МЕТОДИ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК КОМАНДОТВОРЕННЯ КУРСАНТІВ-ДЕСАНТНИКІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

І. А. Костюшко

Анотація


У статті досліджено методи формування навичок командотворення курсантів-десантників у процесі фізичної підготовки у вищих військових закладах освіти. Актуальність теми зумовлена сучасними вимогами до військовослужбовців, зокрема необхідністю ефективної командної взаємодії під час виконання бойових операцій та складних оперативних завдань. Фізична підготовка відіграє важливу роль не лише в розвитку фізичних здібностей курсантів, але й у формуванні навичок командної роботи, колективної відповідальності та стійкості в стресових ситуаціях. Мета дослідження полягає у характеристиці методів формування навичок командотворення курсантів-десантників на основі розробленої класифікації, що враховує специфіку занять з фізичної підготовки. У роботі використано комплекс методів: аналіз наукових джерел для вивчення підходів до командотворення; спостереження за заняттями з фізичної підготовки курсантів-десантників у вищих військових закладах освіти з метою виявлення реалізації різних методів формування командних навичок; контент-аналіз навчальних програм і матеріалів з фізичної підготовки для визначення використовуваних методів командотворення та їх відповідності сучасним вимогам. У ході дослідження встановлено, що інтегративні підходи до моделей командотворення є найбільш ефективними та адаптованими для підготовки курсантів-десантників. Розроблено класифікацію методів командотворення на основі методичного підходу: теоретичні методи (семінари, опрацювання літератури, презентації тощо), методи фізичної підготовки (фізичні тренування, спортивні ігри, тактичні ігри тощо), активні та інтерактивні методи (бесіди, дискусії, робота над помилками, метод експертних оцінок, рольові ігри, симуляції тощо), практичні методи (тренінги, майстер-класи, кейс-метод тощо). Результати дослідження підтверджують, що застосування розробленої класифікації методів командотворення сприяє підвищенню ефективності формування навичок командної роботи у курсантів-десантників на заняттях з фізичної підготовки. 


Ключові слова


командотворення, навички командотворення, методи формування навичок, освітній процес, курсанти, курсанти-десантники, фізична підготовка

Повний текст:

PDF

Посилання


Boiarska-Khomenko, A.V. & Ryndin, Yu. I. (2024). Rol kouchynhu u formuvanni viiskovoho liderstva maibutnikh ofitseriv rozvidky [The role of coaching in the formation of military leadership of future intelligence officers]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. 56. 22-36. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.56.02 [in Ukrainian].

Hutsuliak, N. P. & Synychenko, A.V. (2021). Suchasni tekhnolohii komandotvorennia: formuvannia «superkomand» dlia pidvyshchennia efektyvnosti personalu v period nevyznachenosti [Modern team building technologies: formation of ‘superteams’ to increase staff efficiency in times of uncertainty]. Ekonomika ta suspilno. 34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-88 [in Ukrainian].

Kostiushko, I. A. (2023). Stratehii komandotvorennia u protsesi navchannia kursantiv-desantnykiv [Strategies of team building in the process of training of paratrooper cadets]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. 55. 87-96 DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.08 [in Ukrainian].

Pikus, D. & Bondarenko, A. (2023). Kompetentnisnyi pidkhid do pidhotovky instruktoriv navchalnykh tsentriv Zbroinykh Syl Ukrainy v umovakh voiennoho stanu [Competency approach to the training of instructors of training centers of the Armed Forces of Ukraine under martial law]. Viiskova osvita, 2 (48), 212-220. DOI: 10.33099/2617-1775/2023-02/212-220. [in Ukrainian].

Prontenko, V. V., Fedchenko, O. S., Korniichuk, Yu. M., Kruk, O. M., Zaporozhanov, O. M., Sivakov, V. P., Kostiushko, I. A. & Pliushchakova, O. V. (2021). Formuvannia fizychnoi hotovnosti kursantiv do profesiinoi diialnosti u protsesi spetsialnoi fizychnoi pidhotovky [Formation of physical readiness cadets to professional activities in the process of special physical training]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport), 6(137), 92-96. https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series15.2021.6(137).22 [in Ukrainian].

Sakalyuk, O. (2021). Models of team building in the personnel management system. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia. 2 (83). 136-140. DOI: https://doi.org/10.35432/1993-8330appa2832021237292 [in Ukrainian].

Volynets, N. V. & Volynets P. P. (2023). Sotsialno-psykholohichni osoblyvosti komandoutvorennia v navchalnykh hrupakh kursantiv-prykordonnykiv [Socio-psychological features of team formation in training groups of border guard cadets.]. Habitus, 47, 164-170. DOI 10.32782/2663-5208.2023.47.29 [in Ukrainian].

Yahodzinskyi, V. P., Diutsa, I. V., Vorok, S. S., Barkovskyi, D. O., Ivanov, S. V., Slivinskyi, Ya.S., Rodionov, M. O., Stasiuk, V. M., Arefieva, L. P. & Pliushchakova, O. V. (2022). Vzaiemozviazok mizh pokaznykamy fizychnoi ta boiovoi pidhotovky u kursantiv-desantnykiv [The relationship between indicators of physical and combat training in paratrooper cadets]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 15. Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport). Kyiv, 12 (158), 165-168. DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2022.12(158).36 [in Ukrainian].

Yarmoliuk, D.I., Khlupianets, D.I., Yablonska, I.V. (2020). Timbildynh yak odyn iz efektyvnykh metodiv upravlinnia personalom [Team building as one of the effective methods of personnel management]. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy. 3(20). 152-156. DOI: https://doi.org/10.32840/2522-4263/2020-3-27 [in Ukrainian].

Zelenyi, I.I. (2023). Kliuchovi komponenty neperervnoho profesiinoho zrostannia ofitseriv [Key components of continuous professional development of officers. Theory and methodology of education and upbringing]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. № 55. S. 52-62 DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2023.55.05 [in Ukrainian].




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2024.57.05

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.