2019.21.3-6 (in Ukrainian).

Cherniakova, Zh. (2020). Formuvannia fizkulturno-ozdorovchoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury v protsesi vyvchennia pedahohichnykh dystsyplin [Formation of physical culture and health competence of future physical education teachers in the process of studying pedagogical disciplines]. Pedahohichni Nauky: Teoriia, Istoriia, Innovatsiini Tekhnolohii. № 2(98). S. 183–195. Retrieved from: https://doi.org/10.24139/2312-5993/2020.02/183-195 (in Ukrainian).

Soltyk, O., Bazylchuk, O., Dutchak, Y., Khimich, V., & Dobrovitska, O. (2022). Formation of professional skills of future teachers of physical culture. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. V. 14 (1). P. 406-425. Retrieved from: https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/526




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.02

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.