РЕАЛІЗАЦІЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Актуальність теми зумовлена європейським вектором розвитку вищої освіти в Україні, її спрямованістю на якісну фахову підготовку фахівців і забезпечення високої якості вищої освіти, орієнтацією на різнобічний розвиток здобувачів вищої освіти, формування їхнього широкого світогляду та задоволення індивідуальних інтересів і потреб під час навчання в закладі вищої освіти.
Мета роботи – розкрити шляхи реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти під час навчання в закладі вищої освіти.
Визначено документи закладу вищої освіти, відповідно до яких здійснюється реалізація індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти. Розкрито шляхи реалізації індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти під час навчання в закладі вищої освіти, а саме: обрання і вивчення здобувачами вищої освіти дисциплін вільного вибору; оформлення індивідуального графіку навчання здобувачів вищої освіти (за потребою); гнучка організація освітнього процесу; академічна мобільність; визнання результатів навчання, отриманих здобувачем вищої освіти через неформальну й інформальну освіту; вибір форми навчання на освітній програмі; вільний вибір теми кваліфікаційної роботи та наукового керівника відповідно до власних наукових і професійних інтересів, перспективного місця працевлаштування; здобуття досвіду професійної діяльності паралельно з теоретичним навчанням; реалізація права здобувачів вищої освіти на академічну відпустку (за потреби); самостійний вибір місця проходження студентами виробничої практики. Детально схарактеризовано процедуру обрання та вивчення здобувачами вищої освіти дисциплін вільного вибору (формування і затвердження переліку вибіркових дисциплін, їх оприлюднення на сайті університету, інформування студентів про дисципліни вільного вибору та процедуру їх обрання, складання індивідуальних навчальних планів студентів на основі їхнього вибору, формування академічних груп і складання розкладу для вивчення дисциплін вільного вибору).Ключові слова
Повний текст:
PDFПосилання
Alieksieieva, S. (2021). Indyvidualna osvitnia traiektoriia: vid pobudovy do realizatsii [Individual educational trajectory: from construction to implementation]. Mystetska osvita: zmist, tekhnolohii, menedzhment (Seriia: Pedahohichni nauky), 17, 74-82. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/730035 (in Ukrainian).
Vidomosti pro samootsiniuvannia osvitnoi prohramy 25203 Serednia osvita (Ukrainska mova i literatura ta mova i literatura (anhliiska)) spetsialnosti 014 Serednia osvita pershoho (bakalavrskoho) rivnia vyshchoi osvity Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. G. Korolenka [Information on self-assessment of the educational program 25203 Secondary education (Ukrainian language and literature and language and literature (English)) in specialty 014 Secondary education of the first (bachelor's) level of higher education in Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University]. (2022). Poltava. Retrieved from http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/11/5084f8bc-11db-4e38-b07d-dde91ac74495.pdf (in Ukrainian).
Vidomosti pro samootsiniuvannia osvitnoi prohramy 40196 Serednia osvita (Mova i literatura (anhliiska, nimetska)) spetsialnosti 014 Serednia osvita druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny [Information on self-assessment of the educational program 40196 Secondary education (Language and literature (English, German)) in specialty 014 Secondary education of the second (master's) level of higher education in Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University]. (2022). Uman. Retrieved from https://udpu.edu.ua/navchannia/litsenziia-sertyfikaty (in Ukrainian).
Vidomosti pro samootsiniuvannia osvitnoi prohramy 42081 Serednia osvita (Mova i literatura (nimetska)) spetsialnosti 014 Serednia osvita druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity Poltavskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni V. G. Korolenka [Information on self-assessment of the educational program 42081 Secondary education (Language and literature (German)) in specialty 014 Secondary education of the second (master's) level of higher education in Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University]. (2022). Poltava. Retrieved from http://pnpu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/vidomist-so-mova-i-literatura-nimeczka.pdf (in Ukrainian).
Vidomosti pro samootsiniuvannia osvitnoi prohramy 60975 Anhliiska mova i literatura v zakladakh osvity spetsialnosti 014 Serednia osvita druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody [Information on self-assessment of the educational program 60975 English language and literature in educational institutions in specialty 014 Secondary education of the second (master's) level of higher education in H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University]. (2024). Kharkiv. Retrieved from http://smc.hnpu.edu.ua/files/Akredytatsiya/Anhliiska_mova_i_literatura_v_zakladakh_osvity/anhliiska_mova_i_literatura_v_zakladakh_osvity.pdf (in Ukrainian).
Druhanova, O. M., Bilyk, V. M. & Denysenko, A. O. (2022). Dosvid formuvannia vchytelia-lidera v Kharkivskomu natsionalnomu pedahohichnomu universyteti imeni H. S. Skovorody. [The experience of teacher-leader formation at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University]. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. № 53. S. 26-38. (in Ukrainian).
Kolonina, L. G. (2019). Osnovni kharakterystyky sutnosti ta zmistu poniattia indyvidualnoi osvitnoi traiektorii studenta v protsesi profesiinoi pidhotovky [The main characteristics of the essence and content of the concept of a student’s individual educational trajectory in the process of professional training]. World Science, 12(52). Vol. 2, 10-14. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws/30122019/6833
Kulishov, V. S. (2023). Formuvannia indyvidualnoi osvitnoi traiektorii zdobuvachiv vyshchoi osvity u Bilotserkivskomu instytuti neperervnoi profesiinoi osvity [Formation of individual educational trajectory of students at Bila Tserkva Institute of Continuing Professional Education]. Ukrainian Student Scientific and Practical Conference “Socio-educational dominants of professional training of a modern competent specialist” (20–26). Bila Tserkva: BINPO DZVO “UMO” NAPS of Ukraine. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/736637/1/%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%86%D0%9E%D0%A2%20%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D0%B1%D1%83%D0%B2%D0%B0%D1%87%D1%96%D0%B2%20%D0%92%D0%9E%20%D1%83%20%D0%91%D0%86%D0%9D%D0%9F%D0%9E.pdf (in Ukrainian).
Tarasenko, O., Kosenko, V., Kiseva, Yu., & Kaliuzhna, V. (2022). Mekhanizm formuvannia indyvidualnoi osvitnoi traiektorii zdobuvachiv osvity [Mechanism of formation of students’ individual educational trajectory]. Oleksandriia : Oleksandriia Pedagogical Professional College named after V. O. Sukhomlynsky. Retrieved from http://www.opk.org.ua/Docs/mehanizm%202.pdf (in Ukrainian).
Polozhennia pro orhanizatsiiu osvitnoho protsesu v KhNPU imeni H. S. Skovorody [Regulations on the organization of the educational process at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University]. (2024). Retrieved from http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Normat_dokum/Pol/Pro_orh_osvit_protsesu%20_2024.pdf (in Ukrainian).
Pro vyshchu osvitu : Zakon Ukrainy vid 1 lypnia 2014 r. № 1556-VII [On Higher Education: Law of Ukraine, dated July 1, 2014, No. 1556-VII]. (2014). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (in Ukrainian).
Pro osvitu : Zakon Ukrainy vid 5 veresnia 2017 r. № 2145-VIII [On Education: Law of Ukraine, dated 5 September, 2017, No. 2145-VIII]. (2017). Retrieved from http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (in Ukrainian).
Shevchuk, G. I. (2021). Indyvidualna osvitnia traiektoriia studenta: sut i kliuchovi aspekty orhanizatsii [Student’s individual educational path: the essence and key aspects of organization]. Pedagogical Sciences, 19, 56–61. Retrieved from https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/4437/3922 (in Ukrainian).
Посилання
- Поки немає зовнішніх посилань.