ОРГАНІЗАЦІЯ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ У ЗВО США ТА ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

О. В. Юшко, Н. Ю. Борейко, Л. Л. Азаренкова

Анотація


У статті аналізуються мета, завдання, зміст, форми та методи організації фізичного виховання студентів в університетах та коледжах як Сполучених Штатів Америки, так і Великої Британії. З’ясовано, що мета фізичного виховання у вищій школі Великої Британії та США полягає в розвитку фізичної культури особистості студента, отриманні певного досвіду щодо відбору методів фізичної культури та спорту, вихованні у молодого покоління здорового способу життя та потреби щодо фізичного самовдосконалення.

Основними завданнями фізичного виховання є: зміцнення здоров’я студентів засобами фізичної культури, виховання здорового способу життя; опанування студентами теоретичними знаннями; підвищення рівня їхньої фізичної підготовки; створення відповідних умов для реалізації творчих здібностей студентської молоді.

Установлено, що у коледжах та університетах Сполучених Штатів Америки студентам пропонується спеціальна програма «Фізична досконалість», яка передбачає індивідуальний підхід до кожного студента, постійне оновлення і вдосконалення навчального матеріалу та стимулює студентів до самовдосконалення.

Доведено, що студенти ЗВО США і Великої Британії мають можливість самостійно обирати той вид спорту, котрим вони прагнуть займатися. У розкладі занять коледжів та університетів відсутні заняття з фізичної культури. Зазначені заклади освіти мають сучасний спортивний інвентар.

Фізичне виховання як американських, так і англійських студентів відбувається в навчальний і позанавчальний час. Провідними формами фізичного виховання студентської молоді у навчальний час можна вважати навчальні заняття, що мають теоретичну і практичну спрямованість.

До основних форм організації фізичного виховання студентів у позанавчальний час належать: факультативні заняття; заняття у спортивних секціях, групах аеробіки, шейпінгу та ін.; самостійні заняття студентів фізичними вправами; культурно-спортивні заходи масового характеру. 

Таким чином, у Сполучених Штатах Америки та Великій Британії ставлення до фізичного виховання студентської молоді надзвичайно поважне. Студенти з радістю відвідують пари з фізичної культури, спортивні секції, прагнуть до того, щоб їхня команда була найкращою, активно займаються спортом заради власного задоволення. Держава широко заохочує успішних студентів до продовження спортивної кар’єри. 


Ключові слова


фізичне виховання, мета, завдання, зміст, форми, методи, університети, коледжі, студенти, США, Велика Британія

Повний текст:

PDF

Посилання


Further education teacher URL: https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/further-education-teacher

Halstead V. Teacher education in England: analysing change through scenario thinking. European Journal of Teacher Education. 2003. V. 26 (1). P. 63-75.

Higher education lecturer URL: https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/higher-education-lecturer

How to qualify as a teacher in England. A guide for Overseas Trained Teachers. April, 2003. 18 p.

What qualifications do you need to teach in higher education URL: https://online.liverpool.ac.uk/what-qualifications-do-you-need-to-teach-in-higher-education/

Авшенюк Н. М. Стандартизація професійної підготовки вчителів у Англії й Уельсі (кінець XX — початок XXI ст.) : дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. К., 2005.

Підготовка педагогів у Великій Британії URL: http://blogkyrylchuka.blogspot.com/p/blog-page_27.html

Толочик А. І. Сучасні тенденції підготовки вчителів у Великій Британії. Науковий вісник МДУ імені В. О. Сухомлинського. Вип. 1(33). 2016. С. 128-131.

REFERENCES:

Further education teacher (n. d.) URL: https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/further-education-teacher

Halstead, V. (2003) Teacher education in England: analysing change through scenario thinking. European Journal of Teacher Education. V. 26 (1). P. 63-75.

Higher education lecturer (n. d.) URL: https://www.prospects.ac.uk/job-profiles/higher-education-lecturer

How to qualify as a teacher in England. (April, 2003). A guide for Overseas Trained Teachers. 18 p.

What qualifications do you need to teach in higher education (n. d.) URL: https://online.liverpool.ac.uk/what-qualifications-do-you-need-to-teach-in-higher-education/

Avsheniuk, N. M. (2005) Standartyzatsiia profesiinoi pidhotovky vchyteliv u Anhlii y Uelsi (kinets XX — pochatok XXI st.) [Standardisation of teacher training in England and Wales (late XX – early XXI century)]: dys. kand. ped. nauk: 13.00.04 / Instytut pedahohiky i psykholohii profesiinoi osvity APN Ukrainy. K. (in Ukrainian).

Pidhotovka pedahohiv u Velykii Brytanii (n. d.) [Teacher training in the UK] URL: http://blogkyrylchuka.blogspot.com/p/blog-page_27.html (in Ukrainian).

Tolochyk, A. I. (2016) Suchasni tendentsii pidhotovky vchyteliv u Velykii Brytanii. [Current trends in teacher training in the UK]. Naukovyi visnyk MDU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Vyp. 1(33). S. 128-131 (in Ukrainian).




DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2025.58.10

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.