ПЕДАГОГІЧНІ ТА ФІЛОЛОГІЧНІ СПОСОБИ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗДОБУВАЧАМИ ОСВІТИ ПЕРШОГО ОСВІТНЬОГО СТУПЕНЯ
Анотація
У статті висвітлено педагогічні та філологічні способи інтенсифікації вивчення іноземної мови здобувачами освіти першого освітнього ступеня. Актуальність заявленої у статті проблеми зумовлена зміною вимог, що висуваються до системи освіти України загалом та до викладання окремих дисциплін, серед яких й іноземна мова, та зумовлюють необхідність постійного вдосконалення підходів до викладання іноземної мови й інтенсифікації освітнього процесу.
Метою дослідження визначено розгляд та аналіз педагогічних та філологічних способів інтенсифікації вивчення іноземної мови здобувачами освіти першого освітнього ступеня. Об’єктом цього дослідження є процес вивчення іноземної мови у закладі вищої освіти, предметом дослідження виступає потреба використання педагогічних та філологічних способів інтенсифікації вивчення іноземної мови здобувачами освіти. Особливу увагу у дослідженні приділено розгляду поняття «інтенсифікація процесу вивчення іноземної мови», різноманітних підходів до розуміння та трактування цього поняття, а також виокремленню головних шляхів та способів інтенсифікації процесу вивчення іноземної мови.
Основними результатами, які були одержані в межах цього наукового дослідження, варто вважати виокремлені способи інтенсифікації вивчення іноземної мови здобувачів освіти першого освітнього рівня, серед яких: оптимальний добір навчальних матеріалів, конкретизація вимог для кожного етапу навчання, поєднання традиційних та інноваційних методів навчання, підвищення мотивації до вивчення іноземної мови, особистісно-орієнтований підхід до навчання, раціональна організація комунікативної та пізнавальної діяльності, використання інноваційних технологій у навчанні та вдосконалення планування навчальної діяльності здобувачів освіти. Результати цього наукового пошуку, а також сформульовані на їхній основі висновки, становлять практичну цінність для викладачів іноземної мови у закладах вищої освіти, вчителів, методистів й інших педагогічних працівників, які займаються вивченням проблеми інтенсифікації освітнього процесуКлючові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Androsiuk, H. L. & Tsepko, T. A. (2019). Motyvatsiia yak osnovnyi chynnyk pidvyshchennia efektyvnosti navchannia na zaniattiakh z anhliiskoi movy [Motivation as the main factor of increasing the effectiveness of learning in English classes]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh – Pedagogy of forming a creative personality in higher and secondary schools, 62, 11-16 [in Ukrainian].
Viktorova, L. V., Kocharian, A. B., Mamchur, K. V. & Korotun, O. O. (2021). Zastosuvannia shtuchnoho intelektu ta chat-botiv pid chas vyvchennia inozemnoi movy [Application of artificial intelligence and chatbots in learning a foreign language]. Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v osviti – Information and communication technologies in education, 33, 2, 166-173 [in Ukrainian].
Honcharenko, T. Ye. (2010). Motyvatsiia vyvchennia anhliiskoi movy yak sotsialna funktsiia osvity [Motivation for learning English as a social function of education]. Teoriia i praktyka upravlinnia sotsialnymy systemamy – Theory and practice of social systems management, 4, 47-54 [in Ukrainian].
Zhukova A. R. (2021). Leadership in the student collectіve : [Electronic document] ; University Library at a New Stage of Social Communications Development : Conference Proceedings : UniLibNSD-2021Changing Roles : From Information Providers to Educators : [Scopus]. No.VI. 139-144. Режим доступу : http : //unilibnsd.diit.edu.ua/article/view/248504/247402
Kademiia, M., Vizniuk, I., Polishchuk, A. & Dolynnyi, S. (2022). Vykorystannia shtuchnoho intelektu u vyvchenni inozemnoi movy zdobuvachamy osvity [The use of artificial intelligence in learning a foreign language by student]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy – Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems, 153-163 [in Ukrainian].
Kushmar, L. V. & Kolot, L. A. (2019). Myenglishlab yak odna z innovatsiinykh platform zmishanoho navchannia [Myenglishlab as one of the innovative platforms of blended learning]. Visnyk KhNU imeni V. N. Karazina. Seriia: Inozemna filolohiia. Metodyka vykladannia inozemnykh mov – Bulletin of V. N. Karazin Kharkiv National University. Series: Foreign Philology. Methods of teaching foreign languages, 89, 52-58 [in Ukrainian].
Malykhina, S. V. (2013). Poniatiino-katehorialne rozuminnia dydaktychnoi intensyfikatsii navchalnoi diialnosti studentiv vyshchoi shkoly [Conceptual and categorical understanding of didactic intensification of educational activity of higher school students]. Naukovi pratsi [Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia»]. Seriia: Pedahohika – Scientific works [of the Petro Mohyla Black Sea State University of the Kyiv-Mohyla Academy Complex], 203, 20-23 [in Ukrainian].
Martyniuk, A. Yu. (2020). Aktualnist intensyfikatsii navchannia studentiv pry vyvchenni anhliiskoi movy u zakladakh vyshchoi osvity [The relevance of intensifying students' learning in learning English in higher education institutions]. Scientific achievements of modern society: abstracts of the 7th International scientific and practical conference, Liverpool, March 4-6, 2020. Liverpool: Cognum Publishing House – Scientific achievements of modern society: abstracts of the 7th International scientific and practical conference, Liverpool, March 4-6, 2020. Liverpool: Cognum Publishing House, 664-666 [in Ukrainian].
Rybachuk, A. V. (2018). Interaktyvne navchannia yak zasib intensyfikatsii navchalnoho protsesu [Interactive learning as a means of intensifying the educational process]. Web of scholar, 4(2), 57-60 [in Ukrainian].
Turkina, L.V. (2014). Shliakhy intensyfikatsii navchannia inozemnoi movy yak spetsialnosti u pedahohichnykh universytetakh [Ways to intensify teaching a foreign language as a specialty in pedagogical universities]. Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka – Bulletin of Hlukhiv National Pedagogical University named after Oleksandr Dovzhenko, 25, 102-110 [in Ukrainian].
Sharhun, T. O., Zhukova, A. R. & Horoshko-Yarovyk, L. I. (2023). Osoblyvosti komunikatyvnoi metodyky u vykladanni inozemnoi movy yak odyn z efektyvnykh sposobiv rozvytku liderskykh kompetentsii u zdobuvachiv osvity. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho universytetu. Seriia : Pedahohika. Sotsialna robota. №. 1. 237-241. [in Ukrainian].
Derevianko I. V., Oliinyk O. V. & Bevz N. V. (2023). Orhanizatsiia spilnoi navchalnoi diialnosti studentiv u protsesi vyvchennia inozemnoi movy [Some Aspects of Organizing Students’ Cooperative Work while Learning Foreign Languages]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. – Theory and methods of teaching and upbringing. 54, 40-50. [in Ukrainian].
DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.03
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.